۷ نکته جالب در مورد استفاده از تونرها که هر خانمی باید بداند

همانطور که می‌دانید تونر باقیمانده اثرات آرایشی را از روی صورت پاک کرده و باعث شادابی و طراوات پوست می‌شود

همانطور که می‌دانید تونر باقیمانده اثرات آرایشی را از روی صورت پاک کرده و باعث شادابی و طراوات پوست می‌شود. اما همیشه در مورد نحوه و زمان استفاده از آن سوالاتی وجود داشته است. همه متخصصان پوست بر این باورند که گلیکولیک اسید سلول‌های مرده پوست را از بین برده و پوست را روشن‌تر، لطیف‌تر و جوان‌تر می‌کند. تونرهایی که 5 درصد گلیکولیک اسید دارند ایده‌آل هستند زیرا پوست را تحریک نمی‌کنند. بهترین زمان برای مصرف تونر بعد از پاکسازی صورت و قبل از استفاده از سرم و مرطوب کننده است. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا در مورد نکته‌های استفاده از تونرها بیشتر بخوانید.

تونر

Credit: Glow Tonic

1- از بطری اسپری کننده استفاده کنید

تونر خود را داخل بطری اسپری ریخته و به صورت خود بزنید. این کار هم صورتتان را تازه و شاداب می‌کند و هم در هنگام انتقال از بطری به پد مخصوص از هدر رفتن احتمالی آن جلوگیری می‌کند.

2- از تونر برای لب‌ها نیز استفاده کنید

برای لب‌های خود می‌توانید از تونرهای براق برای نرم و مرطوب کردنشان استفاده کنید. مقداری از آن را روی پد پنبه‌ای ریخته و روی کل صورت خود بکشید سپس لبه‌ی پد را برگردانده و قسمت تمیز آن را روی لب‌های خود بکشید تا آن‌ها را به آرامی لایه برداری کند.

3- برای کل بدنتان می توانید از تونر استفاده کنید

برای درخشان کردن پوستتان می‌توانید قبل از استفاده از مرطوب کننده، مقداری تونر را روی گردن و پشت دستتان بزنید. این کار باعث پاک شدن سلول‌های مرده از روی پوست شده و با لایه برداری کردن آن، پوست را نرم و درخشان می‌کند.

تونر

Credit: Goddess Skin Clay Mask

4- از بین بردن لکه‌ها

برای از بین بردن لکه‌های حاصل از جای جوش می‌توانید مقداری از تونر را روی پد ریخته و روی محل مورد نظر به مدت 1 تا 2 دقیقه نگه دارید. این کار باعث آرام و فعال شدن لکه شده و به درمانش کمک می‌کند. تونرهای حاوی عصاره نارون کوهی و آلوئه‌ورا برای انجام این کار مناسب هستند.

5- قبل از استفاده از ماسک صورت از تونر استفاده کنید

استفاده از تونرها قبل از استفاده از ماسک به آماده سازی پوست صورت شما کمک می‌کند. زیرا گلیکولیک اسید موجود در آن لایه مرده روی پوست را از بین برده و به ماسک اجازه می‌دهد تا روی پوستتان عمیق‌تر نفوذ پیدا کند و در نتیجه تاثیر بیشتری داشته باشد. همچنین می‌توانید بعد از گذاشتن ماسک از آن استفاده کنید تا محصولات باقیمانده را نیز از روی پوستتان پاک کند. 

6- تونر را داخل یخچال بگذارید

تونر را به مدت 5 تا 10 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا به از بین بردن پف صورت کمک کند. همچنین برای بیشتر کردن تاثیر نرمی آن می‌توانید آن را داخل قالب یخ ریخته و داخل فریزر بگذارید تا یخ ببندد. زمانی که یخ زد آن را بعد از پاکسازی صورت، به آرامی روی پوست بکشید. انجام این کار در صبح تاثیر آن را بیشتر می‌کند.

تونر

Credit: Self Tan Classic Bronzing Mousse

7- قبل از استفاده از کرم برنزه کننده از تونر استفاده کنید

برای اینکه کرم برنزه کننده راحت تر روی پوستتان بنشیند، مقداری تونر را به آرنج و زانوهای خود بزنید، این کار باعث می‌شود تا کرم برنزه کننده راحت‌تر و به طور یکنواخت روی پوستتان پخش شود. همچنین اگر می‌خواهید آثار برنزگی را از بین ببرید می‌توانید از همین محصولات برای لایه برداری کردن پوست‌های تیره شده استفاده کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان