ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه املت سبزیجات و پنیر برای یک صبحانه مفصل

صبحانه مهم‌ترین وعدۀ غذایی است که حذف آن آسیب‌های زیادی به سلامتی می‌زند. وقتی شما یک صبحانۀ مقوی میل می‌کنید، انرژی لازم برای یک روز را به دست می‌آورید و سوخت‌و‌ساز بدنتان هم بالا می‌رود و مانع چاق شدنتان می‌شود

طرز تهیه املت سبزیجات و پنیر برای یک صبحانه مفصل

صبحانه مهم‌ترین وعدۀ غذایی است که حذف آن آسیب‌های زیادی به سلامتی می‌زند. وقتی شما یک صبحانۀ مقوی میل می‌کنید، انرژی لازم برای یک روز را به دست می‌آورید و سوخت‌و‌ساز بدنتان هم بالا می‌رود و مانع چاق شدنتان می‌شود. ولی اگر صبحانه نخورید علاوه بر احساس کسالت‌کردن در اوایل روز کاری، گرسنگی باعث ریزه‌خواری‌های بیهوده و اضافه‌وزن‌تان می‌شود. روزهای تعطیل فرصت خوبی است تا در کنار خانواده یک صبحانه مفصل نوش‌جان کنید. در آشپزخانه روزچین این بار یک املت لذیذ با سبزیجات و قارچ را برای صبحانه به شما آموزش می‌دهیم.

خیلی از افراد برای صبحانه نان، پنیر، کره، مربا و خامه می‌خورند یا در بهترین حالت کمی عدسی یا حلیم و تخم‌مرغ به وعدۀ صبحانه اضافه می‌کنند. درست است که با وجود مشغله‌های روزانه امکان تهیۀ صبحانه مفصل وجود ندارد، ولی روزهای تعطیل این فرصت ایجاد می‌شود که یک سفرۀ جانانه برای صبحانه پهن کنید.

بهتر است در صبحانه ترکیبی از غلات (انواع نان)، لبنیات (پنیر و خامه و…) نوشیدنی گرم یا سرد (چای، قهوه یا آبمیوۀ تازه) وجود داشته باشد.

انواع املت یکی از گزینه‌های خوب برای یک صبحانه مفصل است. در ادامه طرز تهیۀ سادۀ یک املت سبزیجات و پنیر را به همراه یک ویدئوی آموزشی به شما آموزش می‌دهیم.

صبحانه مفصل

صبحانۀ مفصل با املت سبزیجات و پنیر برای پنج تا شش نفر

مواد لازم

  • تخم‌مرغ: ده عدد
  • شیر: یک پیمانه
  • پیازچه خرد‌شده: نصف پیمانه
  • سیر خرد‌شده: سه تا پنج حبه
  • پنیر رنده‌شده: 1 تا دو پیمانه (ترکیبی از پنیرهای موزارلا، گودا یا چدار)
  • قارچ خرد‌شده: یک پیمانه
  • فلفل دلمه‌ای رنگی: نصف پیمانه
  • گوجه گیلاسی خرد‌شده: نصف پیمانه
  • فلفل تند: کمی
  • پخته ( آرتیشو): نصف پیمانه
  • پودر فلفل و نمک: به میزان لازم
  • کمی روغن
  • مقداری گشنیز، جعفری و ساقه پیازچه برای سرو

طرز تهیه

ابتدا در تابه کمی روغن مایع بریزید و آن را روی شعلۀ ملایم قرار دهید. حالا سیر رنده‌شده و پیازچۀ سبز خرد‌شده را در تابه بریزید. فلفل دلمه‌ای رنگی و فلفل سبز تند (هالوپینو) خرد‌شده را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی نرم شوند. حالا کنگر فرنگی و قارچ را اضافه کنید و با بقیۀ مواد تفت دهید. گوجه‌های گیلاسی را از وسط نصف و به مواد اضافه کنید. مواد را کاملاً با هم مخلوط کنید و تفت دهید. زمان تفت‌دادن را زیاد نکنید تا قارچ آب نیندازد. کمی نمک و فلفل به مواد اضافه و با چشیدن میزان آن را اندازه کنید. تابه را از روی حرارت بردارید. در‌صورتی‌که به کنگر فرنگی علاقه یا دسترسی ندارید آن را حذف کنید و به جایش کمی سبزی یا صیفی‌جات تازۀ دیگر مثل هویج یا سیب‌زمینی (پخته) خرد‌شده اضافه کنید.

حالا تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و شیر را به آن اضافه کنید و با همزن دستی خوب مخلوط کنید.

ظرف مناسب نشکن انتخاب و کف و دیواره‌های آن را کمی چرب کنید. می‌توانید با اسپری روغن یا فرچه ظرف را چرب کنید.

حالا کف ظرف را با مخلوط پنیر رنده شده بپوشانید و سبزیجات تفت داده‌شده را روز پنیر بریزید. روی سبزیجات هم کمی پنیر رنده‌شده بپاشید و مخلوط شیر و تخم‌مرغ را روی مواد بریزد. دقت کنید مخلوط شیر را همه جای ظرف بریزید. حالا ظرف را به مدت 40 دقیقه در فری با دمای 180 درجه سانتی‌گراد یا 350 درجۀ فارنهایت بگذارید. بعد از 40 دقیقه ظرف را بیرون بیاورید. کمی پنیر رویش بپاشید و دوباره برای 10 دقیقه در فر بگذراید تا پنیر آب شود. حالا املت ظرف را بیرون بیاورید. صبر کنید تا ظرف خنک شود و بتوانید بدون دستکش آن را بگیرید. با لبۀ چاقو دور املت را از ظرف جدا کنید. حالا با چاقو برش بزنید و در ظرف مناسب و کنار گشنیز، جعفری و سبزیجات معطر دیگر سرو کنید.

این املت لذیذ سبزیجات و پنیر گزینه عالی برای یک صبحانه مفصل است. البته این املت را می‌توانید برای وعده‌های دیگر غذایی نیز سرو کنید.

صبحانه مفصل

نوش جان!🌻

دیدن ویدئوی آموزش طرز تهیه املت سبزیجات و پنیر را از دست ندهید.🍽🏡🌞☕🎞

 

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان