ماهان شبکه ایرانیان

۸ فایده ی ایروبیک و دلیل محبوبیت ایروبیک

&#۱۵۸۳;&#۱۵۸۵; &#۱۶۰۶;&#۱۵۷۸;&#۱۷۴۰;&#۱۵۸۰;&#۱۶۰۷; &#۱۷۴۰; &#۱۵۷۵;&#۱۶۰۱;&#۱۵۸۶;&#۱۵۷۵;&#۱۷۴۰;&#۱۵۸۸; &#۱۵۷۰;&#۱۷۱۱;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۷;&#۱۷۴۰; &#۱۵۸۳;&#۱۵۸۵; &#۱۵۸۶;&#۱۶۰۵;&#۱۷۴۰;&#۱۶۰۶;&#۱۶۰۷; &#۱۷۴۰; &#۱۵۸۷;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۴;&#۱۶۰۵; &#۱۶۰۵;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶;&#۱۵۸۳;&#۱۶۰۶;&#۱۵۴۸; &#۱۵۸۵;&#۱۶۰۸;&#۱۵۸۶;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶;&#۱۶۰۷; &#۱۵۷۸;&#۱۵۹۳;&#۱۵۸۳;&#۱۵۷۵;&#۱۵۸۳; & ...

در نتیجه ی افزایش آگاهی در زمینه ی سالم ماندن، روزانه تعداد بیشتری از مردم بر سبک زندگی شان دقیق شده اند و تمرینات ورزشی را در برنامه ی روزانه شان می گنجانند. البته که برخی دیگر رژیم گرفتن را انتخاب می کنند، اما با این که برنامه ی خوبی است، به تنهایی به کاهش وزن کمک نمی کند. در نتیجه باشگاه های ورزشی شاهد موج روزافزون متقاضیان کلاس های ورزش، به خصوص ایروبیک بوده اند.

1- درباره ی ایروبیک

به طور کلی مفهوم ایروبیک برای لذت بخش نمودن و تازه نگه داشتن ورزش با هدف ارتقای تمام عناصر فیتنس است. یک نوع تمرین فیزیکی است که در یک گروه و با یک مربی راهنمای ضرب آهنگ انجام می شود. قدم ها و حرکات برنامه به گونه ای طراحی شده اند که ماهیچه های خاصی را تمرین دهد و کلاس نیز معمولا با توجه به باشگاه، حدود یک ساعت به طول می انجامد.

2- کلاس های فیتنس

برگزاری کلاسها در اکثر باشگاه ها در زمانی برنامه ریزی شده اند که هم با در نظر گرفتن حرفه ای ها، مشتری ها بتواند به راحتی شرکت کند. این کلاس ها اکثرا در ساعت 5 یا 6 صبح، 1 و 2 بعد از ظهر و 5 تا 6 عصر با تغییرات جزئی تشکیل می شوند. سطح فیتنس در سطح شرکتی که یک مشتری انتخاب می کند، نقش مهمی بازی می کند. کلاس ها که هر کدام متفاوت طراحی شده اند، در دشواری قدم ها و شدت ورزش متفاوت اند. در نتیجه آغاز کلاس ها از سطح پایه و رسیدن به تمرینات پیچیده تر، طی یک دوره ی زمانی بسیار متداول است.


مقالات مرتبط: هر روز یک اسم ورزش جدید می شنوید و نمی دانید در کدام شرکت کنید؟ اینفوگرافی چه کلاس ورزش یا فیتنسی برای تان مناسب است را مطالعه کنید تا هوشیارانه تصمیم بگیرید!


3- ایروبیک و ذهن

علی رغم فیزیکی بودن ایروبیک، جنبه ی کار ذهنی نیز، در نتیجه ی یادگیری قدم ها و حفظ ضربات در طول تمرین، به ترکیب اضافه شده است. این امر سودآور است از آنجایی که به افزایش انعطاف و عکس العمل ها کمک کرده و همزمان ذهن را نیز باز می کند. در نتیجه، ایروبیک برای افرادی که مدتی کنترل یکی از اعضای بدنشان را از دست داده اند و یا به دلایلی مدتی در تخت خواب گذرانده اند، بسیار توصیه شده است.

4- طبیعت ایروبیک

ایروبیک در زمره ی تمرینات قلبی و عروقی طبقه بندی می شود. این به دلیل آن است که طبیعت این ورزش دارای ویژگی های چربی سوزی است. حین ورزش، یک حرکت ثابت در عضله های بزرگ بازو، پا و لگن تکرار می شود. به همین دلیل، افزایش در دریافت نفس اتفاق می افتد که میزان اکسیژن خون را به حداکثر رسانده و باعث بهبود سوخت و ساز می شود. فایده ی تمام این ها افزایش جریان خون در ریه و عضله ها شده که به انتقال اکسیژن به عضلات و دور کردن مواد زائد از آنها، کمک می کند. بدن نیز اندورفین آزاد می کند که باعث ایجاد حس خوبی و سلامت و کاهش استرس می شود.

5- نظم و ایروبیک

مشکلات درگیر با ایروبیک، به طور عمده از عدم تمرین صحیح مشتری نشات می گیرد. اکثر مردم پیش از آغاز تمرین، تامل نمی کنند تا توانایی های بدن شان را درک کنند. توصیه می شود که افراد برای چک آپ کلی با تمرکز بر مفاصل و قلب به پزشک مراجعه کنند. به عنوان مثال، به افراد با در رفتگی زانو یا قوزک پا توصیه می شود تا جهت حصول اطمینان از ثبات و عدم حرکت مفاصل، از باند کشی استفاده کنند. به افراد با نارسایی های قلبی در شدت ورزشی که از سکته ی قلبی جلوگیری می کند، توصیه می شود.

6- لباس و ایروبیک

به طور مشابه، نوع لباس ورزشی نیز برای خیلی ها موضوع مشاجره شده است. مشتریان متوجه نمی شوند که بدون پوشش مخصوص پا، به دلیل قرار دادن فشار نا به جا بر عضله های خاص، به خصوص کمر و بالای ران، تمام ورزش ها را بیهوده خواهد نمود. ممکن است این امر به کشیدگی ماهیچه ها و یا جا به جایی صفحات ستون فقرات منجر شود. لباس های ورزش مورد قبول می بایست برای حرکات کارآمد، جذب بدن و هم چنین درخور باشد تا باعث معذب شدن مشتریان دیگر نشود. پارچه ی لباس های ورزشی می بایست علاوه بر نرمی (جهت جلوگیری از عرق سوز شدن)، سبک و جاذب عرق نیز باشد.


مقالات مرتبط: جهت اطلاعات تکمیلی، بخش سلامت مجله ی بامیلو را مطالعه نمایید.


7- آب، غذا و ایروبیک

دریافت آب و غذا پیش از ورزش می بایست حداقل باشد. غذاها می بایست جهت اجازه به هضم و جذب، حدود یک ساعت و نیم پیش از ورزش میل شود. حالت دیگر میل کردن خوردن خوراکی کوچک اما پر انرژی مانند موز یا یک سالاد مخلوط است. از طرف دیگر، آب می بایست پس از ورزش دریافت شود. عدم رعایت این نکات به سرگیجه و از هوش رفتن منجر می شود. نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب پس از ورزش آب از دست رفته ی بدن حین ورزش را جبران می نماید.

8- ایروبیک و سبک زندگی

بهانه ای که اکثر مردم برای ورزش نکردن در سبک زندگی شان می آورند، گران بودن اشتراک باشگاه های ورزشی است. مردم معتقدند که باشگاه رفتن برای ثروتمندان است. اما این موضوع واقعیت ندارد، در هر شهری باشگاه با قیمت مناسب نیز وجود دارد. نهایتا فوایدی که از ایروبیک حاصل می شود، به هر ریال حق عضویت باشگاه می ارزد. گزینه ی دیگر، خرید فیلم های آموزشی و تمرین در منزل است. این امر احتمالا مقرون به صرفه تر است، با این حال عدم حضور مربی ممکن به این نتیجه باشد که ماهیچه های مورد هدف را به طرز صحیح تمرین ندهید.

نوشته شده توسط: مینا داودی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان