ماهان شبکه ایرانیان

الفبای مراقبت از پوست – K برای کائولن [قسمت یازدهم]

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید

 وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید. در این سری مقالات بنیتا با ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا می‌شوید. با خواندن این مقالات، خودتان مشاور زیبایی خودتان خواهید شد و می‎‌توانید بهترین محصول را برای پوست‌تان انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید یک مشاور مراقبت از پوست بشوید، با بنیتا همراه باشید.

کسانی که پوست خشک دارند، از گلیسیرین یا محصولات مشابه برای تامین چربی مورد نیاز پوست استفاده می‌کنند. اما کسانی که پوست‌شان خیلی چربی است، باید چکار کنند؟ اگر به خاطر چرب بودن پوست صورت‌تان با انواعی از مشکلات پوستی مواجه هستید، حتماً باید با کائولن (Kaolin) و کاربردهای آن در تولید محصولات مراقبت از پوست آشنا شوید.

فواید کائولن برای پوست

کائولن چیست؟

کائولن (Kaolin) یکی از انواع کانی‌های خاک رس طبیعی است. این ماده با نام خاک رس چینی هم شناخته می‌شود و معمولاً رنگ سفید دارد. 

کائولن چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای کائولن فقط به تولید محصولات مراقبت از پوست محدود نمی‌شود. از این کانی در تولید بسیاری از محصولات کاربردی مثل ظرف‌های سفالی و کاغذ هم استفاده می‌شود. برای استفاده از کائولن در تولید محصولات پوستی، آن را به صورت پودر درمی‌آورند و با روغن یا سایر محصولات ترکیب می‌کنند. خمیری که از این ترکیب درست می‌شود، قدر جذب بالایی دارد اما نسبت به سایر کانی‌های رسی نرمتر است و به همین خاطر کاهش چربی و براقی انواع پوست مناسب‌تر است. وقتی خمیر کائولن را به پوست بزنید، رطوبت اضافی را می‌گیرد. استفاده از کائولن برای مراقبت از پوست، صدها سال– به ویژه در آسیا – قدمت دارد.

کائولن چه فواید و مضراتی دارد؟

کائولن راه خوبی برای کاهش چربی اضافی پوست، پاکسازی عمیق و از بین بردن آلودگی‌های پوستی است و به همین خاطر برای پوست‎‌های مستعد آکنه بسیار مفید است. کائولن خاصیت کاهش اضطراب هم دارد و به همین خاطر می‌تواند قرمزی و ورم آکنه‌ها را کاهش بدهد و در عین حال مانع از ایجاد جوش‌های جدید بشود. ملایم بودن کائولن آن را برای پوست‌های حساس مناسب می‌کند اما استفاده مقادیر زیاد آن باعث خشکی بیش از حد پوست می‌شود (تمام کانی‌ها همین طور هستند). اگر می‌خواهید از محصولات پوستی حاوی کائولن استفاده کنید، آن را به عنوان ماسک هفتگی برای تنظیم سطح چربی پوست بکار ببرید.

کائولن در کدام محصولات موجود است؟

کائولن بیشتر در تهیه محصولات شست‌و‌شوی پوست مثل ماسک‌ها، اسکراب‌ها و محصولات لایه‌بردار موجود است. اگر پوست‌تان بیش از حد چرب است، از ماسک‌ها و شوینده‌های حاوی این محصول استفاده کنید. همانطور که قبلاً گفتیم زیاده‌روی در استفاده از این محصول، باعث خشکی پوست می‌‌شود. پس به درصد کائولن موجود در محصول و تعداد دفعات مصرف آن هم دقت کنید.

با ادامه مجموعه پست‌های الفبای مراقبت از پوست همراه باشید. در قسمت بعد خواص و کاربردهای محصولات مراقبت از پوست حاوی اسید لوریک را بررسی می‌کنیم.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان