معرفی برترین اپلیکیشن‌های فیتنس و ورزشی ios

رسانه‌ها و منابع گوناگونی وجود دارند تا شما را از جدیدترین و موثرترین روش‌های ورزشی برای رسیدن به بدنی متعادل و مناسب راهنمایی کنند، اما پیشرفت تکنولوژی به اندازه‌ای بوده است که این رسانه‌ها و منبع ساده‌تر و سریع‌تر از قبل با تنوع و اطلاعات دقیق بیشتری در اختیار شما قرار گیرند

معرفی برترین اپلیکیشن‌های فیتنس و ورزشی ios

رسانه‌ها و منابع گوناگونی وجود دارند تا شما را از جدیدترین و موثرترین روش‌های ورزشی برای رسیدن به بدنی متعادل و مناسب راهنمایی کنند، اما پیشرفت تکنولوژی به اندازه‌ای بوده است که این رسانه‌ها و منبع ساده‌تر و سریع‌تر از قبل با تنوع و اطلاعات دقیق بیشتری در اختیار شما قرار گیرند. اگر شما هم یکی از دارندگان تلفن‌های هوشمند هستید قطعا از طیف بزرگ اپلیکیشن‌های گوناگون برای آن‌ مطلعید.

یکی از زمینه‌هایی که شاهد حضور برنامه‌های مناسب و کاربردی در آن هستیم کمک‌کننده‌های ورزشی و فیتنس هستند که اطلاعات روز، تمرین‌های موثر، رژیم‌های غذایی و… را در اختیار شما می‌گذارند. در این مقاله تلاش می‌کنیم برترین اپلیکیشن‌های برتر فیتنس و ورزشی ios را به شما معرفی کنیم.

اگر به دریافت جدیدترین متدهای ورزشی یا بهترین رژیم‌ها و اطلاعات غذایی علاقه‌مند هستید تا پایان همراه ما باشید.

Zava

Zava یک اپلیکیشن تمرین دهنده است که با استفاده از یک هوش مصنوعی به نام Zara تمرینات و برنامه‌های شما را تحت نظر می‌گیرد. با وارد کردن برنامه‌های ورزشیتان داخل برنامه Zara در پیاده‌روی، دویدن و دیگر برنامه‌های ورزشی شما را کنترل می‌کند و با ارائه برنامه‌ای مناسب که فشار زیادی به بدن وارد نشود کمک می‌کند تا اندامی مناسب‌تر داشته باشید. همچنین Zava می‌تواند از اطلاعات Apple Health شما نیز استفاده کد تا تصویر بهتری نسبت به وضعیت سلامت جسمانی شما داشته باشد و بتواند در زمینه معرفی و پیشنهاد حرکات و تمرین‌ها موثرتر کار کند. همچنین با فعال کردن سیری و همگام سازی آن با Zara شروع به دریافت ناتیفیکیشن‌های مرتبط با برنامه‌ ورزشی خود و ساعت شروع و اتمام آن کنید. محتوای بیشتری توسط برنامه قابل دسترسی است که برای دریافت آن‌ها می‌بایست از قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای استفاده کرده و نسخه پرمیوم را خریداری کنید. شما می‌توانید Zava را بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


FitStar / FitStar Yoga

FitStar اپلیکیشن دیگری است که به شما کمک می‌کند برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید و برنامه ورزشی مناسبی را برای خود پیدا کنید. کافیست با وارد کردن برنامه زمانی و وضعیت زندگی روزمره‌تان به داخل برنامه اطلاعات لازم را به آن بدهید تا پس از آن شروع به تولید و ارائه برنامه‌ریزی‌های مخصوص با وضعیت جسمی شما کند. FitStar Yoga نیز تقریبا یکسان است، با این تفاوت که تیم توسعه دهنده FitStar با همکاری Tara Stiles یک اپلیکیشن مخصوص علاقه‌مندان به ورزش یوگا با مشخصاتی مانند اپلیکیشن اصلی منتشر کرده‌اند. دریافت اپلیکیشن‌های ذکر شده از فروشگاه آیتونز گرچه بصورت رایگان انجام می‌گیرد، اما برای دسترسی به برنامه‌های ورزشی دقیق‌تر و بهتر نیاز دارید که هزینه عضویت ماهانه در آن‌ها را پرداخت کنید. بیشتر تمرین‌های توصیه شده توسط اپلیکیشن نیازمند مدت کوتاهی (مثلا ده دقیقه) زمان هستند و درصورت علاقه می‌توانید تمرین‌هایی سنگین‌تر و طولانی‌تر نیز دریافت کنید.


RunKeeper

یکی از محبوب‌ترین و برترین اپلیکیشن‌های ورزشی مربوط به دویدن RunKeeper نام دارد. بوسیله RunKeeper می‌توانید به بهترین شکل اهداف خود را دنبال کنید و روند پیشرفت خود را محاسبه و مشاهده کنید. همچنین بوسیله ثبتنام و پرداخت حق عضویت می‌توانید از تمرین‌های ارائه شده توسط برنامه، جدول آمار، دنبال کننده زنده و… نیز استفاده کنید. اما بجز پرداخت هزینه نیز فعالیت‌های زیادی وجود دارد که بوسیله برنامه می‌توانید انجام دهید، از این میان می‌توان به اپلیکیشن مخصوص اپل واچ اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد تلفن هوشمندتان را در خانه بگذارید درحالیکه همچنان اطلاعات مروبط به ورزش شما توسط برنامه پردازش می‌شود. شما همچنین می‌توانید برنامه را با فیتنس ترکر مورد علاقه‌تان همگام کنید تا بدین طریق بتوانید اطلاعات مربوط به برنامه ورزشیتان را برروی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اگر به برنامه دویدن خود اهمیت فراوانی می‌دهید و به دنبال برنامه ریزی دقیق برروی آن هستید، RunKeeper می‌تواند انتخاب صحیحی برای شما باشد.


Zombies, Run!

Zombies, Run! را می‌توان یکی دیگر از اپلیکیشن‌های متفاوت و مفید برای دویدن معرفی کرد، چرا که با طراحی متفاوت خود علاوه بر ایجاد انگیزه می‌تواند شما را نیز سرگرم کند. اگر علاقه‌مندید تا تجربه متفاوتی از دویدن داشته باشید، می‌توانید از قابلیت Audio Adventure برنامه استفاده کنید که درواقع شبیه ساز دنبال شدن توسط زامبی‌ها است. بخش سرگرمی برنامه به شما اجازه می‌دهد تا در مراحل مختلف یک بازی ساده پیشروی کنید و با ساختن یک مکان ایمن برای خود به مقابله با زامبی‌ها بروید. بخش ورزشی برنامه هم همانطور که گفته شد شما را در شرایطی قرار می‌دهد که گویا توسط جمعی از زامبی‌ها تحت تعقیب قرار گرفته‌اید و باید از دست آنان فرار کنید. برخی مواقع صدای زامبی‌ها بیشتر می‌شود که نشان می‌هد به شما نزدیک‌تر می‌شوند و اینجاست که باید سرعت خود را بیشتر کنید تا توسط آن‌ها خورده نشوید! شما می‌توانید Zombies, Run! را بصورت رایگان و با پرداخت درون برنامه‌ای از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


Strava

Strava یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مرتبط با دویدن است. این اپلیکیشن مسافت طی شده و برنامه دویدن شما را پردازش می‌کند و مسیر پیشروی شما را با ارائه گزارشات و جدول‌های آماری شما دقیق‌تر می‌کند. قسمت لیدربورد برنامه نیز به شما اجازه می‌دهد تا با ذخیره کردن اطلاعات مربوط به تمرینات خود و مشاهده آمار و ارقام دیگران برحسب تصاحب جایگاه‌های بهتر در رده‌بندی با یکدیگر رقابت کنید. همچنین می‌توانید روند پیشرفت دوستان خود را در برنامه ببینید و با آنان به رقابت بپردازید. برخی چالش‌های ماهانه در برنامه وجود دارد که درصورت علاقه می‌توانید آنان را انجام دهید و امتیازات بیشتری کسب کنید. اپلیکیشن Apple Watch این برنامه نیز به شما کمک می‌کند با ثبت ضربان قلبتان برنامه بهتر و مفیدتری از Strava دریافت کنید و مشخصات و اطلاعات مروبط به وضعیت جسمانیتان دقیق‌تر شود. شما می‌توانید Strava را بصورت رایگان و با پرداخت درون برنامه‌ای از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


Fitocracy

Fitocracy از المان‌های بازی‌های نقش آفرینی استفاده کرده است تا بتواند شما را به اهداف ورزشیتان نزدیک کند. بصورت کلی، شما ماموریتی برای ارتقاء سطح جسمی خود دارید و برای رسیدن به آن نیاز دارید تا چالش‌های مختلفی را انجام دهید و به اهداف مورد نظر برسید. با رسیدن به اهداف ذکر شده امتیاز به دست می‌آورید و بوسیله آن‌ها جوایز مختلفی کسب می‌کنید و مراحل تمام می‌شوند. اگر به یک انگیزه برای دنبال کردن اهداف ورزشی خود نیاز دارید، Fitocracy می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. بوسیله آن می‌توانید تمرین‌های خود را تحت نظر داشته باشید و آنان را تغییر داده یا تمرین‌های جدیدتری را انجام دهید. کاربران زیادی با اهداف مختلف وارد برنامه شده‌اند و هریک برای رسیدن به اهداف مد نظرشان به دنبال تمام کردن مراحل مختلف این بازی هستند. شما می‌توانید Fitocracy را بصورت رایگان و با پرداخت‌های درون برنامه‌ای از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


Loose It!

Loose It را به مردان پسرانی توصیه میکنیم که به دنبال کاهش وزن هستند، البته این اپلیکیشن تنها مختص مردان نیست و بانوان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. می‌توانید اطلاعات وعده‌های غذایی خود را به برنامه بدهید تا از این طریق میزان کالری، پروتئین، کربن‌ها و دیگر خواص غذایی خود را تحت نظر داشته باشید. شما می‌توانید هدف خود را برای وزن کم کردن در برنامه تعیین کنید و با متصل کردن فیتنس ترکر مورد علاقه‌تان به برنامه در راستای رسیدن به هدف مورد نظرتان تمرین کنید. همانند تمام اپلیکیشن‌های ورزشی دیگر Loose It یک عضویت ماهیانه دارد که با پرداخت هزینه مورد نظر می‌توانید به محتوا و قابلیت‌های بیشتری از جمله برنامه‌های غذایی، آمار دقیق و اهداف دقیق برای مصرف هر نوع غذا و… دسترسی داشته باشید. Loose It بصورت رایگان و با پرداخت‌های درون برنامه‌ای از طریق فروشگاه آیتونز قابل دریافت است.


Fitness Buddy

اگر در بدنسازی یا ورزش‌های سنگین مشابه تازه وارد هستید، Fitness Buddy می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این اپلیکیشن که توسط دیگر مراجع نیز به ورزشکاران توصیه شده است، دارای بیش از 2400 تمرین مختلف می‌باشد که بوسیله تصاویر یا ویدیو‌ها و انیمیشن‌های مختلف نحوه صحیح انجامشان را به شما آموزش می‌دهد تا علاوه بر تاثیر بیشتر شما از صدمات احتمالی به دور نگه دارد. بیش از 1000 ویدیو در برنامه وجود دارد که به شما نشان دهد از دستگاه و وسیله‌هایی مانند دمبل، هارتل یا دستگاه‌های سیم کش در چه زمینه‌هایی می‌توانید استفاده کنید. بوسیله امکانات برنامه می‌توانید اطلاعات تمرین خود را ثبت و ضبط کنید تا برنامه با پردازش آن‌ها تمرین‌های مناسب برای هر عضو یا هدف مورد نظرتان را پیشنهاد دهد. همچنین می‌توانید وزن یا دیگر خصوصیات جسمانیتان مانند اندازه دور بازو یا دو شکم را با استفاده از این اپلیکیشن تحت نظر داشته باشید. Fitness Buddy می‌تواند انتخاب مناسبی برای دوست داران بدنسازی باشد و در بسیاری از زمینه‌ها به کمک کاربران بیاید. شما می‌توانید این اپلیکیشن را بصورت رایگان و با پرداخت درون برنامه‌ای از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


Full Fitness

می‌خواهید تنها با یک بار پرداخت هزینه و خرید یک اپلیکیشن خود را از شر تمام هزینه‌های جانبی آن خلاص کنید؟ می‌توانید Full Fitness را با قیمت 2٫99 دلار از فروشگاه آیتونز خریداری کنید و از اطلاعات آن بصورت کامل استفاده کنید. در این اپلیکیشن صدها تمرین مختلف بوسیله آموزش انجام دادن آن‌ها تعبیه شده است که این آموزش از طریق ویدیوها، تصاویر و انیمیشن‌های مروبطه در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین با داشتن اطلاعات بیش از 90000 غذای مختلف می‌تواند به راحتی غذای شما را آنالیز کند و اطلاعات مربوط به وعده‌های غذاییتان را اختیارتان قرار دهد. می‌توانید با استفاده از قابلیت iCloud اطلاعات خود را ذخیره کنید و سپس برروی هر دستگاه دیگری به آن دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید با یکبار خرید اپلیکیشن بصورت دسته جمعی از آن استفاده کنید چرا که Full Fitness قابلیت پشتیبانی از چند کاربر را دارد.


BodySpace

درمیان منابع خارجی برای ورزشکاران و بدن سازان، وبسایت BodyBuilding.com از شهرت خاصی برخوردار است که بسیاری از مربیان یا ورزشکارانی با سابقه زیاد تجارب خود را در اختیار دیگران می‌گذارند و سوالات کاربران را پاسخ می‌دهند. این وبسیات دارای فروم بسیار بزرگ و گسترده‌ای است که اطلاعات متنوعی در زمینه‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. BodySpace اپلیکیشن رسمی و درواقع تمرین دهنده مجازی این وبسایت است که به شما کمک می‌کند با وجود اینکه تصمیم دارید به تنهایی ورزش کنید، از تجربه و اطلاعات دیگران با متصل شدن به بزرگ‌ترین منبع اطلاعات ورزشی جهان بهره‌مند شوید. برنامه‌های تمرینی این اپلیکیشن توسط ماهرترین و پرسابقه‌ترین ورزشکاران و دانش آموختگان این رشته‌های ورزشی انتخاب شده‌اند و شامل آخرین متدها و بهترین آن‌ها می‌شوند. استفاده از این اپلیکیشن را به کاربرانی توصیه می‌کنیم که مشکلی با ارتباط با منابع خارجی ندارند و به راحتی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. شما می‌توانید BodySpace را بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


MyFitnessPal

اپلیکیشن‌ها یا بصورت کلی منابعی که برنامه غذایی شما را زیر نظر گرفته و آن را اصلاح می‌کنند یکی از تاثیرگذارترین منابع در کاهش وزن شما محسوب می‌شوند. MyFinessPal یکی از این اپلیکیشن‌هاست که با بسیاری از فیتنس ترکرها یا اپلیکیشن‌های ورزشی دیگر همگام سازی شده است و به شما اجازه ایجاد یک اکوسیستم قدرتمند میان برنامه‌های ورزشی مختلف را می‌دهد. این برنامه دارای دیتا بیس بیشتر از 5 میلیون غذا در جهان است و بطور دقیق می‌تواند برنامه غذایی شما را پردازش کند. به همین خاطر می‌توانید با به همراه داشتن این اپلیکیشن حتی در حین سفر مطمئن شوید که غذای انتخابیان مطابق برنامه غذایی انتخاب شده است. همچنین از قسمتی از برنامه برای شمارش قدم‌ها درنظر گرفته شده است و اگر علاقه‌مند به پیاده روی هستید می‌توانید از آن استفاده کنید. شما می‌توانید MyFitnessPal را بصورت رایگان و با پرداخت‌های درون برنامه‌ای از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


Sworkit

Sworkit مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌هاست که به شما اجازه می‌دهد قسمتی از ماهیچه‌ای خود را که در نظر دارید تمرینات خود را برروی آن متمرکز کنید انتخاب کرده و سپس تمرینات مربوط به آن را دریافت کنید. این اپلیکیشن بیشتر مناسب کاربرانی است که از تمرینات صحیح و مناسب برای قسمت‌های مختلف بدن مطلع نیستند و بوسیله آن می‌توانند بهترین و موثرترین تمرینات را پیدا کنند. این آموزش‌ها بوسیله ویدیوها داده شده و برنامه‌های ورزشی مختلف به شما کمک می‌کنند هرچه سریع‌تر به خواسته خود نزدیک‌تر شوید. تمرین‌های موجود برای هر نوع استفاده از 5 دقیقه تا یک ساعت را شامل می‌شوند که انتخاب آن‌ها برعهده خود کاربر است. شما می‌توانید Sworkit را بصورت رایگان و با پرداخت‌های درون برنامه‌ای از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر