ماهان شبکه ایرانیان

نکاتی که هر زنی باید در مورد سم‌ زدایی بداند

گاهی اوقات افراد پس از خوردن یک وعده غذای ناسالم و یا پس از کنار گذاشتن رژیم‌های غذایی مناسب برای مدتی دچار احساس گناه شده و سعی می‌کنند که بدن خود را از این مواد پاک‌سازی کنند

گاهی اوقات افراد پس از خوردن یک وعده غذای ناسالم و یا پس از کنار گذاشتن رژیم‌های غذایی مناسب برای مدتی دچار احساس گناه شده و سعی می‌کنند که بدن خود را از این مواد پاک‌سازی کنند. تصور این افراد این است که با انجام برخی از روش‌های مختص به خود بدنشان را کاملاً پاک‌سازی کرده و دوباره به حالت اول بازمی‌گردانند؛ اما واقعاً چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ شما چه چیزی در مورد سم‌زدایی بدن می‌دانید؟ در ادامه با بنیتا همراه باشید.

سم‌زدایی می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد

سم‌زدایی می‌تواند از نظر متخصصان معانی مختلفی داشته باشد. آیا شما به دنبال کاهش وزن هستید؟ آیا سعی دارید تا التهابات خود را کاهش دهید؟ تمامی این موارد متفاوت هستند.

گاهی اوقات افراد به دنبال سم‌زدایی بدن از طریق گرسنگی کشیدن یا داشتن یک رژیم غذایی سرسختانه هستند که هیچ‌کدام از آن‌ها توصیه نمی‌شود. گاهی نیز افراد از کلمه‌ی سم‌زدایی برای فرآیند حذف برخی از خوراکی‌ها از رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند. البته این مورد منطقی به نظر می‌رسد.

بدن ما به‌تنهایی و بدون نیاز به کمک عمل سم‌زدایی را انجام می‌دهد

بدن ما نیازی به کمک برای دفع مواد زائد از خود ندارد. بدن ما فرآیند حذف دو نوع سم از طریق ادرار، مدفوع و عرق کردن را به عهده دارد. یکی از این سموم نتایج فرعی فرآیند متابولیک بدن ماست که به اندوتوکسین شناخته می‌شود و دیگری سموم خارجی بدن ناشی از محیط اطراف به نام اکسوتوکسین است. خبر خوب این است که بدن ما این کار را به‌طور طبیعی و شبانه‌روزی از طریق اندام‌هایی چون کبد، پوست، ریه، کلیه و روده‌ی بزرگ انجام می‌دهد.

بسیاری تصور می‌کنند که بدن ما شبیه به آبکش موجود در ظرف‌شویی است که بعد از مدتی سوراخ‌های آن بسته‌شده و دیگر به‌مانند اول عمل نمی‌کند. بدن ما دقیقاً شبیه به واحدهای تصفیه‌ی آب است که با استفاده از واکنش‌های شیمیایی اقدام به تصفیه‌ی آب می‌کند؛ بنابراین احتیاجی به دخالت کسی در این امر نیست.

نفس کشیدن نوعی سم‌زدایی است

آسان‌ترین راه برای کمک به بدن در این فرآیند طبیعی ساده و رایگان است؛ تنها نفس بکشید. نفس کشیدن، از دیدگاهی وسیع‌تر، یکی از اشکال سم‌زدایی است. ما اکسیژن را به درون بدن خود وارد کرده و دی‌اکسید کربن خارج می‌کنیم. هوایی که برای انسان‌ها سم است. بدانید که آن نفس‌های عمیق در کلاس‌های یوگا به همین منظور طراحی‌شده است.

یوگا

مصرف نکردن خوراکی‌های ناسالم به این معنی نیست که شما نیازمند سم‌زدایی بدنتان هستید

موضوعی که اغلب افراد را پس از خوردن خوراکی‌های ناسالم نگران می‌کند، سم‌زدایی است که البته چیز بدی هم نیست. ما باور داریم که خوراکی‌های فرآوری شده ناسالم هستند و درنتیجه نیاز است تا بدن ما پس از خوردن آن‌ها پاک‌سازی شود. این تصور بر اساس ترس است. ترسی از مواد خارجی که بدن ما را مسموم می‌کنند. خوردن غذاهای فرآوری نشده قطعاً یک ایده‌ی عالی است و به سلامت ما کمک می‌کند، اما اجازه ندهید تا این ترس به شما غلبه کرده و مانع از خوردن برخی از هله‌هوله‌های وسوسه‌برانگیز موجود در فروشگاه‌ها شود.

رژیم‌های غذایی سم‌زدا موثر نیستند

خوردن آب‌میوه‌های مخصوص در هنگام ناشتا یا هرگونه رژیم فوق سرسختانه کمکی به سلامت بدن شما نمی‌کنند. زمانی که به سراغ رژیم‌های عجیب‌وغریب می‌روید و بدن خود را از دریافت مواد مغذی موردنیاز محروم می‌کنید، به توده‌های ماهیچه‌ای خود آسیب می‌زنید. به‌عبارت‌دیگر، شما خودتان را ضعیف‌تر خواهید کرد. 5 میوه پاییزی که بدن شما را سم زدایی می کنند مطلبی مناسب برای آگاهی از خوراکی‌های مفید است.

سبزیجات مفید هستند

بله؛ این خوراکی‌های خسته‌کننده همواره به شما توصیه می‌شوند. سبزیجات چلیپایی نظیر کلم، گل‌کلم و کل بروکلی بهترین گزینه‌ها برای سم‌زدایی هستند؛ زیرا حاوی فیبر بوده که موجب تقویت روده‌ی بزرگ می‌شود.

سبزیجات

آب

زیبایی و مزایای آب بی‌پایان است. اگر شما هم 1/8 لیتر آب توصیه‌شده برای هر روز را نمی‌نوشید، به خاطر فواید سم‌زدایی آن این کار را انجام دهید.

مراقب سموم محیطی باشید

شما باید به‌منظور جلوگیری از ورود برخی از سموم محیطی به بدن خود کمی مراقب باشید. تا حد امکان از مصرف محصولات تهیه‌شده با سموم خودداری کرده و به سراغ محصولات ارگانیک بروید.

آیا واقعاً نگرانید؟ از ویتامین‌ها بهره ببرید

فرآیند طبیعی سم‌زدایی بدن نیازمند مقادیر بالایی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و مواد مغذی است. اگر خیلی نگران این موضوع هستید یک قرص مولتی‌ویتامین مصرف کنید تا به بدن خود کمک کرده باشید. اگر واقعاً نگران هضم غذای خود هستید به سراغ قرص‌های جوشان بروید. تحقیقات نشان داده است که قرص‌های جوشان به بدن در تولید یک آنزیم برای سم‌زدایی کمک می‌کنند. به‌علاوه گیاهان و سبزیجات مختلفی نیز وجود دارند که ویتامین بدن شما را تأمین کرده و عمل سم‌زدایی را تقویت می‌کنند. زردچوبه و چای سبز ازجمله خوراکی‌های مفید برای این کار هستند. برای مطالعه‌ی بیشتر به مطلب تغییر زندگی با زردچوبه مراجعه کنید.

زردچوبه

تنها چیزی که برای سم‌زدایی بدن ما نیاز است دفع تفکرات نادرست و بد ناشی از خوردن یک غذای ناسالم است. این تفکرات به سراغ هر فردی می‌رود و بهترین راه دوری از آن‌ها به‌جای فکر کردن پیوسته در مورد آن‌هاست.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان