راهنمای کامل بارداری هفته به هفته [هفته چهارم]

آیا می‌خواهید اطلاعاتتان را در مورد دوران بارداریتان افزایش دهید؟ پس هفته‌ی چهارم بارداریتان را بررسی کنید تا ببینید نوزاد شما چطور رشد می‌کند و همچنین تغییراتی که  انتظار می‌رود در بدنتان رخ دهد را بشناسید. با بنیتا همراه باشید.

آیا می‌خواهید اطلاعاتتان را در مورد دوران بارداریتان افزایش دهید؟ پس هفته‌ی چهارم بارداریتان را بررسی کنید تا ببینید نوزاد شما چطور رشد می‌کند و همچنین تغییراتی که  انتظار می‌رود در بدنتان رخ دهد را بشناسید. با بنیتا همراه باشید.

رشد نوزاد

چهار هفته از بارداریتان می‌گذرد، کودک شما (که اکنون جنین نامیده می‌شود) متشکل از دو لایه‌ی سلول به نام‌های «اپی بلاست» و «هایپو بلاست» (غشاء داخلی جنین) است که در نهایت درون تمام اندام‌ها و قسمت‌های مختلف بدن کودک رشد خواهد کرد. دو ساختار دیگر که در این زمان رشد خواهند کرد آمنیون و کیسه‌ی زرده هستند. آمنیون که با مایع آمنیوتیک پر شده، جنین در حال رشد را احاطه کرده و از آن محافظت می‌کند. کیسه‌ی زرده خون تولید خواهد کرد و به تغذیه‌ی جنین کمک می‌کند.

 

هفته چهارم بارداری

بدن مادر

در این هفته کودک شما همچنان به کاشت و جای گیری در رحمتان ادامه می‌دهد، و خودش را عمیقاً درون آندومتر جای خواهد داد. هنگامی که کاشته شد، نوزاد شما شروع به تولید هورمونی به نام هورمون گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) می‌کند، که به حفظ پوشش داخلی رحم کمک می‌کند. همچنین سیگنالی به تخمدان می‌فرستد تا آزادسازی تخمک، در هر ماه را متوقف کند. بدین ترتیب دوره‌ی عادت ماهانه‌تان هم متوقف می‌شود. در حالی که کاشت در حال وقوع است، برخی از زنان لکه بینی را در طول این هفته تجربه می‌کنند، و ممکن است آن را با دوره‌ی ماهانه اشتباه بگیرند؛ شاید به این دلیل که این لکه بینی‌ها در دوره‌ی عادت ماهانه نیز رخ می‌دهند.

هورمون (hCG) هورمونی است که در تست‌های بارداری اندازه گیری می‌شود. این هفته، احتمالاً یک تست بارداری قادر به تشخیص بارداری شما خواهد بود! هورمون (hCG) نیز منجر به علائم بارداری می‌شود که می‌تواند در این هفته ظاهر شود. خستگی، احساس سوزن سوزن شدن یا درد سینه، و تهوع ممکن است منجر به این باور شود که دوره‌ی ماهانه‌ی شما شروع خواهد شد، چون علائم اولین بارداری شبیه سندرم پیش از قاعدگی (PMS) است. اما در پایان این هفته، دوره‌ی ماهانه‌ای که انتظارش را داشتید صورت نخواهد گرفت. بارداری شما در راه است!

برای آشنایی با هفته سوم بارداری، مقاله راهنمای کامل بارداری هفته به هفته [هفته سوم] را مطالعه بفرمایید. 

منبع: بنیتا

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر