ماهان شبکه ایرانیان

راه‌های طبیعی برای پُر کردن صورت

بسیاری از خانم‌ها با کوچکترین تغییری در رژیم غذایی خود، دچار لاغری صورت می‌شوند و این موضوع با افزایش سن و ورود به دهه‌ی چهارم زندگی تشدید می‌شود

بسیاری از خانم‌ها با کوچکترین تغییری در رژیم غذایی خود، دچار لاغری صورت می‌شوند و این موضوع با افزایش سن و ورود به دهه‌ی چهارم زندگی تشدید می‌شود. شاید خیلی‌ها استفاده از دارو و تزریق ژل و بوتاکس را برای درمان پیشنهاد کنند اما ما به شما کمک می‌کنیم با استفاده از تمرینات ورزشی، تغذیه‌ی مناسب، ماسک‌های موثر و طب سوزنی زیبایی و چاقی صورتتان را بازیابید. پس در ادامه با بنیتا همراه باشید.

تمرینات ورزشی

پُر کردن صورتCredit: Fixlife

می‌توانید از طریق حرکات  ساده و سبک ورزشی، جریان خون را در گونه‌ها تقویت کرده و پوستتان را شفاف، درخشان و پرتر کنید. با انجام روزانه‌ی حرکات ورزشی زیر هیچ چربی اضافه‌ای ایجاد نخواهد شد اما پوست توسعه پیدا کرده و گونه‌ها پرتر می‌شوند.

یوگای صورت

روی یک صندلی بنشینید و پشتتان را صاف کنید. شانه‌ها را کمی به عقب ببرید و ریلکس کنید. اجازه دهید که این ناحیه دچار کمی کشش شود. قفسه سینه باید باز و روبه جلو باشد. دهان را به آرامی باز کنید، تصور کنید با شخصی با صدای معمولی در حال گفتگو هستید. دو لب بالایی و پایین خود را به گونه‌ای به طرف داخل جمع کنید که ردیف جلویی دندان‌هایتان را بپوشاند. سعی کنید به طور همزمان  گوشه‌های دهان را تا جای ممکن به سمت عقب یعنی به سمت دندان‌های آسیاب بکشید. هر دو گوشه‌ی دهان باید به یک اندازه عقب کشیده شوند و در ضمن چانه‌تان باید به سمت جلو حرکت کند. 90 ثانیه در همین وضعیت باقی بمانید. احساس کشیدگی را باید در ماهیچه‌های گونه و لب احساس کنید. بعد از گذشت این مدت، به آرامی صورتتان را به شکل اولیه برگردانید.

دو انگشت خود را موازی با سوراخ بینی و زیر استخوان گونه قرار دهید و بین 1 تا 2 دقیقه در داخل فرورفتگی گونه‌ها، دایره‌های کوچک و محکم بکشید. سپس دو انگشت خود را روی خط لبخند یعنی چند سانتی‌متر بیرون‌تر از گوشه‌های لب بگذارید و بین 1 تا 2 دقیقه انگشت‌ها را به شکل دایره‌ای حرکت دهید. در آخر هردو انگشت را داخل فرورفتگی فک برده و بین 1 تا 2 دقیقه دایره‌های کوچک و محکم روبه بالا بکشید.

روی صندلی بنشینید و روی عضلات صورت تمرکز کنید. سپس لب ها را تا جایی که می‌توانید جمع کنید و آن‌ها را به مدت 5 ثانیه در همین حالت نگه دارید سپس بدون آنکه لب‌هایتان از هم باز شود و دندان‌هایتان دیده شود لبخند بزنید و سعی کنید خط لبخند را بلندتر کنید. لب ها را به مدت 5 ثانیه در این وضع نگه دارید و این تمرین را 15 بار تکرار کنید. اگر حرکات را به درستی و با تمرکز انجام داده باشید، بعد از اجرای پانزدهمین حرکت عضلات صورتتان احساس خستگی خواهند کرد.

اجرای روزانه این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند تا عضلات صورت ورزیده و پرتری داشته باشید.

نیشگون گرفتن گونه‌ها

به آرامی سرتاسر هر دو گونه‌ی خود را نیشگون بگیرید. این کار باعث چاق شدن صورت نمی‌شود اما گونه‌ها را به طور طبیعی سرخ می‌کند و آن‌ها را بزرگتر و درخشان‌تر نشان می‌دهد. گونه‌های روشن نسبت به گونه‌های رنگ پریده، بزرگتر به نظر می‌آیند.

باد کردن بادکنکCredit: Addicted

باد کردن بادکنک

برای تقویت ماهیچه‌ی گونه‌ها می‌توانید از باد کردن بادکنک استفاده کنید. این کار به اضافه کردن گوشت گونه‌ها کمک می‌کند. از بادکنک خیالی هم برای انجام این کار می‌توانید استفاده کنید. فقط کافیست هوا را در داخل دهان جمع کنید. تا جای ممکن صبر کنید و سپس به آرامی نفستان را بیرون دهید. این کار را 5 تا 6 بار در روز انجام دهید.

ماسک صورت

ماسک صورتCredit: Natural Home Remedies for Life

مرطوب کننده

از کرم مرطوب کننده‌ی صورت استفاده کنید و بعد از هر بار استحمام و شستشوی صورت آن را روی گونه‌ها بزنید و اجازه دهید که به طور طبیعی خشک شود. کرم‌های نرم کننده‌ی صورت برای مرطوب کردن و ترمیم آسیب گونه‌ها مناسب هستند. همچنین می‌توانید برای این منظور از روغن زیتون استفاده کنید.

ماسک سیب

سیب سرشار از ویتامین و مواد مغذی مفید برای پوست است بنابراین هم خوردن و هم زدنش به پوست، بسیار مفید است. این میوه حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین A، B و C است و تمام این خواص می‌تواند باعث از بین رفتن آسیب دیدگی‌های پوست و جوش‌ها شود. همچنین سیب حاوی کلاژن و الاستین بوده و باعث نرمی و کشیدگی پوست می‌شود. برای تهیه‌ی این ماسک کافیست یک سیب قرمز یا سبز را قطعه قطعه کنید و سپس به وسیله‌ی مخلوط کن به خوبی له کنید. با استفاده از حرکات دایره‌ای شکل، این محلول را روی پوست خود بزنید، بین 50 تا 60 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

ماسک آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا را مستقیما روی گونه‌ها بزنید و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید این کار را 30 تا 60 دقیقه انجام دهید و سپسس صورت را بشویید.

ماسک گلیسیرین و گلاب

مقدار مساوی از این دو ماده را باهم ترکیب کرده و شب‌ها قبل از خواب روی صورتتان بگذارید. هم گلیسیرین و هم گلاب دارای مواد مغذی هستند که پوست و گونه‌ها را تغذیه می‌کنند. گلیسیرین پوست را مرطوب نگه می‌دارد، گلاب التهاب پوست را کاهش داده و پوست را مرطوب می‌کند. همچنین خواص ضد عفونی کننده‌ی آن، پوست را بدون خشک کردن، تمیز می‌کند. 

ماسک عسلCredit: HealthnCure

ماسک عسل

استفاده‌ی موضعی از عسل، رطوبت پوست را جذب کرده و در خود نگه می‌دارد. در نتیجه پوست را سالم‌تر و چاق‌تر می‌کند. همچنین آنتی اکسیدان موجود درآن، از پوست در برابر التهاب و باکتری محافظت می‌کند. می‌توانید از بسته‌بندی‌های عسل طبیعی استفاده کنید و آن را با شیر و ماست ترکیب کرده و روی صورت بزنید.

ماسک خیار

خیار به دلیل بافتی که دارد در گروه میوه‌های پرآب تلقی می‌شود و دارای خواص بسیاری برای تلطیف و آبرسانی به سلول‌های سطحی پوست است. استفاده موضعی از این میوه می‌تواند به آبرسانی سلول‌های پوستی کمک کند. برای این منظور خیار را رنده کنید و روی پوست بگذارید و اجازه دهید تا 20 دقیقه روی پوست بماند. این کار باعث افزایش آب میان بافتی شده و به پرتر به نظر رسیدن صورت کمک می‌کند.

ماسک گِل رس

ماسک گل رس از ترکیب خاک نرم الک شده و گلاب خالص و طبیعی به دست می‌آید. این ماسک باعث تقویت عضلات و از بین رفتن افتادگی‌ها و شل شدگی‌های پوست و ماهیچه های صورت می‌شود و به این ترتیب به پرتر به نظر رسیدن صورت کمک می‌کند. برای تهیه‌ی این ماسک، کافی است یک قاشق غذا خوری گل رس نرم شده را با یک قاشق مربا خوری گلاب ترکیب کنید و آن را به صورت خمیر درآورید و سپس کل صورت را به خوبی با آن پوشش دهید و اجازه دهید این ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوستتان باقی بماند. بعد از اتمام کار نیز حتما پوست تان را با آب خنک بشویید.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسبCredit: Runner's Regimen

با خوردن میوه و سبزیجات مناسب می‌توانید به بدنتان آب برسانید. علاوه بر این، میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر هستند و باعث می‌شوند شما احساس سیری کنید و کمتر تنقلات و فست فود بخورید. نوشیدن آب را فراموش نکنید و برای بهبود عملکرد بدنتان روزانه 8 لیوان آب بنوشید. همچنین عاداتی مانند سیگار کشیدن را که نه تنها برای سلامت کل بدن مضر است بلکه با از بین بردن کلاژن موجود در پوست، خاصیت ارتجاعی آن را نیز از بین برده و باعث لاغری صورت می‌شود را ترک کنید. در ادامه لیستی از مواد غذایی مناسب آورده شده است:

شیر عسل

250 میلی‌لیتر شیر را با 5 میلی‌لیتر عسل، 10 میلی‌لیتر پنیر و 15 میلی‌لیتر جو دوسر ترکیب کنید و برای صبحانه با آب پرتقال نوش جان کنید. شیر ودیگر لبنیات، پوست را مرطوب کرده و التهاب و قرمزی پوست را از بین می‌برند.

آلوئه‌ورا

روزانه حدود 250 میلی‌لیتر عصاره آلوئه‌ورا بنوشید تا متوجه‌ی تغییرات ایجاد شده، شوید. آلوئه‌ورا التهاب پوست راکاهش داده و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد.

سیب و هویج

3 قطعه سیب را همراه با 3 عدد هویج کوچک و نصف لیوان آبلیمو داخل مخلوط کن ترکیب کنید. این آبمیوه‌ی خوشمزه را هر روز بنوشید تا متوجه‌ی تغییرات آن شوید. پتاسیم موجود در سیب، مانع خشکی صورت شده و همچنین خواص ضد التهابی آن باعث روشن شدن پوست می‌شود. هویج و لیمو هم سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین A و C بوده و برای بدن بسیار مفید هستند.

آجیلCredit: Pinterest

آجیل

مغز پسته، بادام، فندق و خرما عالی هستند. برای استفاده‌ی راحت‌تر می‌توانید آجیل‌ها را پودر کرده و با شیره‌ی خرما مخلوط کنید تا خمیر شوند. این ترکیب را روزانه استفاده کنید.

سالاد کاهو

خوردن سالاد کاهو و جوانه‌ی گندم در وعده‌های غذایی به ویژه در وعده‌ی شام، تاثیر زیادی بر افزایش نشاط و شادابی صورت و پر شدن و چاق به نظر رسیدن آن دارد. جوانه‌ی گندم به دلیل داشتن ویتامین E و گروه ویتامین‌های B می‌تواند تاثیر زیادی در آبرسانی و افزایش آب میان بافتی صورت داشته باشد. می‌توانید پودر تهیه شده از جوانه‌ی گندم را با ماست ترکیب کنید و با غذا بخورید.

طب سوزنی

طب سوزنیCredit: Pinterest

اگر می‌خواهید با روشی سریع، صورتتان را پر کنید، طب سوزنی بهترین پیشنهاد است. درمانگران طب سوزنی برای بهتر شدن جریان گردش خون صورت و تولید کلاژن بیشتر، از سوزن های ظریف طب سوزنی استفاده می‌کنند. آنها با افزایش خون‌ر‌‌سانی در ناحیه‌ی صورت علاوه بر غذارسانی و آبرسانی به افزایش و تولید کلاژن پوست کمک می‌کنند و به این ترتیب می‌توان به تقویت عضلات صورت و خوش فرم شدن این عضلات کمک کرد.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان