رمز پیر نشدن و داشتن بدن سالم  و پوست شاداب تا بخش زیادی در تغذیه ما خلاصه می‌شود؛ علت مشخص است، به گفته متخصص تغذیه ما ” ما هر آن چیزی هستیم که می‌خوریم”. بدن شما یک راه بیشتر برای ساخت سلول‌های سالم و ترمیم سلول‌های کهنه ندارد و آن همه استفاده از مواد مغذی است که در رژیم غذای ما وجود دارد. من به شما در این مطلب چند سوپر غذا که سرشار از مواد ضد پیری و آنتی اکسیدان است توصیه می‌کنم. این غذاها ارزان و در تمام سال موجود است.

غلات و حبوبات

تمامی‌ غلات و حبوبات سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان‌ها هستند. پس از همین امروز دست از خوردن کربوهیدرات ساده مثل برنج و سیب زمینی کشیده و جایگزین آن غلات با فیبر بالا مثل لوبیا، نخود، و بلغور کنید. این مواد پروتئین کافی‌ به بافت سلولی برای ساخت سلول ماهیچه می‌رساند و مواد آنتی اکسیدان را در اختیار کبد می‌گذارد تا با سموم مبارزه و سلول آسیب دیده را ترمیم کند.

پرتقال

پرتغال میوه آب داری است که سرشار از ویتامین c است، این ویتامین برای ساختن کلاژن در بدن ضرورت دارد که بافت اصلی‌ سلول‌های پوست است؛ پس از مصرف آن غافل نشوید. برای داشتن پوست شاداب شما حتی می‌توانید از ماسک طبیعی پرتغال هم به سادگی‌ استفاده کنید .

آووکادو

آووکادو یک میوه بسیار محبوب و خوش مزه است که حاوی اسید‌های چرب بسیار مفید است. این اسید‌های چرب در بدن نقش ضد پیری دارند و همینطور سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

سبزیجات برگ سبز تیره

این مواد غذایی را من بمب آنتی اکسیدان می‌دانیم. ویتامین c و a  فراوان در این مواد برای ساختار سلولی و فنداسیون و انعطاف پوست شما ضروری است.