ماهان شبکه ایرانیان

فرقه قادیانیه فرقه‏اى مدعی در مباحث مهدویت

قادیانیه فرقه دست ساخته استعمار انگلیس است که برای تضعیف قدرت مسلمانان در جهان خصوصا منطقه هند و پاکستان و به منظور انحراف افکار مسلمانان و به یغما بردن منابع طبیعی آنها به وجود آمد

فرقه قادیانیه فرقه‏اى مدعی در مباحث مهدویت
قادیانیه فرقه دست ساخته استعمار انگلیس است که برای تضعیف قدرت مسلمانان در جهان خصوصا منطقه هند و پاکستان و به منظور انحراف افکار مسلمانان و به یغما بردن منابع طبیعی آنها به وجود آمد. همان طور که خواهد آمد هدف این فرقه جز خدمت به استعمار انگلیس و وادارکردن مردم آن خطه به تمکین در برابر خواسته های آنها نیست .
موسس این فرقه غلام احمد قادیانى است. غلام احمد در سال 1839م در روستایى به نام قادیان از شهرستان گرداس پور پنجاب از ایالت‏هاى هند متولّد شد و در سال 1908میلادی در شهر لاهور در پاکستان از دنیا رفت و جسد او به قادیان منتقل و در آنجا به خاک سپرده شد.(1 )
غلام احمد بیشتر وقت خود را صرف فراگیرى علوم اسلامى، مباحثات علمى و موعظه مردم مى‏کرد. منطق، فلسفه، علوم دینى وادبى را نزد اساتید خود فرا گرفت، و علم طبابت را نزد پدرش که طبیب ماهرى بود آموخت.(2 )
وى زمانى که کشیشان مسیحى به تبلیغات گسترده‏اى در شبه قاره هند اقدام کرده بودند، به مبارزه با آنها پرداخت و در این باره کتاب "براهین احمدیه" را به نگارش درآورد .
غلام احمد تألیفات زیادى داشته و متجاوز از هفتاد جلد کتاب، رساله و مقاله به زبان اردو، عربى و فارسى از وى بر جاى مانده است که در مجموعه‏اى به نام "روحانى خزائن" در بیست و دو جلد گردآورى شده و توسط پیروان وى در پاکستان به چاپ رسیده است .
برخى از مهم‏ترین کتاب‏هاى وى عبارتند از : " براهین احمدیه" در اثبات حقانیت قرآن، پیامبر و دین اسلام، "سیرة الابدال" درباره علامات و نشانه‏هاى عبادالرحمن؛ "مواهب الرحمن" در بیان معجزات و عقاید غلام احمد و حمایت‏هاى الهى از وى؛ "نجم الهدى" در معرفى غلام احمد و دلایل دعوت و بعثت وى؛
" حقیقة المهدى" حاوى دلایل مسیح و مهدى بودن غلام احمد؛ "لُجّة النور" مشتمل بر رساله‏ها و نامه‏هاى وى براى علماى عرب، شام، عراق و خراسان؛ "خطبه الهامیه" بیانگر الهامات و وحى خداوند بر او و مطالبى در مورد دلایل بعثت وى و این که او مسیح موعود است؛ "اعجاز مسیح" در تفسیر سوره حمد؛ "تبلیغ اسلام" حاوى نامه‏هاى وى به بزرگان عرب و فارس، تأیید دولت انگلستان، تبلیغ، دعوت و پذیرش مردم نسبت به سخنان و ادعاهاى وى .
تاریخ پیدایش احمدیه به سال 1889میلادی برمى‏گردد که وى در سن چهل سالگى اعلام کرد مورد وحى و الهام الهى قرار دارد و از کسانى است که خداوند هر صد سال یکى از آنها را برمى‏انگیزد تا دین اسلام را تجدید کند و ادعا کرد که از طرف خداوند مأمور است از مردم بیعت بگیرد .
وى مدعى بود مخالفانش به صورت غیر طبیعى کشته خواهند شد و نیز مدعى بود که هنگامى که بیمارى طاعون انتشار یافته بود، به واسطه او بیماران به صورت معجزه آسا شفا یافته‏اند، و این امور را دلیل بر حقانیت خود مى‏دانست.(3 )

پی‌نوشت‌ها:
 

1 - روحانى خزائن، حقیقة الوحى:ج22، ص703 .
2 - حقیقة الوحى، پاکستان، ربوه ظاهر عاملى، شیخ سلیمان دفع اوهام، توضیح المرام فى الرد على القادیانیة، بیروت غدیر، ص 19 .
3- مقاله "فرقه احمدیه قادیانیه"، اسماعیل آذری نژاد
 

منبع: پایگاه اخبار شیعیان
ارسال توسط کاربر محترم سایت :mohammad_43
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان