ماهان شبکه ایرانیان

حرفهایی که آدم‌های باهوش سر کار نمی‌زنند [بخش سوم]

برخی حرف‌ها هست که آدم‌های باهوش در سر کارشان آنها را به زبان نمی‌آورند

 خانم

برخی حرف‌ها هست که آدم‌های باهوش در سر کارشان آنها را به زبان نمی‌آورند. این حرف‌ها قدرتی ویژه دارند: حتی اگر این حرف درست باشد هم باعث می‌شود شما بد جلوه کنید. از همه بدتر، حرفی که زده شد را نمی‌توان پس گرفت. این حرف‌ها باعث می‌شوند شما فردی نالایق و بدون اعتماد به نفس جلوه کنید و این بیشترین آسیب را می‌زند. هرچقدر هم که بااستعداد باشید یا دستاورد داشته باشید، حرف‌هایی هست که نگاه افراد به شما را عوض می‌کنند. در این سلسله مقالات به این حرف‌ها می‌پردازیم.

7. سعی‌ام را می‌کنم.

گفتن این که سعی خود را انجام می‌دهید نشان می‌دهد که به توانایی خود در زمینه اجرای آن کار شک دارید. مسئولیت کامل توانایی‌هایتان را به عهده بگیرید. اگر از شما خواسته شد که کاری را انجام دهید، یا آن را بپذیرید و انجام دهید، یا این که راه حل دیگری پیشنهاد دهید. اما نگویید که سعی خود را خواهید کرد چون در این حالت این حس دست می‌دهد که شما به اندازه کافی سخت تلاش نخواهید کرد.

 خانم ناراحت

8. این کار یک دقیقه طول می‌کشد.

گفتن این که فلان کار تنها یک دقیقه طول می‌کشد این حس را می‌دهد که شما می‌خواهید کارهایتان را سرسری انجام دهید. اگر واقعا آن کار در عرض 60 ثانیه انجام می‌شود که هیچ. در غیر این صورت بگویید زمان زیادی لازم ندارد، اما زمانی اعلام نکنید که واقعا از پسش برنمی‌آیید. اگر بگویید کار یک ساعت طول می‌کشد ولی زمان انجام آن دو ساعت شد، حس خوبی ایجاد نمی‌کنید.

9. از این شغل متنفرم

افراد هر چیزی که دوست داشته باشند سر کار بشنوند، دوست ندارند بشنوند که یکی می‌گوید که چقدر از کارش متنفر است. انجام چنین کاری باعث می‌شود که روی شما برچسب فردی منفی‌گرا بزنند و شما حس و حال گروهتان را خراب کنید. رییس‌ها هم زود افرادی که روحیه تیمی را خراب می‌کنند را شناسایی می‌کنند و می‌دانند که افراد پر شور و شوقی پشت در منتظرند که حاضرند جای افراد منفی‌نگر را بگیرند.

10. فلانی تنبل/ نالایق/ احمق است.

بدگویی از همکارتان هیچ امتیاز مثبتی ندارد. اگر حرف شما صحیح باشد که همه از آن خبر دارند و دلیلی ندارد که شما بگویید. اگر حرف شما ناصحیح باشد که در نهایت خود شما به عنوان فردی احمق جلوه خواهید کرد. در هر شرکتی افراد بداخلاق، نالایق و ضعیفی حضور خواهند داشت و احتمالا همه هم می‌دانند آنها کیستند. اگر شما قدرت آن را ندارید که به آنها کمک کنید کارشان را بهتر انجام دهند، یا این که اخراجشان کنید، پس از گفتن این که آنها ضعیف هستند هیچ چیز به شما نمی‌رسد. گفتن این که همکار شما نالایق است تلاشی ضعیف برای این است که خودتان را بهتر جلوه دهید. این کار شما باعث می‌شود همکاران نظری منفی درباره شما پیدا کنند و در نهایت این به ضررتان می‌شود.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان