ماهان شبکه ایرانیان

آیا دچار کمبود منیزیم هستید؟

کمبود منیزیم باعث بروز مشکلات بسیاری می‌شود، از جمله:

آیا دچار کمبود منیزیم هستید؟

کمبود منیزیم باعث بروز مشکلات بسیاری می‌شود، از جمله:

  • فشارخون بالا
  • تپش یا ضربان قلب نامنظم
  • درد یا گرفتگی عضلات
  • سندرم پاهای بی‌قرار
  • جنبش پلک‌ها
  • اختلالات خواب
  • افسردگی
  • اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی
  • سردرد یا میگرن
  • سندرم پیش از قاعدگی
  • پوکی استخوان


تمام انواع منیزیم‌ها یکسان نیستند
گلیسینت منیزیم (Magnesium glycinate ) بهترین نوع منیزیم محسوب می‌شود؛ زیرا تنها منیزیمی است که می‌تواند از موانع خونی مغز عبور کند. این منیزیم به افراد مبتلا به میگرن، اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی، افسردگی و اضطراب کمک می‌کند. گلیسینت منیزیم به آمینواسید گلیسین پیوند خورده است تا به راحتی وارد سلول‌ها شود. اگر دوز 500 میلی‌گرمی یا بیشتر از این نوع منیزیم مصرف کنید، باعث بروز اسهال انفجاری نخواهد شد. استرس و مصرف بیش‌ازاندازه کافئین باعث می‌شود به منیزیم بیشتری نیاز داشته باشید. همچنین زنانی که از قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنند یا تحت هورمون درمانی قرار دارند، به منیزیم بیشتری نیاز دارند؛ زیرا این داروها منیزیم را از بین می‌برند. به همین دلیل زنانی که قرص‌های ضدبارداری مصرف می‌کنند، بیشتر احتمال دارد دچار لخته‌های خونی یا سکته شوند. مصرف درازمدت داروهای ادرارآور نیز باعث دفع منیزیم می‌شود.

منیزیم برای قلب مفید است
بیماری‌های قلبی-عروقی دلیل اصلی مرگ‌ومیر و کمبود منیزیم دلیل اصلی این بیماری‌ها محسوب می‌شود. گلیسینت منیزیم باعث بهبود روند تأمین اکسیژن قلب شده، از بروز لخته‌های خونی جلوگیری می‌کند، ماهیچه‌های صاف سرخرگ‌‌ها را تسکین می‌دهد و سرعت مسدود شدن رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد.

منیزیم فشارخون را کاهش می‌دهد
زمانی که رگ‌های خونی در اثر کمبود منیزیم مسدود می‌شوند، قلب مجبور می‌شود سخت‌تر کار کند تا خون را به کل بدن پمپ کند. در نتیجه فشارخون بالا می‌رود. منیزیم از طریق تسکین رگ‌های خونی، فشارخون بالا را کاهش می‌دهد.
زنانی که دچار فشارخون بالا هستند، به منیزیم نیاز دارند؛ زیرا داروهای کاهنده فشارخون معمولاً در زنان خوب عمل نمی‌کنند.

منیزیم ضربان قلب نامنظم را به حالت عادی بازمی‌گرداند
تأثیر تسکین‌بخش منیزیم در درمان ضربان نامنظم قلب در شرایط مرگ‌بار نیز ارزشمند است.

منیزیم برای ماهیچه‌ها ضروری است
هر ماهیچه‌ای که در بدن وجود دارد، به منیزیم نیاز دارد. گرفتگی، درد، حرکت ناگهانی، تیک‌ زدن ماهیچه‌ها، سندرم پاهای بی‌قرار و اسپاسم ماهیچه‌ها در شب روش‌هایی هستند که بدن می‌خواهد به شما بگوید به منیزیم نیاز دارد. افرادی که دچار فیبرومیالژیا هستند، حداقل به دوزهای روزانه 500 الی 800 میلی‌گرمی منیزیم نیاز دارند. همچنین این افراد بایستی روزانه یک دوز 1500 میلی‌گرمی اسید مالیک مصرف کنند. اگر اهل ورزش هستید، منیزیم به شما کمک می‌کند ماهیچه‌های خود را بهبود بخشید و درد و خستگی ماهیچه‌ها را از بین ببرید.

منیزیم سردرد و میگرن را تسکین می‌دهد
در یک تحقیق که 81 بیمار مبتلا به میگرن در آن شرکت داشتند و هر ماه 4 بار دچار میگرن می‌شدند، زمانی که هر روز به مدت 12 هفته گلیسینت منیزیم مصرف کردند، تعداد حملات میگرن به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرد.

منیزیم پوکی استخوان را بهبود می‌بخشد
منیزیم بیشتر از کلسیم برای استخوان‌ها اهمیت دارد؛ زیرا منیزیم هورمون‌هایی را که سوخت‌وساز مواد معدنی را در استخوان‌ها کنترل می‌کنند، از طریق بهبود عملکرد سلول‌هایی که استخوان‌ها را می‌سازند و کاهش عملکرد سلول‌هایی که استخوان‌ها را از بین می‌برند، تنظیم می‌کند. منیزیم باعث می‌شود کلسیم در استخوان‌ها حفظ شود.
مکمل گلیسینت منیزیم را به بطری‌های آب خود اضافه کرده و صبح‌ها و در طول روز آن‌ها را مصرف کنید. اگر می‌خواهید شب‌ها راحت‌تر بخوابید، گلیسینت منیزیم بیشتری مصرف کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان