ساده‌ترین روش پخت کوکی دو رنگ

کوکی دو رنگ یکی از شیرینی‌های زیبا و خوشمزه است. اگر یک مهمانی عصرانه در پیش دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم دست به کار شوید و با استفاده از دستور پخت آشپزخانه روزچین و دیدن ویدئوی آموزشی، این شیرینی خوش‌آب‌و‌رنگ را بپزید. مطمئن باشید با استقبال مهمانانتان روبرو خواهید شد.

ساده‌ترین روش پخت کوکی دو رنگ

کوکی دو رنگ یکی از شیرینی‌های زیبا و خوشمزه است. اگر یک مهمانی عصرانه در پیش دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم دست به کار شوید و با استفاده از دستور پخت آشپزخانه روزچین و دیدن ویدئوی آموزشی، این شیرینی خوش‌آب‌و‌رنگ را بپزید. مطمئن باشید با استقبال مهمانانتان روبرو خواهید شد.

کوکی، شیرینی ترد و خوشمزه‌ای است که معمولاً با طعم‌های شکلاتی و وانیلی تهیه می‌شود. در این دستور پخت، شما یک کوکی دو رنگ تدارک می‌بینید تا علاوه بر طعم خوشایند، ظاهر زیبایی نیز به شیرینی‌تان بدهید.

مواد لازم برای پخت کوکی دو رنگ:

  • کرۀ بدون نمک: یک پیمانه (226 گرم)
  • شکر دانه‌ریز: یک پیمانه (200 گرم)
  • عصارۀ : دو قاشق چای‌خوری (10 گرم)
  • زردۀ تخم‌مرغ: دو عدد
  • نمک: یک‌دوم قاشق چایخوری (2 گرم)
  • آرد چند‌منظوره (آرد ساده): دو و یک‌چهارم پیمانه (285 گرم) آردی که حدود 8-11 درصد گلوتن دارد.
  • پودر کاکائو (شیرین نباشد): یک‌چهارم پیمانه (30 گرم)

مراحل تهیۀ کوکی دو رنگ

چون کوکی شما دو رنگ است باید دو خمیر تهیه کنید. ابتدا خمیر وانیلی را آماده کنید.

نصف پیمانه کرۀ بدون نمک را که در دمای اتاق قرار گرفته است در ظرف بریزید. نصف پیمانه از شکر دانه‌ریز را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت سه تا پنج دقیقه بزنید تا کرم‌شکل شود. حالا یک قاشق چای‌خوری عصارۀ وانیل را اضافه کنید و همچنان هم بزنید. یک عدد زردۀ تخم‌مرغ را به مخلوط اضافه کنید و کاملاً هم بزنید. در این مرحله همزن برقی را کنار بگذارید. آرد و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک را اضافه کنید و با سایر مواد مخلوط کنید و با دست ورز دهید تا کاملاً خمیرتان یکدست شود.

 🔔نکته: شکر دانه‌ریز همان شکر عادی است که بلورهای کریستالش کوچک‌تر از شکر معمولی است و راحت‌تر با کره زده می‌شود و برای پخت انواع شیرینی و کیک مناسب است؛ چون در شیرینی بافت لطیف‌تری ایجاد می‌کند. اگر آن را در فروشگاه پیدا نکردید، در منزل شکر معمولی را در غذاساز یا آسیاب بریزید و آسیاب را  چند ثانیه روشن کنید. دقت کنید مدت آسیاب‌کردن شکر باید کم باشد تا شکر شما کاملاً پودر نشود.

در این مرحله خمیر وانیلی کوکی دو رنگ را در پلاستیک بپیچید و کمی صاف کنید و کنار بگذارید.

حالا برای تهیه خمیر شکلاتی کوکی دو رنگ همۀ این مراحل را دوباره با سایر مواد تکرار کنید. تنها تفاوت این است که مقدار آرد شما یک پیمانه است و بعد از اضافه‌کردن نمک، پودر کاکائو را نیز به خمیر اضافه می‌کنید.
در این خمیر عصاره وانیل نریزید.

بعد از اینکه خمیر را ورز دادید و در پلاستیک پیچیدید هر دو خمیر را به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید.

وقتی خمیرها را از یخچال بیرون آوردید، روی تختۀ سطح صاف کاغذ روغنی مخصوص شیرینی‌پزی پهن کنید و خمیر وانیلی را از پلاستیک بیرون بیاورید و با وردنه روی کاغذ روغنی صاف کنید. برای اینکه راحت وردنه بکشید کمی آرد روی خمیر بپاشید. خمیر را به شکل یک مستطیل 23 در 30 سانتی‌متری در آورید.

کوکی دو رنگ

خمیر کاکائویی را نیز به همین شکل وردنه کنید و بعد از اینکه کاملاً شکل خمیر اول شد آن را روی خمیر وانیلی بگذارید و مانند آنچه در ویدئو می‌بینید رول کنید. رول را در کاغذ روغنی بپیچید و یک ساعت در یخچال بگذارید.

بعد از یک ساعت رول را بیرون بیاورید و کاغذ روغنی را از رویش بردارید و با چاقو برش بزنید. بهتر است ضخامت برش‌ها به اندازۀ 6 میلی‌متر باشد.

کوکی دو رنگ

کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و کوکی‌های دو رنگ را روی سینی بچینید. سینی را به مدت دوازده تا پانزده دقیقه در فری که با دمای 180 درجه سانتی‌گراد یا 350 درجه فارنهایت گرم شده قرار دهید. وقتی لبه‌های کوکی شما کمی طلایی شد، کوکی دو رنگ آماده است.

سینی را بیرون بیاورید و پنج دقیقه صبر کنید تا خنک شود. حالا کوکی‌ها را در ظرف بچینید تا کاملاً خنک شوند.

کوکی دو رنگ شما آماده است. می‌توانید با آن در کنار یک قهوه یا چایی داغ از مهمانانتان پذیرایی گرمی بکنید.

کوکی دو رنگ

نوش جان!🌹

دیدن ویدئوی آموزش پخت کوکی دو رنگ را از دست ندهید.🍩☕🏡

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان