تمرینات اینتروال یکی‌ از محبوب‌ترین و کارآمدترین نوع تمرینات ورزشی است که برای کاهش وزن توصیه می‌شود. تمرینات اینتروال یک روش بسیار موثر در افزایش عملکرد بدنی است. تنوع زیادی از تمرینات اینتروال وجود دارد و نکته اصلی‌ انتخاب درست این تمرینات است. در این مطلب به نوع مهم در مورد انتخاب درست ورزش اینتروال و همینطور فواید آن پرداخته شده است.

دویدن اینتروال چیست؟

تمرینات اینتروال نوعی از تمرینات است که در زمان بسیار کوتاه که با فشردگی بالا و زمان استراحت کمی‌ انجام می‌شود. کنترل کردن ورزش اینتروال بسیار ساده است. نکته مثبت در انجام ورزش اینتروال این است که در این نوع ورزش به راحتی می‌توان شدت ورزش و زمان استراحت را به راحتی تنظیم کرد.

کاهش وزن در ورزش اینتروال

این نوع از ورزش سبب می‌شود که ماهیچه بدن شما فشار تمرینات را بیشتر تجربه کند. در این روش تمرینی بدن شما در زمان کوتاهتر فشار بیشتری را احساس می‌کند و در نتیجه آن میزان کالری بسیار بیشتری در بازه زمانی کم مصرف می‌شود. نکته اصلی‌ اینجا است که ماهیچه‌ها زمانی که تحت فشار بالا قرار می‌گیرند برای ریکاوری نیز انرژی بیشتر مصرف می‌کنند. نتیجه کلی‌ این خواهد بود که شما در زمان ورزش و همینطور بعد از تمرین بسیار بیشتر کالری سوزی می‌کنید.

دویدن اینتروال چگونه باید باشد

ورزش اینتروال معمولا بسیار فشرده است، اما حقیقت این است که برای انجام ورزش اینتروال و همینطور دویدن اینتروال اصلا لازم نیست که ورزشکار حرفه‌ای‌ باشید. برای انجام یک جلسه دویدن اینتروال می‌توانید قدم به قدم رهکار ارائه شده را دنبال کنید.

اول از همه گرم کنید، از آنجائی که در هنگام ورزش اینترول فشار زیادی به ماهیچه شما وارد می‌شود بسیار مهم است که قبل از شروع حتما بدن خود را به میزان کافی‌ گرم کنید تا از مصدومیت جلوگیری شود. برای گرم کردن بدن سرعتی را انتخاب کنید که در هنگام دویدن بتوانید به راحتی‌ صحبت کنید.

بعد از گرم کردن باید در زمان‌های کوتاه مثل 15 تا 20 ثانیه با حداکثر توان و سرعت خود بدوید و سپس برای یک دقیقه به با سرعت معمولی بدوید. این بالا و پایین رفتن سرعت برای حدود 15 دقیقه ضربان قلب شما را افزایش میدهد و شدت کالری سوزی را بشدت افزایش می‌دهد.

در گام آخر باید بدن خود را سرد کنید. در این مرحله بهتر است که 10 دقیقه سرد کنید.