۶ عارضه جانبی تماشای تلویزیون

ماهیچه‌ها زمانی که تلویزیون تماشا می‌کنید، نرم می‌شوید. افرادی که بیشتر تلویزیون تماشا می‌کنند، ۴۰ درصد کمتر از افرادی که تلویزیون تماشا نمی‌کنند، ورزش می‌کنند

6 عارضه جانبی تماشای تلویزیون
ستون فقرات
نشستن باعث می‌شود که ستون فقرات شما کج شده و شکل C را به خود بگیرد. اگر مدت زیادی به این شکل بنشینید، باعث انقباض و درد ماهیچه‌ها شده و اندام‌های داخلی را له می‌کنید.
برای حل این مشکل، از یک صندلی دارای پشتی متحرک استفاده کنید. این صندلی باعث می‌شود که کمر شما در حالت طبیعی قرار بگیرد و شکل S ستون فقرات در حالت ایستاده را حفظ می‌کند.

ماهیچه‌ها
زمانی که تلویزیون تماشا می‌کنید، نرم می‌شوید. افرادی که بیشتر تلویزیون تماشا می‌کنند، 40 درصد کمتر از افرادی که تلویزیون تماشا نمی‌کنند، ورزش می‌کنند. در واقع این افراد کمتر از یک ساعت در هفته ورزش می‌کنند. این نتایج بر اساس تحقیقی 60 ساله به دست آمده که بیش از 15٬000 فرد بالغ را مورد بررسی قرار داده است.
برای این که انگیزه ورزش کردن داشته باشید، به شخصیت‌های خوش‌هیکل سریال‌هایی که می‌بینید، توجه کنید. زمانی که فردی خوش‌هیکل را در تلویزیون ببینید، بیشتر دوست دارید که هیکلی همانند وی داشته باشید.

روده
دوباره چاق می‌شوید. طبق یک تحقیق 6 ساله در آمریکا، هر 2 ساعت تماشای تلویزیون در روز، احتمال چاق شدن شما را 23 درصد افزایش می‌دهد.
از تماشای برنامه‌های آشپزی خودداری کنید. تحقیقات نشان دادند تماشای این نوع برنامه‌ها باعث می‌شود که بخواهید از تمام مواد غذایی موجود در خانه غذا بپزید و بخورید.

مغز
شما به یک زامبی تبدیل می‌شوید. محققان Brigham and Women’s Hospital اخیراً دریافتند اگر بیش‌ازحد یعنی حدود 4 ساعت قبل از خواب در مقابل نور فلورئورسان قرار بگیرید، سخت‌تر خوابتان می‌برد، کمتر خواب عمیق خواهید داشت و روز بعد، حتی پس از 8 ساعت خواب، سست خواهید بود. دلیل این امر، نور آبی‌رنگی است که از صفحه تلویزیون ساطع می‌شود. این نور باعث ترشح یک نوع هورمون به نام ملاتونین می‌شود که چرخه خواب‌وبیداری را تنظیم می‌کند.
مدت‌زمان تماشای تلویزیون را به 3 ساعت پس از کار محدود کنید. اگر در طول روز تلویزیون تماشا کنید، نور تلویزیون تأثیری روی چرخه خواب شما نخواهد داشت.

ریه‌ها
نشستن، ظرفیت ریه را به 3 / 1 کاهش می‌دهد. در نتیجه اکسیژن کمتری وارد بدن می‌شود. این امر باعث کاهش تمرکز ذهنی می‌گردد.
برای رفع این مشکل، زمانی که می‌نشینید، یک بالش در قسمت گودی کمر بگذارید. این کار به باز شدن ریه‌ها کمک می‌کند.

قلب
قلب شما زودتر از کار خواهد افتاد. طبق یک تحقیق استرالیایی که در مورد آمار و ارقام سلامت جهانی بود، هر ساعت تماشای تلویزیون بعد از سن 25 سالگی، امید به زندگی را تا 22 دقیقه کاهش می‌دهد.
محققان دریافتند افرادی که کمتر از یک ساعت در روز تلویزیون تماشا می‌کنند، کمتر در خطر مرگ‌ومیر قرار دارند. یک برنامه تلویزیونی را برای تماشا انتخاب کنید که واقعاً ارزشش را دارد و بین بخش‌های مختلف آن، زمان استراحتی وجود دارد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر