روش های موثر در برداشتن تاتو یا خال کوبی

گاهی شما در انتخاب‌های خود اشتباه می‌کنید

گاهی شما در انتخاب‌های خود اشتباه می‌کنید. مثل وقتی که تصویری را برای خالکوبی روی بدن خود انتخاب می‌کنید و بعد از گذشت مدتی می‌خواهید آن را از روی بدن خود پاک کنید؛ روش‌های متنوع و جدیدی برای پاک کردن خال‌کوبی وجود دارد که یا گران قیمت هستند یا زمان‌بر هستند و بدتر از این‌ها، دردی است که شما برای پاک کردن خال‌کوبی باید تحمل کنید. اساسا روش‌های حرفه‌ای حذف خال‌کوبی به جای روش‌های خانگی بیشتر توصیه می‌شود. با بنیتا همراه باشید تا روش‌هایی برای حذف خال‌کوبی را به شما معرفی کنیم.

1- لیزر

حذف خالکوبیCredit: ebayimg

لیزر رایج‌ترین راه برای پاک کردن خالکوبی است. هر چند لیزر یکی از روش‌های موثر در حذف خالکوبی است ولی روشی بسیار دردناک است و چون تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار نمی‌گیرد هزینه‌ای سنگین برای شما دارد، قبل از انجام آن حتما از یک متخصص پوست و زیبایی در مورد روش لیزر مشاوره بگیرید تا شما را از آن آگاه سازد. امکان دارد در این روش پوست شما زخمی یا دچار تاول شود. لیزر، رنگ‌دانه‌های خال‌کوبی شما را به صورت تدریجی و در طول یک دوره از بین می‌برد که مدت این دوره بستگی به اندازه‌ی خالکوبی شما دارد، امکان دارد تعداد جلسات زیاد شود که هزینه‌ای بیشتر را برای شما به همراه دارد.

2- برداشت پوست

حذف خالکوبی Credit: ebayimg

از یک متخصص پوست در مورد روش برداشت پوست مشاوره بگیرید. در این روش پوست ناحیه‌ی خال‌کوبی شده به‌وسیله‌ی اسپری بی‌حس می‌شود و با سمباده کشیدن لایه‌ی خالکوبی شده از پوست برداشته می‌شود. در این روش معمولا خون‌ریزی رخ می‌دهد و می‌تواند دردناک باشد این درد می‌تواند بیش از یک هفته (یا 10 روز) طول بکشد. برای درمان ناحیه آسیب دیده، استفاده از یک پماد  توصیه می‌شود. در این روش ممکن است خالکوبی به طور کامل پاک نشود. این روش برای افراد مستعد یا مبتلا به زخم یا بیماری‌های پوستی مثل ملانوسیت توصیه نمی‌شود.

3- پوشش آرایشی

حذف خالکوبیCredit: ebayimg

اگر هزینه لیزر برای شما سنگین است، و نمی خواهید از روش های همراه با درد استفاده کنید، می‌توانید به وسیله‌ی این روش پوششی را بر روی خالکوبی خود ایجاد کنید؛ می‌توانید این پوشش را به وسیله‌ی یک ساتر انجام دهید. ساترها یک نوع لوازم آرایشی و بهداشتی هستند که برای پوشش لکه‌ها و منافذ پوستی استفاده می‌شوند. اگر به فکر حذف دائمی خالکوبی خود نیستید می‌توانید از این روش استفاده کنید. شما می‌توانید این ساترها را در فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی خریداری کنید.

4- عمل جراحی

حذف خالکوبیCredit: ebayimg

اگر اندازه‌ی خالکوبی شما کوچک باشد می‌توانید با یک عمل جراحی ساده آن را از روی پوست خود پاک کنید. در این روش دکتر با یک چاقوی جراحی ظریف و ایجاد یک زخم کوچک در ناحیه مورد نظر خال‌کوبی را پاک می‌کند. این روش با خون‌ریزی نیز همراه است. اگر اندازه خالکوبی بزرگ باشد این روش هنوز هم یکی از گزینه‌های حذف خالکوبی است با این تفاوت که احتمالا با چند دوره درمان و پیوند پوست صورت می‌گیرد.

5- سرما درمانی و لایه برداری شیمیایی

حذف خالکوبیCredit: ebayimg

در مورد این روش از یک متخصص  مشاوره بگیرید. در روش سرما درمانی و لایه برداری شیمیایی ناحیه‌ی خالکوبی شده را منجمد و به وسیله‌ی نیتروژن مایع می‌سوزانند. آگاه باشید در لایه برداری شیمیایی ممکن است ناحیه‌ی خالکوبی شده حذف شود اما این روش بسیار دردناک است. این روش به اندازه‌ی روش لیزر موثر نیست.

6- کرم حذف تتو

حذف خالکوبیCredit: ebayimg

کرم‌های حذف ارزان‌ترین و کم دردسرترین روش برای حذف خال‌کوبی‌ها هستند. کرم‌ها در این روش باید به طور منظم در یک دوره‌ی طولانی مصرف شوند که بستگی به تلاش شما نیز دارد. این کرم‌ها، کمی گران هستند و برای اثرگذاری بین 3 تا 9 ماه  به زمان نیاز دارند. این روش به عنوان یک روش حذف حرفه‌ای موثر نیست. این کرم‌ها باید با احتیاط و مشاوره‌ی متخصص مصرف شوند.

7- جراحی پلاستیک

حذف خالکوبیebayimg Credit:

جراحی پلاستیک، به علت ارزان‌تر و کم درد بودن، سریع‌ترین روش در دسترس  است. اگر شما نمی‌توانید روش لیزر را انتخاب کنید جراحی پلاستیک می‌تواند با برداشتن و پیوند پوست در ناحیه‌ی خال‌کوبی شده موثر باشد. جراحی پلاستیک یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در بین مردم است.

8- نمک و آبلیمو

حذف خالکوبیCredit: ebayimg

استفاده از نمک و آب‌لیمو یکی دیگر  از راه‌ها، برای حذف خال‌کوبی است. به جای امید بستن به حذف خالکوبی توسط لیزر، شما می‌توانید به وسیله‌ی این روش طبیعی برای حذف خالکوبی خود اقدام کنید. برای استفاده از این روش 100 گرم نمک و آب‌لیمو را با هم مخلوط می‌کنیم و با غوطه‌ور کردن یک پنبه در آن و مالیدن روی ناحیه خالکوبی شده در روی پوست خود به مدت 30 تا 60 دقیقه و صبر تا زمانی که مخلوط کاملا به وسیله‌ی پوست جذب شود، می‌توانید ناحیه خالکوبی شده را با آب گرم بشویید.

9- عسل

حذف خالکوبیCredit: ebayimg

یکی از بهترین روش‌های طبیعی در حذف خال‌کوبی استفاده از عسل است. دستورالعمل زیر روشی برای تهیه کردن یک کرم طبیعی برای حذف خالکوبی است؛ برای ساخت این کرم به ژل آلوئه‌ورای تازه، نمک، شکر، ماست و عسل نیاز دارید باید این مخلوط را هم بزنیم تا مایع چسبناکی تشکیل شود. قبل استفاده از این کرم طبیعی باید ناحیه خال‌کوبی شده را تمیز کنید. این کرم بعد از مالیده شدن مدتی باید روی ناحیه مورد نظر بماند تا کامل جذب پوست شود؛ می‌بینید که بعد از مدتی جوهر خالکوبی از بین برود.

10- لیمو

حذف خالکوبیCredit: ebayimg

حذف کردن خالکوبی دردناک و هزینه‌بر است؛ به همین دلیل شما می‌توانید از روشی طبیعی برای حذف خال‌کوبی استفاده کنید. استفاده از لیمو یک روش طبیعی برای حذف خالکوبی است که در خانه‌ها رایج است. در این روش ابتدا با آب گرم ناحیه خال‌کوبی شده را تمیز می‌کنیم و لیمو را به آن ناحیه می‌مالیم و بعد از مالیدن لیمو آب هندوانه را روی ناحیه خال‌کوبی شده می‌ریزیم و صبر می‌کنیم تا مخلوط روی پوست خشک شود و سپس آن ناحیه را با آب گرم می‌شوییم. این روش یکی از راه‌های مقرون به صرفه‌ی خانگی است.
می‌توانید یک سری هم به «
توصیه‌هایی که باید قبل از اولین تتوی خود بدانید» بزنید.

منبع: بنیتا

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر