آووکادو و خواص شگفت انگیز آن

استقبال از خوراکی‌ها به‌طور مرتب درحال‌تغییر است، اما آواکادو به لطف خواص بی‌شمار خود همچنان یک میوه‌ی محبوب به شمار می‌آید

استقبال از خوراکی‌ها به‌طور مرتب درحال‌تغییر است، اما آواکادو به لطف خواص بی‌شمار خود همچنان یک میوه‌ی محبوب به شمار می‌آید. شهرت این میوه تقریباً به خاطر طعم مطبوع و کرمی و همچنین ظاهر آن است؛ اما مزایای آووکادو به همین چند مورد خلاصه نمی‌شود. این میوه سرشار از مواد مغذی است که خوردن آن را ضروری می‌کند. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا با ویژگی‌های دیگر آووکادو آشنا شویم.

آواکادو

لوری زانینی، متخصص تغذیه و سخنگویی آکادمی تغذیه و دیابت، می‌گوید: «آووکادو یکی از میوه‌هایی است که حاوی چربی‌های سالم و اشباع‌نشده است. چربی‌های سالم در رژیم غذایی ما از اهمیت بالایی برخوردار هستند، زیرا به ما احساس سیری داده و از پرخوری ما جلوگیری می‌کنند. چربی‌ها در مقایسه با کربوهیدرات‌ها و یا پروتئین‌ها به زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند.» برای مطالعه‌ی بیشتر به مطلب حقایقی درباره کربوهیدرات‌ ها و چربی ‌ها مراجعه کنید. اکثر چربی‌های موجود در آووکادو از نوع اشباع‌نشده هستند که خواص ضدالتهابی داشته و به کاهش کلسترول و خطر حملات قلبی کمک می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که چربی سالم دارای تأثیر مثبت بر سطح انسولین و قند خون بوده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد. زانینی می‌گوید: «آووکادو به‌طور طبیعی حاوی سدیم بوده و عاری از هرگونه کلسترول است.»

آواکادو

آووکادو به‌جز داشتن چربی‌های سالم، دارای خواص بی‌شمار دیگری نیز هست.

آووکادو سرشار از ویتامین و مواد مغذی‌ای است که برای کارکرد صحیح بدن ما ضروری هستند. در ادامه با ویتامین‌های موجود در این میوه‌ی سبز و نحوه‌ی تأثیر آن‌ها بر سلامت خود آشنا می‌شوید.

ویتامین K

این ویتامین مانع از لخته شدن خون شده و به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند.

ویتامین C

این ویتامین به رشد و ترمیم سلول‌ها (از پوست گرفته تا سلول‌های عصبی) کمک می‌کند. این ویتامین همچنین یک آنتی‌اکسیدان است که بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و از بیماری‌های قلبی و سرطان دور می‌کند.

ویتامین B6

این ویتامین عملکرد سیستم دفاعی بدن و اعصاب را تقویت کرده و به تشکیل گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند.

ویتامین E

به تولید گلبول‌های قرمز خون و تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند. به‌علاوه یک آنتی‌اکسیدان بوده و برای سلامت مو و پوست ضروری است.

فولات

به سلامت سلول‌ها کمک کرده و بافت‌های بدن را تقویت می‌کند. این ماده برای رشد سالم مغز و ستون فقرات جنین ضروری بوده و ازاین‌جهت برای زنان باردار توصیه می‌شود. این ماده همچنین از یک نوع از کم‌خونی جلوگیری می‌کند.

آواکادو

منیزیم

برای ماهیچه‌ها و عملکرد اعصاب مهم بوده و به سلامت دستگاه ایمنی بدن، تقویت استخوان‌ها، تنظیم قند خون و تولید انرژی در بدن کمک می‌کند. منیزیم برای افرادی که از میگرن رنج می‌برند یک راه موثر و پیشگیرانه است.

پتاسیم

پتاسیم یک الکترولیت است که به متعادل نگه‌داشتن جریان خون در بدن، کارکرد عصب و عضله، تولید ماهیچه و حفظ ضربان منظم قلب کمک می‌کند. این ماده همچنین برای کاهش نفخ نیز بسیار عالی است.

فیبر

این ماده بدن شما را سالم نگه داشته، سلامت روده‌ی بزرگ را تضمین کرده، کلسترول را کاهش داده، قند خون را تنظیم کرده و به شما در داشتن وزنی متعادل کمک می‌کند. آووکادو مانند بسیاری از میوه‌ها دارای فیبر قابل‌حل و غیرقابل‌حل است.

لوتئین

این کاروتینوئید (نامی برای رنگ‌دانه‌های گیاهی که رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد را تولید می‌کند) برای سلامت چشم بسیار مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد این ماده شما را در برابر بیماری‌های چشمی محافظت می‌کند. دلیل آن خنثی کردن آسیب ناشی از نور آبی از سوی لوتئین است. لوتئین همچنین یک آنتی‌اکسیدان به شمار می‌آید.

منبع: msn


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان