۱۰ حقیقت درباره کافئین (بخش اول)

خیلی از افراد کافئین را با عنوان باز نگه دارنده چشم می‌شناسند و با خوردن آن به بیدار ماندن طولانی‌ترشان کمک می‌کنند

10 حقیقت درباره کافئین (بخش اول)

خیلی از افراد کافئین را با عنوان باز نگه دارنده چشم می‌شناسند و با خوردن آن به بیدار ماندن طولانی‌ترشان کمک می‌کنند. به دلیل طعم و عطر قهوه این نوشیدنی توانسته در سراسر جهان طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد اما بعید است که خیلی از آن‌ها از قهوه به دلیل خواص سلامتی و بهداشتی آن استفاده کنند و طبیعتا این عدم آگاهی خطراتی هم دارد. کافئین در بسیاری از نوشیدنی‌های انرژی‌زا، چایی، قهوه و... وجود دارد و در این مطلب به 10 حقیقت درباره آن می‌پردازیم.

کافئین ریسک ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد

کافئین ریسک ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد

 تعدادی از مطالعات نشان می‌دهد که کافئین به صورت بالقوه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. مصرف بالای کافئین یک فرد، خطر ابتلا به سرطان سلول‌های پایه را کاهش می‌دهد. محققان معتقدند که مصرف بیش از حد آن نیز مصرف بیش از حد کافئین نیز خوب نیست و ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. اما عوامل دیگر علاوه بر کافئین نیز می‌تواند در بروز آن مشکلات سهیم باشند. اما محققان معتقدند که کسانی که بیشتر قهوه مصرف می‌کنند نسبت که جوانی که قهوه کمتری می‌نوشد کم‌تر دچار سرطان پوست می‌شوند.

این ماده باعث آسان‌تر شدن حرکات ورزشی می‌شود

کافئین باعث آسان‌تر شدن حرکات ورزشی می‌شود

قبل از رفتن به ورزشگاه و شروع تمریناتتان می‌توانید یک لیوان قهوه بنوشید و تاثیر آن را بر تمرینات خود و تقویت بدنتان حس کنید. افراد بین 61 تا 70 سال که حدود 4 فنجان قهوه در روز می‌نوشند راحت‌تر از کسانی که قهوه فوری می‌نوشند و یا میزان کمتری قهوه مصرف می‌کنند حرکات ورزشی و تمرینات خود را انجام می‌دهند و همچنین در هنگام پیاده روی و تمرینات کششی دیرتر احساس خستگی می‌کنند.

کافئین درد را کنترل می‌کند

کافئین درد را کنترل می‌کند

هنگام درد اکثر افراد سراغ داروخانه و خرید داروهایی مانند ایبوپروفن، استامینوفن، آسپرین و کافئین می‌روند اما این داروها به عنوان درمان برای سر درد و گرفتگی عضلات و دردهای قاعدگی کمک می‌کند. اما برای تسکین این دردها می‌توانید کمی کافئین را به برنامه غذاییتان اضافه کنید و دز داروی مصرفیتان را کاهش دهید و خواهید دید که چگونه تاثیر مثبتی بر روی بدن شما و تسکین دردهایتان خواهد داشت. برای دردهای میگرن با استفاده از دز 200 میلی گرمی ایبوپروفن و یک فنجان قهوه متوسط می‌توانید به میزان زیادی دردتان را کاهش دهید و این تجربه‌ی خوب را با دیگران به اشتراک بگذارید.

قهوه می‌تواند حافظه شما را بهبود بخشد

کافئین می‌تواند حافظه شما را بهبود بخشد

مصرف کافئین با حافظه بهتر و عملکرد اجرایی بهتر همراه خواهد بود. مصرف قهوه معمولی روی برنامه ریزی، سازمان دهی و مدیریت زمان تاثیر مفیدی خواهد داشت و طی تحقیقاتی که روی موش‌های آزمایشگاهی صورت گرفت نشان داد که حتی قهوه برای درمان بیماری آلزایمر نیز مفید است و مصرف آن به بیمارانی که درگیر آلزایمر هستند توصیه می‌شود.

قهوه می‌تواند مزایایی برای سلامتی قلب داشته باشد

قهوه می‌تواند مزایایی برای سلامتی قلب داشته باشد

مطالعات نشان داده است که نوشیدن سه تا چهار فنجان قهوه  در روز خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری‌های عروقی را کاهش می‌دهد. نوشیدن قهوه همچنین ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی که شایع‌ترین نوع ریتم قلب نامنظم است را نیز کاهش می‌دهد و تمام این اتفاقات به دلیل کافئین موجود در قهوه رخ می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر