داشتن شکم صاف و وزن مناسب خواسته همه است. بسیار از افراد با این که رژیم غذایی نسبتا خوبی‌ را پیروی می‌کنند یا به باشگاه  ورزشی برای تمرین و ورزش می‌روند از این که هنوز شکم صاف و ماهیچه‌ای ندارند تعجب می‌کنند و شاید گاهی دلسرد می‌شوند. اما مشکل کجاست چرا داشتن هیکل و اندام متناسب سخت است. این سوال را با متخصص تغذیه در میان گذاشتیم که در ادامه این مطلب جواب آن را مطالعه خواهید کرد.

برای داشتن شکم صاف و ماهیچه‌ای تنها راه این است که باید ماهیچه‌های شکم و پهلوی خود را نیز مثل سایر اعضای بدن تمرین دهید. برای شروع مهم است که بدانید عضلات شکم شامل عضلات زیر شکم، و عضلات بزرگ زیر شکم است. همینطور عضلات پهلوی شما باید تمرین داده شود. شما باید تمریناتی را انتخاب کنید که تمام این عضلات را هدف قرار دهد. فقط در این صورت است که چربی‌های ناحیه شکمی شما شروع به سوختن و حذف شدن از بدن می‌کند. معمولا چربی‌ ناحیه شکمی مقاوم‌ترین نوع چربی‌ نسبت به سوختن است.

برای گرفتن بهترین نتیجه و حل کردن این مشکل با تمرینات زیر شروع کنید.

  • در ابتدای تمرین 20 دقیقه وزش هوازی و کاردیو روی دوچرخه  یا تردمیل انجام دهید. 3 دقیقه اول گرم کنید و سپس در بازده‌های 3 دقیقه‌ای سرعت و شیب تردمیل و مقاومت دوچرخه را بالا ببرید.
  • بعد از این بخش از تمرین به سراغ حرکت پلانک پهلو بروید. روی پهلو دراز کشیده، پاهای خود را جفت کنید؛ سپس سعی‌ کنید تا فقط با تمرکز روی پهلو وزن بدن خود را از زمین جدا کنید.
  • برای حرکت سوم روی زمین نشسته و شانه‌های خود را به دیوار تکیه دهید، سپس دستان خود را روی زمین قفل کرده و پاهای خود را بدون خم کردن زانو به سمت صورت بیاورید. 10 تا 15 بار این حرکات را تکرار کنید.
  • برای فشار به ماهیچه فیله کمر از دستگاه فیله کمر استفاده کنید و برای 20 بار این تمرین را تکرار کنید.