ماهان شبکه ایرانیان

غذای نانی؛ بورک خوشمزه برای مهمانی‌ها

تره‌فرنگی: ۱٫۵ کیلو یوفکا: شش عدد روغن مایع: به مقدار لازم فلفل گوشتی: به مقدار لازم فلفل سیاه: به میزان لازم آرد: سه قاشق غذاخوری نشاسته: سه قاشق غذاخوری کره ذوب شده: سه قاشق غذاخوری

غذای نانی؛ بورک خوشمزه برای مهمانی‌ها

امروز می‌خواهیم یک بورک خوشمزه و ترد را به شما آموزش دهیم. این غذای ترکیه‌ای خوشمزه، یکی از غذاهای پرطرفدار، نه‌تنها در ترکیه، بلکه در دنیا به شمار می‌رود. غذای امروز سرآشپز روزچین، بورک خوشمزه و اشتهاآور است. پس با ما همراه باشید.
بورک یک غذای فوق‌العاده خوشمزه و لذیذ است. این غذای ترکی می‌تواند به‌عنوان میان‌وعده، صبحانه و غذای اصلی میل شود. یکی از دلایل پرطرفدار‌بودن این غذا را می‌توان آزاد‌بودن فرد در تهیه محتویات داخل آن دانست. شما می‌توانید هر ماده غذایی را که دوست دارید داخل خمیر یوفکا گذاشته و بپزید. موادی مثل گوشت، قارچ، انواع سبزیجات، پنیر و… .

چرا بورک خوشمزه است؟

بورک سبزیجات
استفاده از سبزیجات خوشمزه برای مواد داخل بورک

بورک که تلفظ درست آن بؤره‌ک () است یک میان‌وعده خوشمزه ترکیه‌ای است. مواد اصلی تشکیل‌دهنده  بورک خوشمزه ، خمیر یوفکا، سس بورک و محتویات داخل آن است. شما اختیار دارید که هر ماده غذایی را که دوست دارید داخل خمیر قرار دهید. ترکیب خمیر با این مواد، بورک را بسیار خوشمزه می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های بورک، نحوۀ پخت آن است. شما می‌توانید بورک را هم در فر و هم روی اجاق بصورت بورک تابه‌ای بپزید. علاوه‌بر‌این بورک را در شکل‌های متنوعی می‌توانید برش دهید: مثلثی، گرد، مربع، بیضی و… . حتی این طرح‌ها را می‌توانید کوچک و بزرگ کنید. همۀ این‌ها از امتیازات این خوراک خمیری خوشمزه به شمار می‌رود. در ادامه آموزش پخت بورک خوشمزه و زیبا در دو طرح متفاوت را برای شما خواهیم داشت.

طرز تهیه بورک ترکیه

بورک ترکیه
بورک پیچی و سرخ شده یک غذای اشتهاآور

مواد لازم

تره‌فرنگی: 1٫5 کیلو
یوفکا: شش عدد
روغن مایع: به مقدار لازم
فلفل گوشتی: به مقدار لازم
فلفل سیاه: به میزان لازم
آرد: سه قاشق غذاخوری
نشاسته: سه قاشق غذاخوری
کره ذوب شده: سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه

میان وعده لذیذ
بورک سرخ شده و کنجدی یک میان وعده لذیذ

در ابتدا تره‌فرنگی‌ها را به‌صورت نازک خرد می‌کنیم. حالا تره‌های خرد‌شده را در مقدار کمی روغن مایع ریخته و بپزید. مواد را در حرارت بالا تا کشیدن کامل آب تره‌ها بپزید، تا‌جایی‌که آب تره‌ها به طور کامل گرفته شود. در حین پختن ،فلفل گوشتی و فلفل سیاه را نیز به اندازه دلخواه به مواد اضافه و مخلوط کنید. بعد از پخت مواد، آن را در کناری قرار دهید تا خنک شود.

طرز تهیه بورک
تهیه بورک در شکل‌ها و سایزهای متنوع

حالا نوبت درست‌کردن سس بورک خوشمزه رسید. برای تهیه سس، آرد و نشاسته را به میزان گفته شده در بالا، با هم مخلوط کنید. در یک پیمانه، سه قاشق غذاخوری کره ریخته و مابقی پیمانه را با روغن مایع پُر کنید. ترکیب درست شده را روی مخلوط آرد و نشاسته بریزید و خوب مخلوط کنید. بدین‌ترتیب سس بورک ما آماده شد.
در این مرحله خمیر یوفکا را باز کنید. از سس تهیه‌شده روی آن به مقداری بریزید که همه جای خمیر روغنی شود. بعد از اینکه خمیر روغنی شد، ترکیب آرد و نشاسته را با الک روی خمیر الک کنید. با این کار بورک ما بسیار ترد و خوشمزه خواهد شد. خمیر یوفکای دوم را نیز روی یوفکای اولی پهن کرده و مراحل را مثل خمیر قبلی تکرار می‌کنیم. حالا یوفکاها را به چهار قسمت مساوی برش می‌دهیم. سپس تره‌فرنگی‌های پخته و خنک‌شده را مطابق آنچه در ویدئو نشان داده می‌شود، روی یوفکا می‌ریزیم. بعد از گذاشتن مواد، خمیرها را به داخل می‌پیچیم. دقت داشته باشید که خمیرها را خیلی زیاد فشار ندهید و محکم نپیچید. بورک ما آماده است تا شما آن‌ها را داخل یک ظرف دایره‌ای گذاشته و دور هم بپیچید.

طرح بورک
یک طرح متفاوت و زیبا از بورک

در یک طرح پیچش متفاوت بورک، شما می‌توانید بعد از روغنی کردن یوفکا، خمیر را به قسمت‌های بیشتری تقسیم کنید تا بورک‌های کوچک‌تر داشته باشید. به‌طور‌مثال ابتدا به چهار قسمت برش داده و سپس هر برش را به قسمتهای چهار یا پنج تایی تقسیم کنید (در ویدئو نشان داده می‌شود). بعد از برش‌دادن، خمیرها را به داخل پیچیده و داخل سینی فر قرار دهید.

برای سرخ‌شدن سطح بورک‌ها، باقیمانده سس را با فرچه روی آن‌ها می‌کشیم. 20 تای 15 دقیقه زودتر، فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. بورک‌های آماده‌شده را 15 دقیقه داخل فر با دمای 200 درجۀ سانتیگراد قرار داده و بعد از پختن خمیر یوفکا آن را از فر خارج می‌کنیم. بورک خوشمزه ما آماده است. امیدوارم که از خوردن آن لذت ببرید.

بورک سرخ شده
بورک پیچی سرخ و شده و خوشمزه

شما هم اگر بورک ترکیه‌ای درست کرده‌اید، تجربیات و ترفندهای آشپزی خود را برای ما ارسال کنید.

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان