۶ راه طبیعی برای افزایش رشد مو بعد از یک اصلاح ناموفق

همه خانم‌ها هر از گاهی برای ایجاد تنوع در ظاهرشان موهایشان را رنگ یا کوتاه می‌کنند

همه خانم‌ها هر از گاهی برای ایجاد تنوع در ظاهرشان موهایشان را رنگ یا کوتاه می‌کنند. خانم‌هایی که موهای بلند دارند وسوسه می‌شوند مدل موهای کوتاه را امتحان کنند تا یک تغییر اساسی به ظاهرشان بدهند و معمولا کمتر از یک هفته از کاری که کرده‌اند پشیمان می‌شوند و دوست دارند که هرچه سریعتر موهایشان بلند شود. خوشبختانه یکسری راه حل‌های طبیعی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید رشد موهایتان را بیشتر کنید و حتی تارهای مو را نیز قوی‌تر کنید. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا با این راه‌ها بیشتر آشنا شوید.

1- سرو پاکوتاه (قبرس ژاپنی)

سرو پاکوتاهCredit: Byrdie

این گیاه ژاپنی دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ است و به عنوان ماده اصلی انواع تمیز کننده‌ها و شامپوهای طبیعی به کار می‌رود علاوه بر این مطالعات نشان داده‌اند که روغن این گیاه باعث افزایش رشد موها می‌شود و در برخی موارد گفته شده است که این روغن به بیماران کچل برای رویش مجدد مو کمک کرده است و حتی تاثیر آن از ماینوکسیدیل نیز بیشتر است.

2- اسطوخودوس

سطوخودوسCredit: Byrdie

یکی از راه‌های افزایش رشد مو این است که آن‌ها را با روغن اسطوخودوس بشویید زیرا گفته شده است که می‌تواند تا 5 درصد رشد موها را افزایش دهد. نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد استفاده از روغن‌هایی مانند اسطوخودوس برای بهبود بیماری کچلی سکه‌ای نیز مفید هستند. می‌توانید مقداری از آن را با روغن جوجوبا ترکیب کنید و شب‌ها قبل از خواب به کف سر بزنید. همچنین این روغن آرامش‌بخش بوده و به شما کمک می‌کند بعد از گذراندن یک روز سخت کاری، خواب راحت داشته باشید.

3- روغن نعنا

روغن نعناCredit: Byrdie

استفاده از روغن نعنای 3 درصد نیز می‌تواند باعث افزایش رشد موها شود. برای استفاده از این روغن می‌توانید مقدار کمی از آن را داخل شامپوی خود بریزید. نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که در مصرف آن زیادی روی نکنید زیرا باعث سوزش پوست سر می‌شود و بوی قوی آن ممکن است شما را بدخواب کند، پس مقدار کمی از آن را صبح‌ها به موهای خود بزنید. 

4- شبدر پلی گنوم

شبدر پلی گنومCredit: Byrdie

این ماده از دوران باستان مورد استفاده بوده و چینی‌ها برای افزایش سرعت رشد موها و تیره‌تر کردن موهایشان از آن استفاده می‌کردند. اگر نگران عوض شدن رنگ موهایتان هستید بهتر است از این ماده استفاده نکنید.

5- پاناکس جینسینگ

پاناکس جینسینگCredit: Byrdie

این گیاه معمولا در بازار موجود است و برای تهیه آن مشکلی نخواهید داشت. این ماده تعداد سلول‌های پاپیلای پوستی در کف سر را افزایش می‌دهد، این سلول‌ها مسئول تنظیم فولیکول‌های مو و تنظیم چرخه رشد موها هستند. قبل از استفاده از این محصول، در مورد مقدار اندازه آن با پزشک متخصص خود مشورت کنید. می‌توانید از این محصول برای ساخت ماسک موی خانگی استفاده کنید و آن را روی کف سر خود ماساژ دهید.

6- گیاه آلبا

گیاه آلبا

اخیرا تحقیقی روی تاثیر این دارو روی موش‌ها در آزمایشگاه انجام شده و نتیجه آن این بوده است که استفاده از این محصول باعث بلند و ضخیم شدن موها در زمان کم می‌شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر