ماهان شبکه ایرانیان

گل‌های زمستانی آپارتمانی

شاید فصل زمستان برای بسیاری از طرفداران گل و گیاه،  فصل دلگیری باشد؛ چراکه در آن درختان بی‌برگ و طبیعت بی‌روح می‌شود. اما جالب است بدانید که گیاهان فراوانی وجود دارند که نه تنها در فصل زمستان مقاوم هستند، حتی گل‌های رنگانگی می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با گل‌های زمستانی آپارتمانی با بنیتا همراه شوید.

شاید فصل زمستان برای بسیاری از طرفداران گل و گیاه،  فصل دلگیری باشد؛ چراکه در آن درختان بی‌برگ و طبیعت بی‌روح می‌شود. اما جالب است بدانید که گیاهان فراوانی وجود دارند که نه تنها در فصل زمستان مقاوم هستند، حتی گل‌های رنگانگی می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با گل‌های زمستانی آپارتمانی با بنیتا همراه شوید.

1- گل زعفران (Crocus)

گل زعفران

 Credit: Van Engelen

این گل که از خانواده‌ی زنبق است، معمولا در اوایل بهار یا اواخر پاییز گل می‌دهد اما اگر پیاز آن را در فصل پاییز، در آپارتمان بکارید، در زمستان گل می‌دهد. بهتر است چندین پیاز را با فواصل هفتگی بکارید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید. گل زعفران انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها زعفرانی است که در خراسان کاشته شده و از آن طلای سرخ ایران به دست می‌آید.

2- کاکتوس کریسمس (Christmas Cactus)

کاکتوس کریسمس

Credit: Our House Plants

همان طور که از نام این گیاه پیداست، کاکتوس کریسمس در اواخر آذر و اوایل دی (نزدیک کریسمس) در گل‌فروشی‌ها موجود است. این گل ریشه‌ی بزریلی دارد و به طور طبیعی در جنگل‌های بارانی رشد می‌کند. با این حال کاشت آن در خانه بسیار آسان است. این گل نیاز به نور غیر مستقیم دارد و تابش مستقیم نور آفتاب، برگ‌هایش را می‌سوزاند. همچنین به خاطر طبیعتش که در جنگل بارانی رشد می‌کند، نیاز به آب کافی دارد. دقت کنید که باید آب از خاکش به خوبی عبور کند.

3- یاس ستاره‌ای (Fragrant Jasmine)

یاس ستاره ای

Credit: Max Pull

این گل، بومی جنوب شرق آسیاست و در آنجا به عنوان گیاهی خارج از منازل می روید. برای کاشتن آن در منزل دمای اتاق باید کمتر از 18 درجه باشد و نیاز به میزان کمی نور مستقیم خورشید دارد. البته بعد از غنچه دادن می‌توانید آن را به محل گرم‌تری منتقل کنید. این گل به شکل پیچک رشد می‌کند و شکوفه‌های ستاره‌ای شکل سفید رنگش جلوه‌ی زیادی دارد.

4- گل خورشیدی (Kaffir Lily)

گل خورشیدی

Credit: Town News

این گیاه، هم‌خانواده‌ی گل آماریلیس (Amaryllis) است و گل‌های آن به شکل خوشه‌های شیپوری و در رنگ‌های نارنجی، صورتی، قرمز، زرد یا سفید هستند. این گل را می‌توانید در گلدانی کوچک بکارید و در معرض نور غیر مستقیم قرار دهید.

5- کالانکوئه (Kalanchoe)

کالانکوئه

Credit: Plants Rescue

گل کالانکوئه را می‌توانید در اواسط زمستان از گل‌فروشی‌ها تهیه کنید. این گل در روزهای کوتاه زمستان غنچه می‌کند و گل‌هایش تا چندین هفته دوام دارند. بهتر است آن را در سمت جنوبی خانه و در معرض نور کامل خورشید قرار دهید تا به شکل کامل گل دهد. همچنین میزان آب مصرفی آن بسیار کم است.

6- بنفشه آفریقایی (African Violets)

بنفشه آفریقایی

Credit: My House Plants

این نوع بنفشه که رنگ‌های متنوعی دارد، در تمام سال گل می‌دهد. نکته‌ی مهم این است که این گل در زمستان باید به سمت پنجره‌ی جنوبی باشد، اما در سایر فصول سال می‌توانید آن را در قسمت شرقی یا غربی منزلتان قرار دهید.

7- گل پنج پر (Pentas)

گل پنج پر

Credit: Park Seed

گل پنج پر گل‌هایی رنگارنگ به شکل ستاره‌ دارد. این گل در بیرون از منزل، پروانه‌ها را به خود جذب می‌کند. اما در فصل سرما باید آن را به داخل منزل بیاورید یا می‌توانید از ابتدا آن را در آپارتمان پرورش دهید.

8- سیکلامن (Cyclamen)

سیکلامن

Credit: Giving Plants

گل سیکلامن در گل فروشی‌ها فراوان بوده و علت آن، زیبایی و رنگ‌های متنوع این گل است. سیکلامن به طور طبیعی در زمستان غنچه می‌کند و با کمی مراقبت، عمری طولانی دارد. به دلیل اینکه این گل سرما را دوست دارد، بهتر است آن را در پشت پنجره قرار دهید که دما کمتر از 18 درجه باشد. لازم است خاک گل همیشه مرطوب باشد و نور غیرمستقیم به آن بتابد.

9- ارکیده سیمبیدیوم (Cymbidium Orchid)

ارکیده سیمبیدیوم

Credit: alicdn

این نوع ارکیده به خاطرخوشه‌های بزرگ رنگارنگش محبوب است و گل آن حدود 10 هفته عمر می‌کند. ارکیده‌ی سیمبیدیوم معمولا در طول زمستان و بهار گل دارد.

10- بگونیا (Begonia)

بگونیا

Credit: Gardens Online

بگونیا گونه‌های مختلف و رنگ‌های متنوعی دارد، اما همه‌ی گونه‌های آن در زمستان و در منزل گل نمی‌دهند. بگونیای زمستانی در طول شب‌های بلند زمستان گل می‌دهد. این گل نیاز به نور غیرمستقیم دارد و هر بار برای آب دادنش، حداقل باید نیمی از خاک خشک شده باشد. پس از اینکه بگونیا گل داد، به آن استراحتی داده و صبر کنید تا خاکش کامل خشک شود. سپس آن را آبیاری کنید.

11- استرپتوکارپوس (Streptocarpus)

استرپتوکارپوس

Credit: Green Fuse

گل استرپتوکارپوس مشابه گل ارکیده است و در داخل آپارتمان عمری طولانی دارد. این گل از خانواده‌ی بنفشه‌ی آفریقایی است و مانند آن به نور غیرمستقیم نیاز دارد. برای آبیاری، حتما بگذارید تا روی خاک خشک شود. زیرا آب بیش از حد این گل را از بین می‌برد.

12- آنتوریوم (Flamingo flower)

آنتاریوم

Credit: Giving Plants

این گیاه استوایی دارای گل‌هایی خوشه‌ای، در درون غلافی است که معمولا قرمز، زرد یا سبز است. این گل را در نور کم و در هوای گرم و مرطوب قرار دهید.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان