شنا کردن ماهیچه‌های شما را تقویت، قدرت بدنی شما را افزایش و روند پیری را به شدت کند می‌کند. برای رفتن به داخل آب و شنا کردن به دلایل بیشتری احتیاج دارید؟ ما به شما دلایل بیشتری می‌دهیم. در زیر به چند مورد از مهمترین فواید شنا کردن اشاره شده است.

ورزش شنا یک ورزش هوازی و در عین حال استقامتی است

در زمان شنا کردن، اگر حرکت نکنید به درون آب فرو می‌روید، و آب 800 برابر هوا فشردگی دارد، پس عضلات شما زیر فشار مداوم آب است. شنا کردن خیال شما را از انتخاب کردن بین ورزش کاردیو و یا استقامتی راحت می‌کند چون هر دو را با هم برای شما انجام می‌دهد.

فشار کمی‌ به شما وارد می‌کند

ورزش شنا شاید از معدود ورزش‌هایی‌ که با وارد کردن کمترین فشار به بدن شما کالری  بسیار زیادی می‌سوزاند. شما می‌توایند به راحتی‌ هر چقدر می‌خواهید به بدن خود فشار بیاورید از آرام شنا کردن تا شنای‌ حرفه‌ای‌ در هر حالتی فواید زیادی به بدن شما می‌رسد.

برای تنظیم نفس و شش‌ها بسیار مفید است

زمانی‌ که سر شما زیر آب قرار دارد، مصرف اکسیژن در بدن به حالت نهایی خود می‌رسد. در مقابل بدن شما یاد می‌گیرد که چگونه از اکسیژن موجود نهایت استفاده را داشته باشد. نتایج یک مطالعه نشان داده است که بدن شناگران توان بیشتری برای مصرف اکسیژن و توان شش‌ها در ذخیره اکسیژن حتی در مقایسه با دوندگان دارند.

شنا کردن شما را دونده بهتری می‌کند

زمانی‌ که بدن شما با شنا کردن می‌آموزد که از حداکثر انرژی‌ و اکسیژن استفاده کند، شما دونده بهتری خواهید شد. شنا کردن به طرز بسیار عجیبی‌ قدرت ماهیچه شش‌های شما را تقویت می‌کند و در نتیجه شما را آماده چالش‌های بزرگتر مثل دویدن ماراتن می‌کند.

هر کسی‌ می‌تواند شنا کند

اگر که بدن شما دچار مصدومیت است، ماهیچه‌های قوی ندارید، و یا مفاصل شما درد می‌کند، معمولا انتخاب ورزشی شما محدود است. شنا کردن برای هر سن و هر شرایطی مفید است. آب بدن شما را سبک و فشار را از روی مفاصل شما بر می‌دارد.

استرس را از شما دور می‌کند

شنا کردن سطح اندورفین خون را به سرعت بالا می‌برد و در نتیجه استرس را از شما دور می‌کند. از سوی دیگر در آب بودن به صورت خاصی توان بدن شما را در مقابله با مواد مضر التهابی محافظت می‌کند.

ساعت عمر را بر عکس می‌کند

شنا کردن تمام ماهیچه‌های بدن را به کار می‌اندازد. شما از دستان خود زیاد کار نمی‌کشید ولی‌ هنگام شنا کردن مجبور هستید تا دستان خود را در تمام جهات حرکت دهید. شنا کردن کاملا وابسته به داشتن تعادل بدن است، حفظ تعادل در آب درست مثل فشار دادن دکمه استاپ‌ سالخوردگی بدن است، بدن شما در حالت کاملا ریلکس قرار گرفته و سلولهای مغز و ماهیچه شما استراحت می‌کند.