سلولیت هایتان را با این خوراکی های خوشمزه از بین ببرید

از افراد مشهور تا بهترین دوست شما، یعنی تقریباً هر زنی که شما می‌شناسید با سلولیت (تجمع چربی) سر و کار دارد

از افراد مشهور تا بهترین دوست شما، یعنی تقریباً هر زنی که شما می‌شناسید با سلولیت (تجمع چربی) سر و کار دارد. در حالی‌که بسیاری از مردم برای ذوب کردن چربی اضافی بدنشان تلاش می‌کنند، هیچ راه حل منحصر‌به‌فردی برای کاهش آن وجود ندارد. با این حال، تلاش و رژیم غذایی صحیح و ترفندهای ورزشی برای کاهش ظاهر ناهموار بدن معجزه می‌کند. کارشناسان رژیم غذایی، مواد غذایی سالم را به جای تاباندن لیزر به شما معرفی می‌کنند تا از چربی‌های مزاحم خلاص شوید. با بنیتا همراه باشید.

1- ماهی سالمون

ماهی سالمونCredit: womansday

ماهی سالمون سرشار از آنتی اکسیدان است که سلول‌های چربی موجود در سلولیت را تجزیه می‌کند و در هم می‌شکند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی قزل آلا نیز باعث کاهش اشتها و التهاب، و ترمیم و تقویت بافت‌های پوست و فیبرها می‌شوند. این امر ایجاد سموم درون رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد و گردش خون را بهبود می‌بخشد، درنتیجه ضایعاتی که در بافت‌ها به دام افتاده‌اند، تصفیه می‌شوند.

2- گشنیز

گشنیزCredit: eatthis

گیاهان تازه مانند گشنیز با کمک به حذف فلزات سنگین از بدن که تمایل به پنهان شدن در سلول‌های چربی دارند، سم زدایی را افزایش می‌دهند. این فلزات سنگین می‌توانند عملکرد بافت طبیعی را مختل کنند و در نتیجه، مانع التیام و کارکرد صحیح بدن می‌شوند. با کاهش سموم کلی بدن، شما می‌توانید از چربی‌های اضافی ذخیره شده خلاص شوید. این گیاه باعث افزایش ایمنی و کاهش تکرار سرماخوردگی می‌شود. گشنیز را به سالاد، خورش و ساندویچتان اضافه کنید. مطلب میوه و سبزی‌های مخصوص فصل پاییز نیز مطلب مفیدی در این باره است.

3- دانه‌های آفتابگردان

دانه‌ های آفتابگردان

Credit: womansday

دانه‌های آفتابگردان منبع خوبی از ویتامین E، پتاسیم و روی، و همچنین ویتامین B6(دشمن توده چربی) است. B6 نه تنها به سوخت و ساز پروتئین‌هایی که بافت‌های همبند را تقویت و ترمیم می‌کنند، کمک می‌کند، بلکه یک ادرار آور طبیعی، حذف کننده‌ی آب اضافی و نفخ است که می‌تواند سلولیت را قابل مشاهده‌تر کند.

4- جعفری

جعفری

Credit: eatthis

این گیاه فوق‌العاده اغلب در بشقاب‌های غذا دیده می‌شود، اما فوایدش به مراتب بیشتر از زیبا کردن وعده‌های غذایی است. علاوه بر کمک به رهایی بدن از سموم، به عنوان یک دیورتیک (ادرار آور) نیز عمل می‌کند، که به پاکسازی کلیه‌ها، جلوگیری از نفخ و احتباس آب کمک می‌کند. لازم به ذکر است جعفری یک منبع غنی از ویتامین‌های A ،C و E، مواد مغذی مهم برای سلامتی، و پر طراوت کردن پوست است که به هموار کردن ظاهر سلولیت کمک می‌کند. می‌توانید مقدار کمی جعفری را به خاطر عطر و طعم و خواص درمانی آن به سوپ، سالاد و ساندویچ اضافه کنید. شما حتی می‌توانید چند برگ را به اسموتی کاهش وزن بیفزایید بدون اینکه تغییری در عطر و طعم آن ایجاد شود.

5- فلفل‌های چیلی و کائن

چیلی

Credit: womansday

ویتامین B6 موجود در این فلفل‌ها بافت همبند را بازیابی و تقویت می‌کند، و آن‌ها را به یک سلاح بسیار عالی در مبارزه با ناهمواری‌های ناخواسته تبدیل می‌کند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که کپسایسین فلفل تند می‌تواند سوخت و ساز بدن را به مدت سه ساعت پس از مصرف آن‌ها تا 25 درصد افزایش دهد. این باعث می‌شود بدن شما به طور مؤثری کالری‌هایش را بسوزاند و در از دست دادن چربی کمک کند. همچنین منجر به بهبود جریان خون، پاکسازی سموم و کاهش ذخایر چربی می‌شود.

6- گندم سیاه

گندم سیاه

Credit: eatthis

این دانه‌های ناشناس به کینوآ مرسوم هستند. گندم سیاه دانه‌ی قابل هضمی است که علاوه بر اینکه یک پروتئین کامل است، غنی از ویتامین B و فیبر نیز است. در حالی‌که ممکن است شما بر روی فیبر و اثرات سیر کنندگی آن تمرکز کنید، مواد مغذی نیز در مبارزه با سلولیت فوق‌العاده مهم هستند؛ زیرا کمک می‌کنند تا سموم از سلول‌های چربی خارج شوند. اگر شما به دلیل دیگری به استفاده از این دانه نیاز دارید، گندم سیاه دارای لیزین زیادی است، لیزین یک اسید آمینه است که به ترمیم بافت بدن و کلاژن کمک می‌کند. رشته فرنگی ساخته شده از گندم سیاه را با مقداری سبزیجات بخارپز کنید و بخورید.

7- توت‌های سیاه

توت سیاه

Credit: womansday

تمشک و زغال اخته تولید کلاژن را افزایش می‌دهند، بافت جدیدی روی پوست ایجاد می‌کنند و رنگ و بافت پوست را بهبود می‌بخشند. همچنین این توت‌های سیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که چربی متصل به بافت همبند را در هم می‌شکنند. این توت‌ها باعث می‌شوند که چربی در زیر پوست حفظ شود و برجسته نشود و ظاهری ناصاف ایجاد نکند.

 

8- مغزها

آجیل

Credit: eatthis

ما می دانیم که شما قبلاً مغزها را به خاطر اسید چرب ضروری آن‌ها می‌خوردید، اما آجیل یکی دیگر از اصول رژیم غذایی است که به کاهش ظاهر سلولیت کمک می‌کند. اسیدهای چرب امگا 3 به سلامت غشاء سلولی پوست کمک می‌کنند، این اسیدها نه تنها ترکیبات مضر مانند مواد شیمیایی سمی را مسدود می‌کنند بلکه عناصر سالم (مثل آب) را حفظ می‌کنند تا پوست شما را نرم‌تر، پرتر و بدون چروک سازند. اسیدهای چرب ضروری می‌توانند پیری پوست را با کاهش تولید طبیعی ترکیبات التهابی بدن به تأخیر بیندازند. آجیل خرد شده مانند گردو یا بادام را به ماست و جو اضافه کنید، و یا این تنقلات غنی از پروتئین را به تنهایی بخورید.

 

9- سرکه سیب
سرکه سیب

Credit: womansday

سرکه سیب برای مخلوط کردن با سس سالاد و آب میوه عالی است. پتاسیم، منیزیم و کلسیم این سرکه سموم را دفع می‌کند و احتباس آب در اطراف ران و معده را از بین می‌برد. نتیجه: کاهش نفخ و سلولیت. پاکسازی سموم نیز به حذف هورمون‌های استرس‌زا، سم‌زدایی کبد و توازن تولید استروژن منجر می‌شود که به کاهش سلولیت کمک می‌کند. به علاوه، سرکه سیب ممکن است به کاهش وزن کمک کند. چربی کمتر به معنای برجستگی کمتر است!

 

10- گریپ‌فروت

گریپ‌ فروت

Credit: eatthis

این میوه که از خانواده‌ی مرکبات است برای افراد رژیمی توانایی چربی سوزی بالایی دارد، ویتامین C موجود در گریپ‌فروت به نرم و صاف کردن پوستتان کمک می‌کند. همچنین این ویتامین به ساخت و جبران کلاژن پوست (یک جزء ضروری در مبارزه با سلولیت) کمک می‌کند. خوردن این میوه می‌تواند شما را هیدراته نگه دارد، این راهی آسان برای روشن نگه داشتن پوست شما است. برخی تحقیقات حتی دریافته‌اند که مصرف منظم گریپ‌فروت می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد. گریپ‌فروت را می‌توانید برش بزنید و بخورید. اگر نمی‌توانید آن را به تنهایی بخورید، گریپ‌فروت را به سالاد فصل و یا حتی به اسموتی اضافه کنید.

 

11- چای سبز و چای گیاهی

چای سبز

Credit: womansday

مواد تشکیل دهنده‌ی فعال موجود در چای سبز و چای زنجبیل، سرعت سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی را افزایش می‌دهند. در نتیجه گسترش سلول‌های چربی که باعث سلولیت می‌شوند، متوقف می‌شود. همچنین، مقدار کمی از کافئین چای به دفع سموم و آب کردن چربی‌ها می‌پردازد، سلول‌های چربی زیر پوست و چروک‌ها به حداقل می‌رسند. اما قهوه مقدار کافئین بیشتری دارد و باعث می‌شود بدن شما مایعات و مواد سمی که چربی زیر پوست را افزایش می‌دهند، نگه دارد.

 

12- آب همراه با لیمو

آب و لیمو

Credit: eatthis

ترکیب آب و برشی از لیمو، سلولیت های شما را به 3 روش دفع می‌کند: آب‌رسانی بدن، پاکسازی سموم و آزاد کردن ویتامین ث در بدن. هدف شما این است تا از پوست خشک که می‌تواند ظاهر و احساسی خشک و کسل کننده به شما بدهد، جلوگیری کنید. پوست آب‌دار، نرم، انعطاف‌پذیر و صاف به نظر می‌رسد. با ویتامین‌های اضافه شده از لیمو، پوست شما نه تنها نرم‌تر به نظر می‌رسد، بلکه مواد مغذی لازم برای مبارزه با آسیب‌هایی مانند خورشید و آلودگی هوا را نیز دارد. روز خود را با یک فنجان آب داغ و آب لیموی تازه شروع کنید. شما می‌توانید این آب سم زدا را به صورت گرم و یا سرد بنوشید، اما بدن شما آب گرم را سریع‌تر جذب می‌کند.

13- روغن زیتون

روغن زیتون

Credit: womansday

اشتباه بزرگ همه‌ی زنان این است که از چربی می‌ترسند. روغن زیتون چربی‌های تک غیر اشباع و پلی فنل‌ها را برای سالم نگه داشتن تیروئید فراهم می‌کند. تیروئید به درستی عملکرد سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد، چربی می‌سوزاند و به سلول‌های سازنده پوست انرژی می‌دهد. همه‌ی این‌ها توسعه سلول‌های چربی و ضخیم شدن پوست را کاهش می‌دهند. روغن زیتون را در دمای پایین گرم کنید و روی سبزیجات غنی از فیبر بریزید.

14- شکلات تیره

شکلات تیره

Credit: eatthis

کاکائوی طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان است که چربی درون سلولیت را از بین می‌برد و عملکرد سلول (از جمله پوست سازی) را بهبود می‌بخشد. کافئین به آب کردن سلول‌های چربی زیر پوست، کمک می‌کند. پیشنهاد می‌شود روزانه یک مربع از شکلات تیره 80% را بخورید تا چربی را بسوزاند و ناهمواری پوست را رفع کند. مطلب با خوردن این شکلات 20 تا 30 سال جوان‌ تر شوید نیز مفید است.

15- زعفران

زعفران

Credit: womansday

وعده‌های غذایی‌تان را با ادویه‌هایی که برای سوزاندن چربی مؤثرند میل کنید. زعفران شامل ترکیبات ضد التهابی است که توسعه‌ی سلول‌های چربی را سست می‌کند. فقط مقداری از زعفران به صورت خشک یا مایع می‌تواند اشتهای شما را سرکوب کند و گردش خون بین بافت‌ها را افزایش دهد. تقویت گردش خون می‌تواند با افزایش ماهیچه‌های زیر پوست، سلولیت را کاهش دهد. همچنین ناهمواری‌ها را از بین می‌برد و ظاهری صاف و محکم‌تر به شما می‌دهد. ریختن زعفران بر روی یک برش از آووکادو میان وعده‌ای سالم است. همچنین می‌توانید آن را به چاشنی سالاد مورد علاقه خود و یا سس اضافه کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان