دانشگاه‌ هایی که بیشترین میلیاردرها را تربیت کرده‌ اند [قسمت اول]

میلیاردرها در کجا درس خوانده‌اند؟ شاید برای شما هم سؤال باشد که مولتی میلیاردرهای دنیا در کجا درس خوانده‌اند؟ بنیتا با نگاهی به آمار وب‌سایت فوربز و داده‌های تحصیلات عالیه‌ی مجله‌ی تایمز موفق به یافتن اسامی دانشگاه‌های محل تحصیل این افراد مشهور شده است

میلیاردرها در کجا درس خوانده‌اند؟ شاید برای شما هم سؤال باشد که مولتی میلیاردرهای دنیا در کجا درس خوانده‌اند؟ بنیتا با نگاهی به آمار وب‌سایت فوربز و داده‌های تحصیلات عالیه‌ی مجله‌ی تایمز موفق به یافتن اسامی دانشگاه‌های محل تحصیل این افراد مشهور شده است. با ما همراه باشید تا نگاهی به 30 دانشگاه که چنین فارغ‌التحصیلان ثروتمندی را تربیت کرده است بیندازیم.

دانشگاه شنژ - چین

دانشگاه شنژن

Credit: Jauhnn via Wikipedia CC PD

دو میلیاردر دوران تحصیل خود را در دانشگاه شنژن سپری کرده‌اند؛ ما هواتنگ، مدیرعامل غول اینترنتی چین، یعنی تِنسِنت و ژانگ ژیدونگ، مدیرعامل شرکت سی تی اُ (CTO). ثروت این دو نفر روی‌هم به مبلغ 29/1 میلیارد دلار می‌رسد.

دانشگاه واسِدا - ژاپن

دانشگاه واسدا

Credit: Shigemi Okano/Shutterstock

مهم‌ترین مرکز آموزش عالی ژاپن، دانشگاه واسدا، شاهد تربیت 7 نخست‌وزیر این کشور بوده است؛ اما شهرت او به خاطر افراد دیگری است. تاداشی یانای، مدیرعامل یونیکُل که در حال حاضر با دارایی 18/3 میلیارد دلار ثروتمندترین مرد ژاپن است، و لی‌کُن‌هی، رئیس هیئت‌مدیره‌ی سامسونگ با ثروت 14/4 میلیارد دلار، ازجمله فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

دانشگاه فدرال ریودوژانیرو - برزیل

دانشگاه ریودوژانیرو

Credit: Fulviusbsas via Wikipedia CC PD

دانشگاه فدرال ریودوژانیرو بهترین دانشگاه برزیل است. مارسل هرمان و شریک او کارلوس آلبرتو سیکوپیرا هر دو از شرکت محصولات نوشیدنی آنهایزر بوش، در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. ثروت مجموع این دو نفر به 25 میلیارد دلار می‌رسد.

دانشگاه روابط بین‌الملل مسکو - روسیه

دانشگاه روابط بین‌الملل مسکو

Credit: Moscow State Institute of International Relations

دانشگاه روابط بین‌الملل مسکو، به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین کالج روسیه، در تربیت ثروتمندان نقش داشته است. ولادیمیر پوتانین، مدیرعامل شرکت اینتروس با ثروت 15 میلیارد دلار، و آلیشر عثمانوف، مدیرعامل شرکت متال مگنت با دارایی 14/6 میلیارد دلار، از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

دانشگاه صنعتی ماساچوست MIT - ایالات‌متحده آمریکا

دانشگاه صنعتی ماساچوست

Credit: Jiawangkun/Shutterstock

یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان که به خاطر تدریس و تحقیقاتش شهرت دارد، دانشگاه ام آی تی است. این دانشگاه نیز دو میلیاردر به دنیا معرفی کرده است؛ چارلز و دیوید کخ از شرکت صنایع کخ. ثروت مجموع این دو برادر به رقم خیره‌کننده‌ی 87/4 میلیارد دلار می‌رسد.

دانشگاه پرینستون - ایالات‌متحده آمریکا

دانشگاه پرینستون

Credit: EQRoy/Shutterstock

این کالج قدیمی از دانشگاه پرینستون، دارای فارغ‌التحصیلان مشهوری است. از این میان می‌توان به 41 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، دو رئیس‌جمهور آمریکا و دو میلیاردر آن اشاره کرد. جف بزوس از شرکت آمازون و اریک اشمیت، مدیرعامل اجرایی گوگل به ترتیب با دارایی 65/5 و 11/5 میلیارد دلار، از نوابغ این دانشگاه هستند.

دانشگاه کالیفرنیا - لس‌آنجلس / ایالات‌متحده آمریکا

دانشگاه کالیفرنیا

Credit: Ken Wolter/Shutterstock

دانشگاه یو سی ال ای به داشتن سه فارغ‌التحصیل میلیاردر خود می‌بالد. یکی از آن‌ها بیل گراس، مؤسس شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری پاسیفیک است. او که در مدرسه‌ی مدیریت این دانشگاه درس‌خوانده است، ثروتی بالغ بر 2/4 میلیارد دلار دارد.

دانشگاه واترلو - کانادا

دانشگاه واترلو

Credit: Courtesy University of Waterloo

دانشگاه واترلو که به‌عنوان خلاقانه‌ترین کالج کانادا شناخته می‌شود، سه میلیاردر را به دنیا معرفی کرده است. یکی از این افراد دیوید چریتون ملقب به «پروفسور میلیاردر»، عضو هیئت‌علمی دانشگاه استنفورد و سهام‌دار اصلی گوگل، در حدود 4 میلیارد دلار ثروت دارد.

مدرسه‌ی علوم سیاسی و اقتصادی لندن - بریتانیا

مدرسه‌ی علوم سیاسی و اقتصادی لندن

Credit: Oli Scarff/Getty

یکی از دانشگاه‌های مطرح درزمینه‌ی علوم اجتماعی، مدرسه‌ی علوم سیاسی و اقتصادی لندن، سه میلیاردر در میان تحصیل‌کرده‌های خود دارد. مشهورترین این افراد جورج سوروس است. این سرمایه‌گذار بشردوست با ثروتی بالغ بر 24/9 میلیارد دلار، در رشته‌ی فلسفه تحصیل‌کرده است.

دانشگاه نورث وسترن - ایالات‌متحده آمریکا

دانشگاه نورث وسترن

Credit: Thomas Barrat/Shutterstock

کالج شیکاگو که دارای یک شعبه‌ی دیگر در دوحه‌ی قطر نیز هست، به خاطر تحقیقات خود بسیار شهرت دارد. میلیاردر نورث وسترن، نیل بلوم، تاجر و فعال در حوزه‌ی سرگرمی، املاک و مستغلات است که ثروتی در حدود 3/2 میلیارد دلار دارد. بلوم 25 میلیون دلار از ثروت خود را در سال 2013 به دانشگاه محل تحصیلش اهدا کرده است.

دانشگاه رایس - ایالات‌متحده آمریکا

دانشگاه رایس

Credit: Cheng/Shutterstock

دانشگاه رایس مهم‌ترین مرکز آموزشی ایالت تگزاس بوده و کالج هیوستون از این دانشگاه نیز مدیران تجاری زیادی را به دنیا معرفی کرده است. جان دوئر، سرمایه‌گذار در منطقه‌ی سیلیکون ولی با ثروت 5 میلیارد دلار، یکی از این مدیران است.

دانشگاه فودان - چین

دانشگاه فودان

Credit: EQRoy/Shutterstock

دانشگاه فودان که در رتبه‌ی سوم دانشگاه‌های مهم چین بر اساس آخرین رتبه‌بندی قرار دارد، سه میلیاردر را تربیت کرده است. کالج شانگهای محل تحصیل لو ژیکیانگ با دارایی 4/8 میلیارد دلار است.

مدرسه بازرگانی لندن - بریتانیا

مدرسه بازرگانی لندن

Credit: Pete Spiro Shutterstock

مدرسه‌ی بازرگانی لندن مهم‌ترین مرکز آموزشی بریتانیا در حوزه‌ی تحصیلات بازرگانی است. در این مدرسه سه میلیاردر تحصیل کرده‌اند که یکی از آن‌ها تاجر مواد خام، کومار بیرلا از گروه بیرلا آدیتا، با ثروت 8/2 میلیارد دلار است.

دانشگاه متدیست جنوبی - ایالات‌متحده آمریکا

دانشگاه متدیست جنوبی

Credit: Ken Wolter/Shutterstock

این دانشگاه بسیار معتبر در تگزاس، درمجموع سه میلیاردر را به دنیا معرفی کرده است. رابرت رولینگ، رئیس هتل‌های اُومنی با دارایی 7 میلیارد دلار و جرالد فورد بانکدار با دارایی 2/2 میلیارد دلار، ازجمله‌ی این افراد هستند.

اگر شما هم به دنبال ثروتمند شدن هستید به مطلب 21 راه برای پیشرفت شغلی مراجعه کنید.

قسمت دوم این مطلب را از دست ندهید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان