سطوح نرمال قند خون برای مردان

سطح نرمال قند خون برای مردان در محدوده‌ی ۷۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم بر دسی لیتر بعد از ۸ ساعت ناشتا و ۷۰ تا ۱۲۵ میلی‌گرم بر دسی لیتر، هنگامی‌که به صورت تصادفی در هر زمان از روز اندازه گیری می‌شود، است

سطوح نرمال قند خون برای مردان

سطح نرمال قند خون برای مردان در محدوده‌ی 70 تا 100 میلی‌گرم بر دسی لیتر بعد از 8 ساعت ناشتا و 70 تا 125 میلی‌گرم بر دسی لیتر، هنگامی‌که به صورت تصادفی در هر زمان از روز اندازه گیری می‌شود، است. سطوح بالاتر و یا پایین‌تر از این سطوح بیان شده ممکن است نشانه‌ای از بیماری‌های قند خون باشد.
غذایی که ما مصرف می‌کنیم بعد از هضم به قند یا گلوکز تبدیل شده که به عنوان منبع اولیه‌ی انرژی برای سلول‌ها و بافت‌های بدن به خدمت گرفته می‌شوند. سپس این قند برای تحویل انرژی به بخش‌های مختلف بدن، به درون جریان خون انتشار می‌یابد. تست قند خون در بررسی‌های معمول به منظور ارزیابی سطوح مناسب آن انجام می‌شود. در این‌جا سطوح نرمال قند خون در مردان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سطوح نرمال قند خون برای مردان

در افراد سالم، قند توسط سلول‌ها از خون گرفته شده برای انجام فعالیت‌های نرمال متابولیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هورمون انسولین نقش مهمی در تنظیم سطوح قند خون ایفاء می‌کند. عملکرد اصلی انسولین این است که به سلول‌ها اجازه داده تا گلوکز را از خون دریافت کنند. هنگامی‌که انسولین موجود نباشد، و یا در صورتی‌که سلول‌های بدن به این هورمون پاسخ ندهند، قرائت قند خون غیر نرمال می‌باشد. معمولا، قرائت قند خون در صبح‌ها پایین‌ترین حد بوده و بعد از مصرف صرف وعده‌ی غذایی افزایش می‌یابد.
سطوح گلوکز با کمک انواع مختلفی از آزمایشات خون اندازه گیری می‌گردد. بر اساس روش‌های موجود، اساسا سه نوع آزمایشات گلوکز خون وجود دارد که شامل آزمایش قند خون ناشتا یعنی بعد از 8 ساعت ناشتا، آزمایش قند خون تصادفی یعنی نمونه‌ی خون جمع آوری شده در هر زمان از روز و آزمایش قند خون بعد از وعده‌ی غذایی یعنی نمونه‌ی خون گرفته شده دو ساعت بعد از غذا می‌باشد. این روش‌های متفاوت بر اساس این واقعیت می‌باشد که سطح قند خون اساسا قبل و بعد از وعده‌ی غذایی در حال نوسان می‌باشد.
سطوح امن قند خون برای مردان در محدوده‌ی 70 تا 100 میلی‌گرم در دسی لیتر هنگامی که توسط تکنیک ناشتا اندازه گیری می‌شود، 70 تا 140 میلی‌گرم بر دسی لیتر، هنگامی‌که با روش بعد از غذا اندازه گیری می‌شود و 70 تا 125 میلی‌گرم بر کیلو گرم هنگامی‌که به صورت تصادفی اندازه گیری می‌شود، است. به صورت دقیق‌تر، سطح نرمال قند خون در مردان در روش ناشتا پایین‌ترین مقدار بوده، در حالی‌که این سطح با آزمایش بعد از غذا بالاترین حد می‌باشد. بعد از آنالیز نتایج، پزشک روش دیگری به نام تست گلوکز خوراکی را برای تایید دیابت پیشنهاد می‌دهد.
با توجه به علائم حیاتی مردان و زنان، تفاوت‌های جزئی در سطوح نرمال قند خون وجود دارد. این امر اساسا به دلیل تنوع در ساختار بدن، مقدار کالری مصرفی و سطح فعالیت فیزیکی آن‌ها می‌باشد. با توجه به این نکته، باید در نظر داشت که سطوح نرمال قند خون برای افراد بزرگسال بر اساس جنسیت تفاوتی با هم ندارد. به طور خلاصه، سطوح نرمال قند خون برای مردان و زنان یکسان می‌باشد. برای رفع هر گونه شک در این رابطه، می‌توانید به سطوح توصیه شده ی ارائه شده در نتایج تست قند خون مراجعه کنید.

سطوح پایین و بالای قند خون

زمانی‌که سطوح قند خون به زیر 70 میلی‌گرم بر دسی لیتر برسد، اصطلاحا گفته می‌شود که فرد مبتلا به هیپوگلیسمی است. علائمی که افراد در صورت بروز هیپوگلیسمی نشان می‌دهند شامل تحریک پذیری، ضعف و در برخی مواقع عدم هوشیاری می‌باشد. در مقابل این، قرائت‌های بالای سطوح نرمال قند خون در مردان یعنی بالای 125 میلی‌گرم بر دسی لیتر در روش ناشتا، از نظر پزشکی اشاره به هیپرگلیسمی دارد. این علائم، نشانه‌های اولیه‌ی دیابت می‌باشد. علائم قابل توجه دیابت شامل تشنگی بیش از حد، افزایش اشتهاء، افزایش ادرار و ضعف فیزیکی می‌باشد.
نظارت منظم بر سطوح گلوکز خون برای همه‌ی افرادی که قند خون آن‌ها بالاتر و یا پایین‌تر از محدوده‌ی نرمال است، ضروری می‌باشد. حتی برای کسانی که نست قند خون آن‌ها مقادیر نرمال را نشان می‌دهد، استفاده از مانیتورهای قند خون به منظور شناسایی خطرات دیابت‌ها در در ابتداری کار بسیار حیاتی می‌باشد. برای موارد مشکوک، پزشک سطح تری گلیسرید را مورد تست قرار داده و سابقه‌ی خانودگی بیمار را به منظور تایید دیابت بررسی می‌کند. هنگامی‌که تشخیص انجام شد، روش‌های درمانی مناسب برای افراد مبتلا به دیابت به کار گرفته می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر