اگر از آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می‌دهید متخصص تغذیه به شما یک برنامه کامل با تمام جزئیات و زمان بندی بدهد پس این مطلب مختص شما است. متخصص تغذیه ما هر این چیزی را که باید برای داشتن احساس شادابی و سلامت در طول یک روز داشته باشید را برای شما توضیح داده است. قبل از خواندن برنامه روزانه بهتر است که نکته اساسی‌ آن را با هم مرور کنیم. خوردن یک وعده غذایی یا میان وعده هر 3 تا 4 ساعت بسیار مهم است که به جلوگیری از افتادن قند خون کمک می‌کند. بهتر است که غذاهای حاوی پروتئین مثل گوشت، مرغ‌، تخم مرغ‌، حبوبات، غلات و فیبر را به ترکیبات متنوع و در ترکیب با هم مصرف کنیم چرا که مدت زمان بیشتری در بدن باقی می‌مانند و از حس گرسنگی جلوگیری می‌کنند.  در آخر افزایش فعالیت بدنی، تنبل نبودن و نوشیدن آب کافی‌ بسیار مهم است.

6 تا 7 صبح از خواب بیدار شوید

قبل از نوشیدن چای  یا قهوه حتما یک لیوان آب بنوشید، و بهترین راه ترکیب کردن آب با لیمو است. این کار باعث می‌شود که مایعات و الکترولیت‌های از دست رفته در طول خواب به بدن شما برگردد.

7:30 صبحانه میل کنید

خوردن غلات برای صبحانه بسیار توصیه می‌شود. بدن شما فیبر را به آرامی و آهسته تجزیه می‌کند و در نتیجه مدت زمان بیشتری احساس گرسنگی نخواهید کرد. می‌توانید غلات را با موز و کمی‌ آجیل ترکیب و میل کنید که انرژی‌ بیشتری به شما می‌دهد. برای ادامه شیر کم چرب و یک عدد تخم مرغ‌ می‌تواند صبحانه شما را کامل کند.

9 صبح آب بنوشید

نوشیدن آب کافی‌ از مهمترین نکات یک رژیم غذایی سالم است و به حفظ تعادل بدنی و ذهنی‌ شما کمک می‌کند.

10 صبح

هر کجا که هستید از روی صندلی بلند شوید و کمی‌ حرکت کششی انجام دهید و راه بروید، هر چه می‌توانید برای مدت طولانی تر. اگر مجبور هستید تا سر کار باشید در همان محیط کار می‌توانید از پله‌ها ساختمان بالا بروید و یا به بدن خود انعطاف دهید.

10:30 تا 11 صبح

زمان خوردن یک میان وعده سالم رسیده است. یک عدد سیب، پرتغال، کمی‌ مغز بهترین انتخاب است که گرسنگی را در شما کاهش دهد و تا زمان خوردن وعده غذایی اصلی‌ قند خون شما را متعادل نگاه دارد.

1 تا 1:30  ناهار میل کنید

برای خود یک ظرف بزرگ از سبیزجات رنگارنگ به دلخواه تهیه کنید. سالاد شما می‌تواند حاوی سبزیجات تیره و سایر سبزیجات رنگ دار، خیار و گوجه باشید با کمی‌ روغن زیتون. کمی‌ آووکادو، تن ماهی‌، مرغ‌ گریل شده، لوبیا، ذرت و یا تخم مرغ‌ به عنوان منبع پروتئین به آن اضافه نمائید.

3 تا 4 عصر میان وعده

این میان وعده باید کوچک باشد چرا که بد از وعده غذایی اصلی‌ است. اگر بعد از کار به باشگاه می‌روید سعی‌ کنید که میان وعده را نزدیک تر به زمان باشگاه رفتن میل نمائید.

6 تا 7 عصر ورزش کنید

ورزش کنید  یا به پیاده روی بروید

7 تا 8 شب بهترین زمان میل کردن شام است

خوردن سوپ سبزیجات در جلوگیری از پرخوری بسیار مهم است. پس از میل کردن سوپ یک تا دو وعده پروتئین مانند ماهی‌، مرغ‌، بوقلمون  یا سایر منابع غنی پروتئین میل کنید. می‌توانید یک فنجان نان  یا برنج به غذای خود اضافه نمایید و نه بیشتر.

10 شب 

قبل از خوابیدن یک لیوان شیر گرم با یک عدد خرما بهترین انتخاب است.

10:30  زمان خوابیدن

از بیدار ماندن بی‌ مورد و نگاه کردن که به صفحه موبایل و یا تلویزیون پرهیز کنید و سریعتر به خواب بروید تا بتوانید صبح زودتر از خواب بیدار شوید و ورزش کنید. داشتن 7 تا 8 ساعت خواب کافی‌ برای سلامت بسیار مهم است.