عجیب‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ که ذهنتان را به چالش خواهند کشید ـ قسمت سوم

گاهی اوقات به تماشای فیلم می‌نشینیم تا گریه کنیم گاهی اوقات فیلم می‌بینیم تا بخندیم اما گاهی اوقات هم دلمان می‌خواهد که با تماشای یک فیلم ذهنمان به چالش کشیده شود و مغزمان سوت بکشد. هیچ مدیومی مانند فیلم نمی‌تواند شما را به یک سفر سایکودلیک‌وار ببرد و باعث شود که ماهیت همه‌چیز را زیر سؤال ببرید. به نظر می‌رسد که سال 2018 سرشار از فیلم‌هایی است که طراحی شدند تا ‌ذهن مخاطبان را به چالش بکشند. در اینجا به معرفی بعضی از فیلم‌هایی که در سال پیش رو به روی پرده‌های سینما خواهند رفت می‌پردازیم؛ فیلم‌های که به بهترین شکل ممکن عجیب‌وغریب‌اند.
عجیب‌ترین فیلم‌های سال 2018 که ذهنتان را به چالش خواهند کشید ـ قسمت دوم
ـ Night on Bald Mountain
تاریخ انتشار نامشخصموفقیت شگفت‌انگیز بازسازی فیلم «دیو و دلبر»  Beauty and the Beast در سال 2017 کمپانی دیزنی را تشویق کرده تا در میان انیمیشن‌های خود دست به جستجوی بیشتری بزنند و مواردی را که قابلیت بازسازی به شکل فیلم دارند را پیداکرده بازسازی کنند. همان‌طور که منتظر «علاءالدین» گای ریچی Guy Ritchie’s Aladdin، «دامبو»ی تیم برتون Tim Burton’s Dumbo و خیلی فیلم‌های دیگر که در دست ساختند هستیم، یک پروژه به‌آرامی و خارج سروصدای رسانه‌ها برای دو سال است که در حال ساخته شدن است؛ یک فیلم اقتباسی از Night on Bald Mountain ترسناک‌ترین، عجیب‌ترین و وهمناکترین اپیزود انیمیشنِ برجسته «فانتازیا»  Fantasia ساخته سال 1940٫
این بخش از انیمیشن «فانتازیا» که نسبت به دیگر بخش‌ها تقریباً کوتاه است درباره کابوس است و به موجودی بالدار و شیطانی به نام “چرنابوگ “ می‌پردازد که کنترل ارواح بی‌قرار و موجوداتی فرا طبیعی را در شب به عهده دارد. این انیمیشن کلاسیک دیزنی یکی از سورئال‌ترین و مشوش کننده‌ترین انیمیشن‌هایی است که تاکنون دیزنی ساخته است.

ـ «خانه‌ای با ساعتی درون دیوارهایش» The House with a Clock in its Walls
تاریخ انتشار 21 سپتامبربر اساس رمان گوتیک/ ترسناک به همین نام نوشته جان بلاریس John Bellairs و با تصویرسازی ادوارد گوری Edward Gorey در سال 1973، داستان درباره پسر یتیمی به نام لوئیس بارناوِلت Lewis Barnavelt است که برای زندگی پیش عموی مرموزش جاناتان بارناوِلت می‌رود. او متوجه می‌شود که هم عمویش هم همسایه‌ی بغلی‌شان جادوگر هستند و در تلاش برای پیدا کردنِ ساعت وحشتناک و با قدرتی جادویی هستند که در داخل دیوارهای خانه جاناتان مخفی‌شده است جای که تا ابد به کار کردن و تیک‌تاک کردن ادامه خواهد داد و توانایی پایان دادن به دنیا را دارد.
تیم بازیگری پرستاره این فیلم که شامل جک بلک Jack Black، کیت بلانشت Cate Blanchett و کایل مکلاکلن Kyle MacLachlan است به کاراکترهای اصلی این داستان زندگی می‌بخشند و اُوِن واکارو Owen Vaccaro که تقریباً یک تازه‌کار است در نقش لوئیس به ایفای نقش پرداخته است. این اولین تجربه کارگردان اثر الی روث Eli Roth  چهل و پنچ ساله در ژانر فیلم‌های تخیلی/ نوجوانانه است، او بیش از هر چیز برای فیلم‌های ترسناک خشن و خون‌آلودش که برای بزرگ‌سالان است مشهور است («مسافرخانه» Hostel و Cabin Fever).
ـ «مردی که دون کیشوت را کشت» The Man Who Killed Don Quixote
تاریخ انتشار نامشخصاحتمالاً تاکنون هیچ فیلمی مسیری سخت‌تر و پردست‌اندازتر از «مردی که دون کیشت را کشوت» به کارگردانی تری گلیام Terry Gilliam را برای رسیدن به پرده نقره‌ای سینما طی نکرده است. تری گلیام هشت بار تلاش ناموفق در دوره‌ی زمانی نوزده‌ساله برای ساخت این فیلم که اقتباسی آزاد از کتاب دون کیشوت است داشته. یک مستند بلند به نام «گمشده در لامانچا» La Mancha از اتفاقات و بلایایی که در مسیر ساخت این فیلم بوده و تقریباً باعث شد که گلیام دست از ساخت این فیلم بردارد در سال 2002 ساخته و منتشر شد.
اما بالاخره به‌نوعی نتیجه کار گلیام که از عشق و جنون او حاصل می‌شود سال 2018 به روی پرده‌های سینما خواهد رفت و به نظر می‌رسد که ارزش این‌همه انتظار را داشته باشد. داستان درباره پیرمردی است که فکر می‌کند دون کیشوت است و یک مدیر تبلیغاتی را با دستیار وفادار خود اشتباه می‌گیرد و درنتیجه این مرد را با خود به ماجراجویی دیوانه کننده می‌کشاند، جایی که تشخیص واقعیت و رؤیا از هم دشوار است.
ـ «وارونگی» Inversion
تاریخ انتشار نامشخصدو چیز در تریلر علمی تخیلی «وارونگی» وجود دارد که از همان ابتدا نظرها را جلب می‌کند؛ ساموئل ال جکسون Samuel L. Jackson و کانسپتِ دیوانه‌وار داستان. جکسون در نقش یک مأمور تحقیق از اداره امنیت داخلی بازی می‌کند که به دنبال یک خلاف‌کار آمریکایی و یک دانشمند چینی است که فکر می‌کند مسئول فاجعه طبیعی جدیدی که گریبان دنیا را گرفته است هستند؛ از بین رفتن ناگهانی جاذبه زمین. این محصول 130 میلیون دلاری مطمئناً ازلحاظ بصری نمایشی دیوانه‌وار و عجیب‌وغریب خواهد بود.
ـ «اثر ماندلایی» The Mandela Effect
تاریخ انتشار نامشخصدر سال 2010 یک بلاگر برای توصیف یک وضعیت که به‌ظاهر همگام با اینترنت پیشرفت می‌کرد اصطلاح “اثر ماندلایی ” را ابداع کرد؛ مردم حوادث مشابه را به شکلی متفاوت، گاه کاملاً متفاوت به یاد می‌آوردند. این اصطلاح از واقعه‌ای ناشی شده که تعداد زیادی از مردم به خاطر می‌آوردند که نلسون ماندلا Nelson Mandela، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در دهه 1980 در زندان درگذشته (این اتفاق رخ نداده). از آنجایی که حافظه بسیار غیرقابل اعتمادست، این اثریست که ممکن است برای هرکس رخ بدهد؛ و اگر شما به تحقیق بر روی این پدیده علاقه‌مندید باید بدانید که این چاه به شکل دیوانه‌واری عمیق است.
اما مدتی است که این کانسپت عجیب‌وغریب ذهن هالیوود را درگیر خود کرده؛ نویسنده و کارگردان دیوید گای لِوی David Guy Levy «اثر ماندلایی» را به روی پرده خواهد آورد. چارلی هافهایمر Charlie Hofheimer در نقش مردی بازی می‌کند که جزئیات روزمره دنیا برایش شروع به تغییر می‌کند و این تغییرات آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند تا اینکه او شروع به زیر سؤال بردن ماهیت خود واقعیت می‌کند.
منبع: https://www.youtube.com/watch?v=XpeGmEve568
عجیب‌ترین فیلم‌های سال 2018 که ذهنتان را به چالش خواهند کشید ـ قسمت دوم

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر