برقراری تعادل بین فعالیت هوازی مثل دویدن و افزایش قدرت عضلات ساده نیست و معمولا به یک تصمیم سردرگم کننده در افراد منجر می‌شود اما آیا ممکن است که هر دو را باهم داشت؛ اول از هر چیزی اینکه جواب مثبت است. اما اگر هدف شما این است که در هر دو پیشرفت کنید نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

تغذیه کلید اصلی‌ است

یک اشتباه رایج بین افرادی که زیاد می‌دوند این است که میزان غذای دریافتی خود را کاهش می‌دهند و سعی‌ به ساخت ماهیچه دارند و ترس آنها از این است که این غذا تبدیل به چربی‌ شود و اثر دویدن را خنثی کند. نکته مهمی که باید بدانید این است که بدن شما به چه میزان کالری در حالت معمولی‌ نیاز دارد و اگر تصمیم به دویدن دارید به هیچ عنوان میزان کالری دریافتی را کاهش ندهید. چرا که بدن برای تامین انرژی پایه و ساخت ماهیچه‌ها به این میزان از انرژی از غذا نیاز دارد. نتیجه این خواهد شد که معمولا در بدن این  افراد  به جای سوزاندن چربی‌ به سراغ بافت ماهیچه می‌رود؛ در نتیجه این افراد معمولا اندام بسیار لاغری دارند و این رضایت انها را از ورزش کم می‌کند.

تخم مرغ

پس برای بهره بردن بهتر از دویدن و ساخت بیشتر وسریعتر ماهیچه سعی‌ کنید که یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از پروتئین داشته باشید و سبزیجات و کربوهیدرات پیچیده را فراموش نکنید. به ویژه بعد از دویدن، بدن شما به انرژی نیاز دارد. این نوع از رژیم به شما کمک می‌کند که سلولهای خالی‌ از انرژی‌ را پر کنید و از تحلیل ماهیچه جلوگیری کنید. از سوی دیگر اگر برنامه دارید که ورزش استقامتی انجام دهید از یک ساعت قبل حتما میزان کافی‌ کربوهیدرات مصرف کنید تا سلول شما میزان کافی‌ قند برای ورزش ذخیره کند.