ماهان شبکه ایرانیان

برگزیده گرایش مد رایج در دهۀ ۷۰ تا ۹۰ (بخش دوم)

در این مجموعه مطالب لیستی از گرایش مد متعلق به دهه های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ میلادی که تقریباً ناپدید شده اند را بررسی خواهیم کرد. این گرایش ها احتمالاً دوباره با قدرت به عرصه مد و سبک پوشش روز بازمی گردند.

برگزیده گرایش مد رایج در دهۀ 70 تا 90 (بخش دوم)

در این مجموعه مطالب لیستی از گرایش مد متعلق به دهه های 70، 80 و 90 میلادی که تقریباً ناپدید شده اند را بررسی خواهیم کرد. این گرایش ها احتمالاً دوباره با قدرت به عرصه مد و سبک پوشش روز بازمی گردند.

این را هم بخوانید:

بخش اول
بخش سوم

رژ لب قهوه ای

این رژ لب طی دهه ی 90 شاخصه ی اصلی بازیگرانی همچون جنیفر آنیستون (Jennifer Aniston) و درو بریمور (Drew Barrymore) بود. رژ لب قهوه ای یک گرایش مد معتدل برای نوجوانانی است که به تازگی قصد آرایش صورت خود را دارند.

دستمال سر

دستمال سر مدتی است که در مد خیابانی آقایان بسیار به چشم می خورد. خانمها نیز به دستمال سر علاقه ی فراوانی نشان می دهد. می توان گفت دستمال سر همین حالا نیز دوباره به یک گرایش مد تبدیل شده است.

ژاکت های ورزشی

ژاکت های ورزشی بخصوص نمونه های 3 خط آدیداس در سال های اخیر بسیار دیده می شوند. در روزهایی که ورزش یک اصل مهم به حساب می آید، لباس های ورزشی نیز به یک گرایش مد تبدیل می شوند.

هدبند زیگزاگ

هدبند زیگزاگ

این هدبندهای جذاب در اواخر دهه ی 90 کاربرد فراوانی داشتند. کافی است یک بار امتحان کنید.

جین اسید شور

شلوار و ژاکت های اسید شور مخصوصاً در بانوان دوباره گستردگی فراوانی پیدا کرده اند.

ساس بند زنانه

البته پوشیدن ساس بند برای خانم ها شاید زیاد مرسوم نباشد. یک ساس بند زیبا همراه چوکر هم رنگ آن را امتحان کنید. شاید نظرتان تغییر کند.

تی شرت های تغییر رنگ

تی شرت تغییر رنگ

طی دهه ی 90 یک ایده جذاب شکل گرفت. حدود 16 سال پس از انگشترهای حالت یعنی در سال 1991 تی شرت و شورت های جذابی به بازار عرضه شد که با تغییر دمای بدن تغییر رنگ می داد. این تی شرت ها با نام هایپرکالر (Hypercolor) دارای 2 رنگ متفاوت بودند که با تغییر دمای بدن رنگ عوض می کردند. این تی شرت توسط شرکت پوشاک ورزشی جنرا (Generra) تولید می شد. تکنولوژی این لباس نیز از شرکت ماتسوی شیکیسو کمیکال (Matsui Shikiso Chemical) ژاپن گرفته شده بود. البته جنرا پس از اندوختن میلیون ها دلار سود، ورشکست شد. به احتمال زیاد هایپرکالر دوباره بازخواهد گشت.

 

کفش های ژله ای

کفش ژله ای

این کفش های زیبا از جنس پلاستیک پی وی سی ساخته شده اند. هر چند سال یک بار طراحان متفاوت در دفیله های مد از این کفش ها استفاده می کنند. ممکن است به زودی کفش های ژله ای را به صورت گسترده مشاهده کنیم.

موهای بلیچ در آقایان

بلیچ کردن موها جرأت فراوانی می خواهد. در صورتی که این رنگ به ظاهرتان بیاید، نتیجه ی کار فوق العاده خواهد بود. در صورتی که نمی توانید همه ی موهایتان را بلیچ کنید با قسمتی از جلوی سر شروع نمایید.

دست بندهای اسلپ

بدون شک شما نیز یکی از این دست بندهای فوق العاده را امتحان کرده اید. این دست بندها معمولاً از جنس استیل ضدزنگ هستند. یک روکش پلاستیکی یا سیلیکونی با طرح های متفاوت نیز روی آنها کشیده شده است. کافی است دستبند های معروف به اسلپ (Slap) را روی مچ دست خود بکوبید؛ بلافاصله دور مچ شما حلقه می زنند. اگر خاطرتان باشد مدتی حتی خط کش بچه ها نیز با این خاصیت ساخته می شد.

شما نیز گرایش مد مورد علاقه ی خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. از دید شما کدام مورد می تواند دوباره به عرصه ی مد و پوشاک بازگردد؟ شاید هیچکدام!؟

منبع: ranker

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان