رویداد دوازدهم سپتامبر اپل: از آیفون ۸ و اپل واچ چه انتظاراتی داشته باشیم؟

حتی اگر آیفون ندارید و تصمیم به داشتن یک دستگاه از آن نداشته باشید، رویداد دوازدهم سپتامبر اپل باید توجه شمارا جلب کند. این رویداد در اپل پارک، مرکز فرماندهی جدید اپل در کالیفرنیا برگزار خواهد شد و تمرکز اصلی آن روی جدیدترین محصول اپل یعنی آیفون ۸ خواهد بود.

حتی اگر آیفون ندارید و تصمیم به داشتن یک دستگاه از آن نداشته باشید، رویداد دوازدهم سپتامبر اپل باید توجه شمارا جلب کند. این رویداد در اپل پارک، مرکز فرماندهی جدید اپل در کالیفرنیا برگزار خواهد شد و تمرکز اصلی آن روی جدیدترین محصول اپل یعنی آیفون 8 خواهد بود.

رویداد دوازدهم سپتامبر اپل

اگر هنوز هم به این رویداد علاقه‌مند نشده‌اید، باید بدانید که احتمالاً یک ساعت هوشمند جدید، یک تلویزیون جدید اپل و یک هوم پاد (اسپیکر هوشمند اپل) نیز در آن معرفی خواهد شد. در آینده و پس از برگزاری رویداد دوازدهم سپتامبر اپل برای شما گزارش کاملی از آن منتشر خواهیم کرد اما تا آن روز باید دلمان را به شایعات و اخباری که از محصولات جدید منتشرشده‌اند خوش کنیم. در ادامه این اخبار را با یکدیگر مرور خواهیم کرد. سیاست مسئولین کمپانی اپل بحث و تبادل‌نظر روی شایعات منتشر شده نیست و به همین علت تمامی چیزهایی که در ادامه می‌خوانید بر پایه‌ی حدس و گمان هستند.

رویداد دوازدهم سپتامبر اپل

رویداد دوازدهم سپتامبر اپل : آیفون 8 و آیفون 7S

مدت‌ها است که منتظر معرفی نسل جدید گوشی‌های تلفن همراه هوشمند آیفون هستیم و احتمالاً این امر با معرفی آیفون 7S و آیفون 7S Plus محقق شود. توقع تغییرات آن‌چنانی در طراحی سری S نداشته باشید. تغییرات احتمالی در سری S بهینه‌سازی پردازنده، بهتر شدن دوربین و آپگریدهای دیگر هستند.

رویداد دوازدهم سپتامبر اپل

بااین‌حال می‌توان به حدس و گمان‌های جدی و زیادی در مورد معرفی یک آیفون جدید دل‌خوش کرد. محصولی که احتمالاً همان آیفون 8 باشد. قابلیت‌های جدیدی که انتظار می‌رود آیفون 8 را گران‌تر و پرزرق‌وبرق تر کنند حس‌گر تشخیص چهره به‌عنوان جایگزین حسگر اثرانگشت، دوربین دو لنزی با پیکربندی عمودی، طراحی صفحه‌نمایشگر تمام صفحه با استفاده از فناوری OLED و بدنه‌ی استیل و شیشه‌ای هستند.

حتی هنوز نمی‌دانیم که اسم این محصول چیست! آیا این محصول آیفون 8 نام خواهد داشت؟ آیفون 10، آیفون X، آیفون Pro و … چطور؟ حتی در مورد آیفون 7S و آیفون 7S Plus هم مطمئن نیستیم! شاید این دو مدلی که ما با این اسامی از آن‌ها یاد می‌کنیم درواقع همان آیفون 8  باشند! گیج شده‌اید نه؟

رویداد دوازدهم سپتامبر اپل

رویداد دوازدهم سپتامبر اپل : اپل واچ با اینترنت LTE

سال گذشته دو مدل جدید از اپل واچ منتشر شد: سری 2 و سری 1٫ فکر می‌کنیم اپل واچ جدید (که شاید سری 3 نام داشته باشد) مانند دو مدل قبلی از سیستم‌عامل Watch OS 4 استفاده کند. شایعه شده است که این مدل می‌تواند از اینترنت سلولار LTE مجهز باشد. این بدین معناست که دیگر لازم نیست از قابلیت tether گوشی آیفون خود برای برقراری ارتباط با اپل واچ استفاده کنید. اگر اپل واقعاً مشکل عمر باتری اپل واچ را حل کرده باشد، این قابلیت یکی از راهکارهایش بوده است. همچنین شایعه شده است که تغییراتی در طراحی این مدل جدید از ساعت‌های هوشمند اپل نیز اعمال‌شده‌اند.

رویداد دوازدهم سپتامبر اپل

رویداد دوازدهم سپتامبر اپل : HomPod و Siri

چندی پیش در ماه ژوئن و در اجلاس توسعه‌دهندگان WWDC سال 2017 اپل از HomePod پرده‌برداری کرد. یک اسپیکر 349 دلاری هوشمند خانگی که از دسامبر قابل خریداری خواهد بود. اپل آن روز تمام جزئیات این دستگاه را منتشر نکرد پس باید منتظر اطلاعات جدیدی ازاین‌دستگاه باشیم. بیشتر امیدواریم که به‌روزرسانی سیستم‌عامل HomePod که سهواً توسط خود اپل لو رفت صحیح باشد و خبری در این مورد بشنویم. این اخبار می‌توانند وجود صفحه‌نمایش ماتریکسی، مجهز بودن به ورژن کامل iOS و قابلیت‌های دیگر باشند. همچنین امکان دارد در رویداد دوازدهم سپتامبر اپل اخباری در مورد به‌روزرسانی سیستم دستیار صوتی هوشمند اپل (Siri) و عملکرد جدیدی از آن در HomPod بشنویم.

رویداد دوازدهم سپتامبر اپل

تلویزیون اپل با قابلیت سیستم پخش 4K

هنگامی‌که تیم کوک در ماه ژوئن خبر از اضافه شدن قابلیت پخش از سایت آمازون در تلویزیون‌های اپل را داد به طرفداران محصولات اپل قول داد که خبرهای بیشتری درباره‌ی تلویزیون‌های اپل در راه است. با در نظر گرفتن این نکته که حدود دو سال از آخرین بروز رسانی سیستم پخش تلویزیون‌های اپل می‌گذرد، اکنون بهترین زمان برای عرضه به‌روزرسانی جدیدی است که نشان دهد سیستم‌های پخش دیجیتالی و رسانه‌ای چقدر تغییر کرده‌اند. خوشبختانه شایعاتی در این زمینه وجود دارد که نشان می‌دهد اپل ساخت تلویزیون جدیدی با امکان سیستم پخش 4K و سازگار با استاندارد HDR را در دست اقدام دارد.

رویداد دوازدهم سپتامبر اپل

این امر اتفاق جدیدی به شمار نمی‌رود چرا که نت فلیکس (Netflix) در ماه آوریل 2014 و در سال بعدی آمازون (Amazon) و یوتیوب (YouTube) سیستم پخش 4K را ارائه کرده بودند اما حداقل اهمیت و فایده آن این است که اپل را در حد و اندازه‌ی یک رقیب نشان خواهد داد.

شایعات مربوط به این اتفاق اخیراً با سرعت بیشتری درحال گسترش و پخش شدن می‌باشد چرا که شنیده می‌شود اپل در حال انجام مذاکراتی با استودیوها برای دستیابی به حق پخش ویدیوهای با کیفیت4K است.

رویداد دوازدهم سپتامبر اپل

بروز رسانی‌های نرم‌افزاری  iOS 11, MacOS High Sierra and AR

اپل پیش از رسیدن به رویداد دوازدهم سپتامبر خود آخرین نسخه سیستم‌عامل موبایلی خود یعنی iOS 11 را در اجلاس WWDC معرفی کرد و از آن زمان تا به کنون نسخه بتای آن را برای آزمایش در دسترس عموم قرار داده است. با داشتن آیفون‌های جدید می‌توانیم نگاه کامل‌تری به iOS 11 داشته باشیم و دریابیم که توانایی‌های آن در چه حد است، پس باید منتظر جزئیات بیشتری باشیم. تا بدین جای کار متوجه شده‌ایم که نرم‌افزار SIRI و همچنین  Control Center رابط کاربری جدیدی خواهند داشت و همچنین دوربین تلفن دارای امکاناتی به مراتب بیشتر و کاربردی‌تر خواهد بود، صفحه قفل و مرکز اعلان‌ها با هم ادغام خواهند شد و دیگر تغییراتی ازاین‌دست تاکنون اعمال‌شده‌اند. سیستم‌عامل iOS 11 به‌طور چشمگیری باعث بهبود آی پدهای جدید می‌شود چرا که امکاناتی نظیر استفاده هم‌زمان دو نرم‌افزار در صفحه‌نمایش و … را فراهم کرده است.

رویداد دوازدهم سپتامبر اپل

iOS 11 همچنین برای اولین بار ARKit را معرفی کرده است. ابزار واقعیت افزوده‌ی جدید شرکت اپل که به آیفون‌ها و آی پدها این امکان را می‌دهد که تعامل بین اشیا مجازی و دنیای واقعی را برقرار کند. این امکان به‌قدری موردتوجه قرار گرفته که از هم‌اکنون گوگل به فکر تغییر رویه در ساخت کیت‌های AR خود برای رقابت با آن افتاده است.

رویداد دوازدهم سپتامبر اپل

البته که تمام اخبار اپل به تلفن‌های همراه این شرکت خلاصه نمی‌شود. نسخه بتای از آخرین سیستم‌عامل دسکتاپ (کامپیوتری) اپل به نام MacOS High Sierra، از ماه اوت در دسترس همگان قرار گرفته است. انتظار می‌رود نسخه اصلی آن به‌طور کامل در ماه سپتامبر عرضه و آماده استفاده برای کاربران شود لذا محتمل است که اپل در رویداد دوازدهم سپتامبر خود درباره آن نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. این بروز رسانی در مقایسه با نسخه قبلی خود تغییرات کوچکی را به همراه خواهد داشت اما از بهترین ویژگی‌های آن می‌توان به امکاناتی نظیر غیرفعال کردن حالت پخش خودکار ویدیوها، قابلیت ساخت فایل گیف (GIF) از عکس‌ها و همچنین جلوگیری از ردیابی اطلاعات شما توسط پیام‌های تبلیغاتی اشاره کرد.

رویداد دوازدهم سپتامبر اپل

انتظار چه اتفاقاتی را نباید داشته باشیم؟

با اشاره به تمام موارد بالا، اتفاقاتی نیز هستند که انتظار وقوعشان در رویداد دوازدهم سپتامبر اپل را نداریم. مثلاً به‌هیچ‌عنوان انتظار دیدن یک iPad جدید را نخواهیم داشت چرا که خبرهای به‌روزرسانی مدل‌های قدیمی‌تر در ماه ژوئن امسال منتشرشده‌اند. همچنین iMac Pro نیز به‌تازگی معرفی شده پس نباید انتظار سیستم iMac جدیدی را داشته باشیم.

رویداد دوازدهم سپتامبر اپل

البته باز هم تأکید می‌کنیم که هیچ‌یک از این اطلاعات نهایی نیستند و باید برای مطلع شدن از تمام این اطلاعات تا روز دوازدهم سپتامبر صبر کنیم. شاید اپل معرفی‌های دیگری نیز داشته باشد. از سال 2015 تا کنون مدل جدیدی از iPad Mini ارائه نشده و شاید در این رویداد شاهد معرفی مدل جدیدی از آن باشیم! شاید هم یک هدست واقعیت مجازی از اپل ببینیم! به هرحال هفته‌ی آینده هر اتفاقی که اپل پارک بیافتد را پوشش خواهیم داد. پس منتظر بمانید و با بامیلوبلاگ همراه باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر