کاهش فشارخون به روش طبیعی

چای سبز به عنوان یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای فشارخون بالا محسوب می‌شود. این چای مانع فعالیت آنزیم تبدیل آنژیوتنسین (ACE) (نوعی پلی‌پپتید که عروق را تنگ می‌کند) می‌شود

کاهش فشارخون به روش طبیعی
چای سبز تنها از برگ‌های گیاه کاملیا سیننسیس که طی فرآوری در معرض کمترین اکسیداسیون قرار می‌گیرد، تهیه می‌شود. انواع مختلفی از چای سبز در نقاط مختلف جهان وجود دارد.

چای سبز به عنوان یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای فشارخون بالا محسوب می‌شود. این چای مانع فعالیت آنزیم تبدیل آنژیوتنسین (ACE) (نوعی پلی‌پپتید که عروق را تنگ می‌کند) می‌شود. در نتیجه سطح فشارخون را کاهش می‌دهد. ACE پس از ترشح، باعث آغاز عکس‌العملی می‌شود که در نهایت باعث می‌شود ماهیچه‌های اطراف رگ‌ها غیرفعال شوند و رگ‌ها را تنگ نکنند. در نتیجه سطح فشارخون بالا می‌رود. کاتچین موجود در چای سبز به کاهش تری‌گلیسیرید و سطح فشارخون کمک می‌کند. تحقیقات نشان دادند چای سبز مزایای دیگری نیز دارد، مانند کنترل سطح قند خون و عمل به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی.

فشارخون بالا معمولاً دو نوع است؛ LDL و HDL. کلسترول LDL مسئول تشکیل لخته‌های خونی است. چای سبز به کاهش سطح این کلسترول کمک کرده و با حملات قلبی و سکته مغزی مقابله می‌کند. چای سبز از طریق کاهش سطح ترامبوکسان که عامل اصلی ایجاد لخته‌های خونی است، از بروز سکته مغزی و حملات قلبی جلوگیری می‌کند. همچنین چای سبز از تولید کلسترول HDL پشتیبانی می‌کند که به عنوان کلسترول خوب شناخته شده است و پلاک‌های موجود در رگ‌ها را از بین می‌برد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز نیز از کبد محافظت می‌کنند و با عوارض جانبی الکل و نیکوتین به مقابله می‌پردازند. علاوه بر این چای سبز به کاهش وزن کمک می‌کند و باعث سوزاندن کالری‌های اضافی می‌شود؛ زیرا سطح انرژی را افزایش می‌دهد و به اکسید شدن چربی‌ها کمک می‌کند. همچنین چای سبز به دلیل آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد، از التهاب خون جلوگیری می‌کند. در نتیجه به پیشگیری یا کنترل آرتروز نیز کمک می‌کند. علاوه بر کاهش فشارخون از طریق مصرف چای سبز، می‌توانید دیابت را نیز کنترل کنید.

با این حال، به هنگام مصرف چای سبز، جوانب احتیاط را رعایت کنید؛ زیرا چای سبز میزان زیادی کافئین دارد و مصرف بیش‌ازاندازه آن باعث بروز عوارض جانبی می‌شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر