ماهان شبکه ایرانیان

بامبو گیاه محبوب آپارتمان نشین‌ ها

بامبو یک منبع تجدید پذیر و سریع‌ترین گیاه از نظر رویش است. جالب است بدانید گیاه بامبو نوعی علف بوده و درخت نیست بنابراین به سرعت رشد می‌کند و بین ۳ تا ۵ سال از نظر رشد کاملاً بالغ می‌شود. این گیاه حدود ۳۰ درصد بیشتر از درخت‌ها اکسیژن تولید می‌کند و برای تصفیه هوا مناسب است، نیازی به کاشت دوباره ندارد و هر ۳ تا ۵ سال می‌تواند برداشت شود.

بامبو یک منبع تجدید پذیر و سریع‌ترین گیاه از نظر رویش است. جالب است بدانید گیاه بامبو نوعی علف بوده و درخت نیست بنابراین به سرعت رشد می‌کند و بین 3 تا 5 سال از نظر رشد کاملاً بالغ می‌شود. این گیاه حدود 30 درصد بیشتر از درخت‌ها اکسیژن تولید می‌کند و برای تصفیه هوا مناسب است، نیازی به کاشت دوباره ندارد و هر 3 تا 5 سال می‌تواند برداشت شود.

همچنین چوب آن سبک و انعطاف‌پذیر بوده و از استیل و اکثر چوب‌ها، محکم‌تر است. این گیاه به دلیل رشد سریع و آسانی که دارد تبدیل به یکی از ارزان‌ترین مصالح شده است و امروزه شاهد آن هستیم که به دلیل سبک و مقاوم بودن، از چوب آن در ساخت انواع تخته‌های اسکیت، دوچرخه و کلاه‌های ایمنی استفاده می‌شود. از دیگر موارد استفاده از چوب بامبو می‌توان به ساخت فنس، کفپوش و دیوارهای خانه اشاره کرد. یکی دیگر از موارد استفاده از گیاه بامبو در تزئین خانه است زیرا نیازی به مراقبت زیاد ندارد و در عوض برگ‌های آن بسیار زیبا هستند. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا با خواص و بایدها و نبایدهای نگهداری این گیاه بیشتر آشنا شوید.

بامبوCredit: Tsl.texas

این گیاه نیازی به کود و آفت‌کش ندارد. برخلاف بسیاری دیگر از گیاهان، بامبو برای رشد هیچ نیازی به مواد شیمیایی کشاورزی ندارد و می‌تواند انرژی محیط را افزایش دهد. در فلسفه فنگ شویی (نحوه صحیح چیدن وسایل) معتقدند که گیاه بامبو باعث افزایش انرژی می‌شود زیرا ساختار لوله مانند و توخالی آن باعث می‌شود تا انرژی به جهان بیرون وارد شده و با آرام کردن ذهن‌تان به تمرکز شما کمک می‌کند. همچنین جالب است بدانید که محل قرار گرفتن آن مهم است زیرا طبق فلسفه فنگ شویی اگر این گیاه در سمت شرق منزل قرار بگیرد، باعث افزایش سلامتی اعضای خانواده می‌شود و اگر در ضلع جنوب شرقی واقع شود، پول بیشتری وارد زندگی شما می‌شود.

بامبوCredit: ProFlowers

بایدها و نبایدهای نگهداری از بامبو

1- ظرفی را انتخاب کنید که حداقل 5 سانتی‌متر پهن‌تر از گیاه شما باشد.

2- داخل ظرف را با سنگ‌های صاف و صیقلی پر کنید. این کار نه تنها باعث تزئین ظرف می‌شود بلکه به ثابت ایستادن گیاه بامبو کمک می‌کند.

3- بامبو را داخل منزل نگهداری کنید.

4- بامبوها عاشق آب تصفیه شده و آب باران (به شرط اسیدی نبودن) هستند، اگر امکان تهیه آن را ندارید سعی کنید تا جای ممکن از آب تمیز استفاده کنید.

5- اگر مشاهده کردید که برگ‌ها در حال زرد شدن هستند قبل از ریختن آب، یک شب تا صبح صبر کنید تا املاح آن ته‌نشین شوند. 

6- برگ‌های زرد را سریعاً جدا کرده و دور بیندازید.

7- حداقل هر 15 روز یکبار آب گیاه را عوض کنید.

8- به آنها عشق بورزید تا آن‌ها نیز پاسخ محبت شما را بدهند.

9- این گیاه به رنگ قرمز علاقه‌مند است بنابراین یک ربان قرمز رنگ به دور ظرف نگهداری از آن ببندید.

10- هرگز بیش از اندازه به گیاه آب ندهید.

11- هرگز کمتر از حد نیاز به گیاه آب ندهید و به یاد داشته باشید برای مراقبت بهتر باید همیشه آنها را مرطوب نگه‌ دارید. 

12- گیاه بامبو از نور مستقیم متنفر است بنابراین آن را در سایه قرار دهید.

13- هر چیزی که انرژی منفی دارد مانند به هم ریختگی یا گرد و خاک را در اطراف این گیاه قرار ندهید.

بامبوCredit: Gift2egypt

چه تعدا بامبو باید بخریم؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم، این گیاه باعث افزایش انرژی مثبت خانه می‌شود. اغلب ما دیده‌ایم که معمولاً چند عدد گیاه بامبو به هم متصل شده و در یک گلدان قرار گرفته‌اند. جالب است بدانید هر تعداد بامبو در فنگ شویی نماد یک چیز است که در ادامه به طور کامل به شما خواهیم گفت:

1 شاخه بامبو نشانه شانس است و اگر قصد آرزوی خوش‌شانسی را برای کسی دارید می‌توانید یک شاخه بامبو به او هدیه بدهید. 

2 شاخه بامبو، شانس را دو برابر کرده و نشان دهنده عشق است بنابراین یک کادوی ایده‌آل برای عشاق است.

3 شاخه بامبو نماد خوشحالی و زندگی طولانی است. 

4 شاخه بامبو نشان دهنده آرزوی مرگ است و به عنوان یک کادو بسیار توهین آمیز تلقی می‌شود.

5 شاخه بامبو پنج حس مهم شما یعنی احساسات، ادراک، روان، روح و جسم شما را غنی می‌کند و اگر به دنبال بدن، ذهن، شغل و درآمد سالم هستید بهتر است این تعداد بامبو را در منزل نگهداری کنید.

6 شاخه بامبو جذب کننده شانس، رفاه، فرصت‌های طلایی، پول و ثروت است.

7 شاخه بامبو نمایانگر سلامتی است.

8 شاخه بامبو نماد رشد است و شانس باروری را افزایش می‌دهد.

9 شاخه بامبو نشان دهند آرزوی شانس و برکت برای گیرنده آن است.

10 شاخه بامبو آرزوی خوشحالی بی‌پایان و رضایت از زندگی برای شخص کادو گیرنده است.

20 شاخه بامبو نمایانگر بهترین و قدرتمندترین آرزوها است و اگر نهایت خوشبختی، سلامتی و ثروت را برای شخصی آرزومند هستید می‌توانید گیاه بامبو را به او هدیه دهید.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان