داشتن بدن زیبا و تناسب اندام خواسته همه ما است که برای بسیاری از ما غیرممکن به نظر می رسد؛ اما به واقع چنین نیست و با کمی صبر و تمرین می‌توان به این هدف رسید. اگر زمان رفتن به باشگاه ورزشی را ندارید نگران نباشید حرکات تمرینی زیر به راحتی در منزل قابل انجام هستند. تمریناتی مثل پلانک و حرکت شنا شاید بهترین راه تقویت شانه‌ها و قفسه سینه هستند و همینطور شکم. بسیاری از ورزشکاران این تمرینات را از محبوب‌ترین تمرینات خود طبقه بندی می‌کنند. اما اگر انجام این دو حرکت برای شما مشکل است و یا تازه کار هستید نگران نباشید جایگزین‌های تمرینی وجود دارد که به همان میزان موثر اما ساده تر هستند.

شما می‌توانید تمرینات ورزشی زیر را در ‌ست‌های 12 تایی انجام دهید

پرس روی زمین

روی پشت و کمر دراز بکشید، و زانوهای خود را خم کنید، در حالی‌ که کفه پای شما هنوز روی زمین است. یک دمبل یا وزنه کتری متناسب با قدرت خود انتخاب کنید و دست آزاد خود را صاف روی زمین با زاویه نود درجه قرار دهید. یک نفس عمیق بکشید و وزنه را مستقیم به سمت بالا بیاورید. اندکی‌ صبر کنید و این کار را 12 بار تکرار کنید. پس از اتمام یک ‌ست 12 تایی این کار را با دست مخالف انجام دهید.

پرس سینه خوابید

درست مثل حرکت قبل روی زمین دراز بکشید اما این بار با هردو دست دمبل را بلند کنید و به صورت حرکت پروانه به آرامی هر دو وزنه را به سمت بالا و مستقیم روبه روی صورت بیاورید. این حرکت را 12 بار  در ‌ست 3 تایی تکرار کنید. 

طناب زدن

یک حرکت بسیار کم خرج اما بسیار موثر است. طناب زدن در ابتدا بسیار ساده به نظر می‌رسد. اما اگر این حرکت را به عنوان تمرین ورزشی انتخاب کنید، پس از چند ثانیه در خواهید یافت که عضلات شکم و شانه شما بسیار تحت فشار قرار می‌گیرد و تقویت می‌شود؛ از سوی دیگر کالری سوزی بسیار بالایی دارد.