عجیب‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ که ذهنتان را به چالش خواهند کشید ـ قسمت دوم

گاهی اوقات به تماشای فیلم می‌نشینیم تا گریه کنیم گاهی اوقات فیلم می‌بینیم تا بخندیم اما گاهی اوقات هم دلمان می‌خواهد که با تماشای یک فیلم ذهنمان به چالش کشیده شود و مغزمان سوت بکشد. هیچ مدیومی مانند فیلم نمی‌تواند شما را به یک سفر سایکودلیک‌وار ببرد و باعث شود که ماهیت همه‌چیز را زیر سؤال ببرید. به نظر می‌رسد که سال 2018 سرشار از فیلم‌هایی است که طراحی شدند تا ‌ذهن مخاطبان را به چالش بکشند. در اینجا به معرفی بعضی از فیلم‌هایی که در سال پیش رو به روی پرده‌های سینما خواهند رفت می‌پردازیم؛ فیلم‌های که به بهترین شکل ممکن عجیب‌وغریب‌اند.
عجیب‌ترین فیلم‌های سال 2018 که ذهنتان را به چالش خواهند کشید ـ قسمت اول
ـ «مامان و بابا» Mom and Dad
تاریخ انتشار 16 ژانویه«مامان و بابا» از ذهن عجیب‌وغریب مردی که فیلم «کرانک» Crank را خلق کرد به ارمغان آمده؛ یک فیلم ترسناک حومه شهری. بیماری طاعونی عجیب و مرموز با منبع ناشناخته باعث می‌شود که والدین با خشونت وحشیانه در برابر فرزندان خود رفتار کنند و یک زوج که قرار است سرپرستان آینده دو نوجوان باشند را تبدیل به قاتلانی خشمگین می‌کند. نیکلاس کیج Nic Cage و سلما بلر Selma Blair در انتخابی کاملاً مناسب، نقش این دو سرپرست مرگبار را ایفا می‌کنند. خود نیکلاس کیج بعد از تماشای این فیلم آن را دیوانه‌وار و عجیب خوانده، حال ببینید مخاطبان عادی که اولین بار این فیلم را در جشنواره تورنتو دیده‌اند نسبت به این فیلم چه حسی داشته‌اند.
ـ Captive State
تاریخ انتشار 17 آگوستCaptive State یک تریلر علمی تخیلی با این مفهوم ذهنی است: محله معمولی که شما در آن زندگی می‌کنید بعد از اشغال یک نیروی خصمانه به چه شکلی خواهد بود؟ حالا اگر این نیروی خصمانه موجودات فرازمینی باشند چه؟ این فیلم پویایی این محله بین دو گروه انسان‌های مخالف و انسان‌های همدست با فرا زمینی‌ها را بررسی می‌کند. طبق آنچه در خلاصه رسمی فیلم آمده این فیلم “یک زمینه علمی تخیلی برای تاباندن نوری روشن کننده بر قوانین نظارتی مدرن و تهدید آزادی‌های مدنی و نقش اختلافات و نفاق در یک جامعه مستبد ” است.
ـ «چین‌وچروکی در زمان» A Wrinkle in Time
تاریخ انتشار 9 مارچرمان ” چین‌وچروکی در زمان “ یا “چین دادن زمان “ مادلین لنگل Madeleine L’Engle’ از همان سال انتشارش یعنی سال 1962 تا به امروز ذهن خوانندگان نوجوانش را به چالش کشیده (به همچنین ذهن خوانندگان بزرگ‌سالش را) . داستان درباره دختر نوجوانی است که سعی به نجات پدر اختر فیزیکدانش دارد از چنگال اهریمنی که دنیاها و کهکشان‌های زیادی را به تسخیر خود درآورده است به کمک براد نابغه و بسیار باهوش کوچکش و همکلاسی‌اش . دراین‌بین او مجبور می‌شود برادرش را هم از سرنوشتی بدتر از مرگ نجات دهد و این‌ها همه به کمک سه موجود بِینا بُعدی به نام‌های خانم چی، خانم کی و خانم کدام امکان‌پذیر می‌شود. محتوای بشدت سورئال کتاب آن را تبدیل به داستانی سخت برای اقتباسی سینمایی کرده است. اما احتمالاً برای کمپانی عظیم دیزنی این نباید کار سختی باشد بخصوص با تخصیص دادن بودجه هنگفت 103 میلیون دلاری و یک تیم فیلم‌سازی پر از ستاره به این فیلم. ایوا دوورنی Ava DuVernay کارگردان فیلم‌های تحسین شده «سلما» Selma و «سیزدهمین» 13th، کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و تبدیل به اولین کارگردان زن رنگین‌پوست شد که پشت دوربین کارگردانی یک فیلم با بودجه عظیم (بیگ باجت big-budget) قرارگرفته.
ـ «آلیتا: فرشته جنگ»Alita: Battle Angel 
تاریخ انتشار 20 جولایاین اقتباس سینمایی از روی مانگا و انیمه ای پست آپوکالیپتیک (بعد از آخرالزمانی) به همین نام، از سال 2010 در دست تهیه است؛ از زمانی که گیرمو دل تورو Guillermo del Toro به دوست خود جیمز کامرون James Cameron پیشنهاد ساخت آن را داد. درحالی‌که کامرون فوراً از این ایده خوشش آمد اما او فقط با یک جلد از سری مانگای این داستان آشنا بود تا اینکه نویسنده همکارش لایتا کالوگریدیس Laeta Kalogridis چشم کامرون را به عمق واقعی این داستان باز کرد. جان لاندو Jon Landau تهیه‌کننده‌ی همکار کامرون توضیح می‌دهد که نزدیک بود این فیلم را قبل از ساخت «آواتار» Avatar انجام دهند ولی تصمیم گرفتند که برای توسعه دنیای این داستان وقت بگذارند در نتیجه تکمیل پروژه به سال 2017 کشید. کامرون در ابتدا قصد داشت خود کارگردانی اثر را به عهده بگیرد اما دستانش برای چندین سال با ساخت دنباله فیلم «آواتار» پر بود، در نتیجه این مأموریت به عهده کارگردان توانا رابرت رودریگز Robert Rodriguez کارگردان فیلم‌های چون «بچه‌های جاسوس» و «شهر گناه» Sin City  قرار گرفت و کامرون خود تنها به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم در این پروژه مشارکت کرد. از بازیگران این فیلم می‌توان به رزا سلزار، ماهرشالا علی، میشل رودریگز و کریستف والتز اشاره کرد.
ـ «بی‌پایان» The Endless 
تاریخ انتشار نامشخصفیلم‌سازان جوان جاستین بنسون Justin Benson و آرون مورهِد Aaron Moorhead از طرفداران جشنواره ترایبکا Tribeca Film Festival هستند و مقامات جشنواره هم همیشه به محبت آن‌ها پاسخ داده‌اند. پائولا واینستین معاون مدیر اجرایی ترایبکا بعد از نمایش فیلم اولِ تحسین شده‌شان «رزولوشن» Resolution در سال 2012 آن‌ها را هنرمندانی قوی و خوش آتیه خواند و فیلم جدیدشان «بی‌پایان» نیز بشدت موردعلاقه و تحسین منتقدان و جشنواره ترایبکا قرار گرفت. این فیلم ترسناک / علمی تخیلی که دو کارگردان آن در نقش های اولش نیز بازی می‌کنند داستان دو برادر را دنبال می‌کند که در نوجوانی از چنگال یک فرقه مذهبی فرار کرده‌اند اما حالا پس از چندین سال به دلیل دریافت یک پیغام صوتی اسرارآمیز به خانه بازگشته‌اند. آن‌ها کشف می‌کنند که اعتقادات دیوانه وار و عجیب فرقه‌شان ممکن است واقعی‌تر از آن چیزی باشد که آن‌ها فکر می‌کردند.
عجیب‌ترین فیلم‌های سال 2018 که ذهنتان را به چالش خواهند کشید ـ قسمت اول

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر