۸ اشتباه بزرگ در زمان دوش گرفتن

متخصصان پوست عمومی‌ترین مشکلات دوش گرفتن را که شاید از آنها آگاهی نداشته باشید را افشاء می‌کنند.بنیتا در این مقاله به این اشتباهات می پردازد.

متخصصان پوست عمومی‌ترین مشکلات دوش گرفتن را که شاید از آنها آگاهی نداشته باشید را افشاء می‌کنند.بنیتا در این مقاله به این اشتباهات می پردازد.

دوش گرفتن

 

پوست‌ سر خود را با ناخن‌های دست مالش ندهید

شستشوی سر می‌تواند حس خوبی به همه بدهد اما شما بیشتر از آنکه سود ببرید به خود ضرر می‌زنید. دکتر سندی جانسون از مرکز زیبایی پوست جانسون در آرکانزاس می‌گوید: ناخن‌های شما می‌تواند پوست فرق سر شما را خراش بدهد و حتی باعث پوسته پوسته شدن شود. به جای آن از نوک انگشتان دست برای مالش کف صابون استفاده کنید. این مسئله حاسز اهمیت است که از حرکت دادن ناگهانی دست‌های خود بین موها خودداری کنید زیراکه می‌تواند به موها آسیب بزند و باعث ریزش موهای شما بشود.

صابون

Credit: ISTOCK/DIANE DIEDERICH

 

صابون شما حاوی هیچ مرطوب‌کننده‌ای نیست

(مونا گوهرا)متخصص پوست از مرکز پیشرفته‌ی پوست در کانکتیکات می‌گوید: صابون های بدون مرطوب‌کننده‌، مثل خیلی از صابون‌های ضدباکتری‌ می‌تواند پوست شما را به شدت خشک کند. به دنبال صابون‌هایی با اسید استریک یا مرطوب‌کننده باشید. او، خود از صابون داو سفید رنگ استفاده می‌‌کند.

سردوش

Credit: ISTOCK/BURWELLPHOTOGRAPHY

 

دوش گرفتن‌های طولانی و داغ 

کسی از شما نمی‌خواهد در زمستان دوش آب سرد بگیرید اما خواهشاً کاری نکنید که دچار سوختگی درجه‌ی 2 شوید. دکتر گوهرا می‌گوید: دوش گرفتن به خصوص در زمستان عموماً طولانی و خیلی داغ است. این باعث می‌شود تا چربی طبیعی پوست خود را از دست بدهید و در نتیجه رطوبت پوست شما دچار مشکل می‌شود.

شامپو زدن

 

پوست سر خود را شامپو نمی‌زنید

اغلب افراد روی شامپو کردن تمام مو تمرکز می‌کنند. اما دکتر جانسون توصیه می‌کند تمام طول موی خود را از ریشه تا نوک موها، شامپو کنید. کاندیشنرها پوست کف سر شما را آب‌رسانی می‌کنند که جلوی خارش و پوسته شدن پوست را می‌گیرد.

لیف

Credit: ISTOCK/ANTHONYROSENBERG

 

شما در طول دوش گرفتن پوست بدن خود را اسکراب می‌کنید

دکتر گوهرا می‌گوید: افراد در استفاده از لیف و کیسه‌ی حمام خیلی خشن برخورد می‌کنند. لیف‌ها برای اسکراب کردن پوست خیلی بد هستند چرا که بسیار زمخت هستند و می‌توانند موانع طبیعی پوست را از بین ببرند. او توصیه می‌کند از یک کیسه‌ی حمام مخصوص بچه‌ها استفاده کنید. به آرامی و با کم‌ترین مالش، آن را روی پوست خود، بکشید. دکتر جانسون می‌گوید که فقط از دستان خود استفاده کنید اما در عین  حال توصیه می‌کند که حوله و لیف خود را هر چند وقت یکبار عوض کنید چرا که امکان ایجاد باکتری روی آنها وجود دارد.

تیغ

 

تیغ شما تیغه‌های زیادی دارد

یک تیغ 4 یا 5 تیغه می‌تواند اصلاحی تمیز را به شما هدیه بدهد اما همچنین می‌تواند به پوست شما آسیب بزند. دکتر گوهرا می‌گوید: در واقع شما پوست خود را می‌برید. بنابراین هر چقدر از تیغه‌های بیشتری استفاده کنید بیشتر به پوست خود آسیب می‌زنید. برای کاهش آسیب، بهتر است از تیغ‌های 1 یا 2 تیغه‌ای استفاده کنید. روش استفاده هم مهم است. دکتر گوهرا می‌افزاید: تیغ را به آرامی و به سمت پایین روی پوست حرکت بدهید. چرا که تیغ زدن به سمت بالا خلاف جهت رشد موهای شما خواهد بود که احتمال بریدن پوست را بالاتر می‌برد. همچنین به فولیکول مو هم آسیب می‌زند و باعث ایجاد جوش می‌شود. مطمئن شوید که روی پوست شما به اندازه کافی ماده روان‌کننده مثل: صابون یا خمیر اصلاح باشد تا اصلاحی ایمن و راحت داشته باشید.

دوش

Credit: ISTOCK/ONZEG

 

به اندازه کافی خود را آبکشی نمی کنید

خیلی مهم است که تمام صابون و شامپو‌ی درون موهای شما شسته شود. دکتر جانسون می‌گوید: مواد شستشوی چسبناک می‌توانند منجر به حساسیت پوستی و بستن منافذ پوست بشوند که خود باعث ایجاد جوش می‌شود. جلوی جوش‌های روی کمر خود را با شستشوی کامل کاندیشنر از روی موهای خود بگیرید. مسیر ریزش شامپو و کاندیشنر را روی کمر خود قرار ندهید.

لوسیون

 

شما صبر می‌کنید تا از لوسیون استفاده کنید

بهترین زمان برای استفاده از مرطوب‌کننده روی بدن زمانی است که پوست هنوز کمی رطوبت دارد. دکتر گوهرا می‌گوید: از محیط گرم دوش و رطوبت حمام استفاده کنید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.  وقتی پوست کمی رطوبت دارد لوسیون جذب پوست می‌شود.

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان