واقعا باید روزانه ۱۰،۰۰۰ قدم ورزش کرد؟

یکی از توصیه‌ها برای حفظ سلامت این است که افراد باید ورزش را با ۱۰،۰۰۰ قدم در روز شروع کنند. به این دلیل که این تعداد قدم برای اکثر افراد حدودا معادل مسیری ۸ کیلومتری است که تقریبا به ۳۰ دقیقه ورزش روزانه نیاز دارد

واقعا باید روزانه 10،000 قدم ورزش کرد؟

یکی از توصیه‌ها برای حفظ سلامت این است که افراد باید ورزش را با 10،000 قدم در روز شروع کنند. به این دلیل که این تعداد قدم برای اکثر افراد حدودا معادل مسیری 8 کیلومتری است که تقریبا به 30 دقیقه ورزش روزانه نیاز دارد. این میزان، توصیه‌ی حداقل 150 دقیقه ورزش ملایم هفتگی مرکز مبارزه با بیماری‌ها را هم تامین می‌نماید. نکته اینجاست که 10،000 قدم در روز شاید برای شما منطقی نباشد. اگر می‌خواهید مقدار مشخصی از وزن خود را کم کنید، احتمالا به تعداد قدم‌های بیشتری نیاز دارید یا در صورتی که تازه‌کار هستید یا اینکه اخیرا از جراحتی بهبود پیدا کردید، باید تعداد قدم‌های کمتری در ورزش خود بگنجانید. تعداد قدم‌های هدف‌تان بسته به نیازهای شما متغیر است و همچنین می‌تواند در گذر زمان نیز تغییر هم نماید. در ادامه نحوه عملکرد صحیح آن را برای شما شرح داده‌ایم.

هدف: فواید قدم زدن و تناسب کلی

واقعا باید روزانه 10،000 قدم ورزش کرد؟

برنامه: اگر در ورزش تازه‌وارد هستید یا به‌تازگی از جراحتی بهبود یافته‌اید، بهترست که به‌آرامی شروع نمایید تا از خستگی مفرط یا جراحت‌های بیشتر خود جلوگیری کنید. یک دستگاه سنجش سلامت مانند Fitbit Tracker به همراه داشته باشید تا از میانگین تعداد قدم‌های موردنیاز روزانه‌تان در طول ورزش هفتگی خود مطلع باشید. تعداد حداقلی برای شروع کار چنین است. توصیه Mayo Clinic این است که هرهفته 1000 قدم روزانه به تعداد قدم‌های ورزش هفتگی خود بیافزایید، پس در صورتی که حداقل شروع شما 4،000 قدم در روز است، هدف‌تان را برای هفته بعد، 5،000 قدم در روز تنظیم کنید. بسته به سرعت یا بلندی گام‌های‌تان، تحقق هدف‌تان می‌تواند به آسانی پنج دقیقه پیاده‌روی بیشتر باشد یا اینکه کافیست خودرو‌ی خود را برای خرید از فروشگاه چند ماشین پایین‌تر پارک کنید.

 

هدف: کاهش وزن

برنامه: اول باید مشخص کنید که چقدر وزن می‌خواهید کم کنید، سپس کمی از ریاضی استفاده کنید. آکادمی تغذیه و برنامه‌ریزی غذایی توصیه می‌کند که برنامه کاهش وزن تدریجی، مانند کاهش وزن نیم کیلوگرم تا یک کیلوگرم در هفته می‌تواند نتایج ماندگارتری برای فرد به ارمغان بیاورد. 10،000 قدم روزانه‌تان را ورزش کنید تا 2،000 تا 3،500 کالری اضافی را در هفته بسوزانید. بسته به وزن یا شدت ورزش‌تان، هر یک پوند (450 گرم) چربی بدن معادل 3،500 کالری است. به این ترتیب، شما با 10،000 قدم در روز می‌توانید نزدیک نیم کیلوگرم در هفته از وزن خود بکاهید.

هدف: حفظ سلامتی

برنامه: وقتی به هدف موردنظرتان دست پیدا کردید، تنها لازم است که همین سطح تناسب و سلامت بدن‌تان را حفظ نمایید. 10،000 قدم روزانه می‌تواند برای شما کفایت کند، به‌طوری که با نیم ساعت پیاده‌روی روزانه تقریبا فواید بشماری از تاخیر در زوال مغزی و کاهش فشار خون تا بهبود خواب و تخفیف افسردگی را نصیب خود خواهید نمود. یک تحقیق در دانشگاه ایالت کالیفرنیا نشان داد که وضعیت روانی با افزایش تعداد قدم‌های روزانه نیز بهتر می‌شود. همچنین محققان دانشکده بهداشت همگانی دانشگاه هاروارد متوجه شدند که 30 دقیقه پیاده‌روی روزانه تا حداقل 20 درصد ریسک حمله قلبی را کاهش می‌دهد. البته، شما با پیاده‌روی روزانه کالری و چربی‌های خود را می‌سوزانید و اگر در فضای باز باشید، هنگام ورزش میزان بیشتری از ویتامین D هم جذب خواهید نمود.

حالا آماده تنظیم تعداد قدم‌های هدف‌تان هستید؟ برنامه Fitbit را از گوشی موبایل خود باز نمایید. روی Account بزنید و از میان گزینه‌های Goals، گزینه‌ی Activity را انتخاب کنید. سپس روی Steps بزنید تا عددی که برای هدف‌تان منطقی است، انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید به صفحه‌ی اصلی Fitbit روی رایانه خود بروید و موس را روی گزینه‌ی Steps ببرید تا آیکون Settings نمایش داده شود. سپس روی Activity Goals کلیک کرده و تعداد قدم‌های موردنظر خود را وارد نمایید.

منبع: blog.fitbit

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر