آناناس یکی‌ از خوش مزه‌ترین میوه‌ها است و بین مردم که در مناطق گرم زندگی‌ می‌کنند بسیار محبوبتر است. در مورد خوشرنگی‌ و خوش مزگی این میوه سوالی‌ نیست اما آناناس علاوه بر آن یک بسته سلامتی‌ بسیار مهم است. در ادامه این مطلب 3 دلیل بسیار مهم به شما می‌دهیم که آناناس را به میوه مورد علاقه شما تبدیل کند تا که آن را در رژیم معمول خود بگنجانید.

سرشار از ویتامین c است

یک فنجان آناناس نیاز شما را به ویتامین c به صورت 100 درصدی تامین میکند. مهمترین نقشه ویتامین c در بدن تقویت و محافظت از سیستم ایمنی است. همینطور این ویتامین در رشد و ترمیم ماهیچه‌ها در بدن نقش بسیار مهمی‌ دارد. موضوع مهم دیگر مربوط به ویتامینc نقشه آنتی اکسیدانی این ویتامین است که سلول‌ها را در مقابل مواد سرطان زا محافظت می‌کند و در نتیجه در کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مثل سرطان و بیماری قلبی مهم است. برخی‌ مطالعات نشان داده است که در افرادی که مصرف کافی‌ ویتامین c دارند، انرژی سوزی نیز تا 25 % بیشتر از افراد با کمبود این ویتامین است.

آناناس برای سلامت پوست بسیار مفید است

آناناس حاوی مقادیر فراوان از ماده معدنی منگنز است. یک فنجان از این میوه تا 75 درصد نیاز به منگنز را تامین می‌کند. این ماده معدنی در کنار ویتامین c در ساختن کلاژن که ماده اساسی‌ ساختار پوست بدن است نقش بسیار مهمی‌ دارد و از افتادگی و چین چروک پوست جلوگیری می‌کند. از خواص دیگر منگنز نقش آنتی‌اکسیدانی این ماده مغذی است و از سلول‌های پوست در برابر تابش اشعه ماورا بنفش محافظت می‌کند، در نتیجه مصرف کافی‌ این میوه به ویژه در فصل تابستان بسیار توصیه می‌شود.

نقهش مهم در بهبود سلامت دستگاه گوارش دارد

اگر تا به حال سعی‌ کرده باشید که آناناس تازه را به ژلاتین اضافه کنید خواهید دید که عملی‌ نیست چون آناناس حاوی ترکیباتی به نام برملین است که  پروتئین ژلاتین را می‌شکند و به آمینو اسیدها تبدیل می‌کند. به همین دلیل آناناس معمولا در خوشمزه کردن گوشت استفاده می‌شود. این آنزیم در دستگاه گوارش شما اگر آناناس تازه مصرف کنید به هضم غذا کمک می‌کند و احتمال بروز نفخ را در شما تا حد زیادی کاهش می‌دهد.