روش هایی برای پرپشت نشان دادن مو [قسمت سوم]

افراد دلایل مختلفی برای پرپشت نشان دادن موهایشان دارند

افراد دلایل مختلفی برای پرپشت نشان دادن موهایشان دارند. بعضی می­خواهند جوان­‌تر و در نتیجه جذاب­‌تر به نظر برسند. عده‌ای هم می‌خواهند در محیط کار، سرزنده و با انرژی­‌تر باشند. در این مواقع باید در جست‌و‌جوی راهی بود که بتوان موهای کم‌پشت را طوری حالت داد که پرپشت به نظر برسند و حس جوانی را القا کنند. گاهی هم هدف آن است که برای یک مناسبت خاص مثلا مهمانی، موها پرتر دیده شوند. به هر حال هدف هرچه‌که باشد راه‌های ساده و سریعی وجود دارد، برای این‌که با این روش‌ها آشنا شوید و بتوانید همسرتان را هم در این موضوع راهنمایی کنید با بنیتا همراه باشید.

23- خود را برای تغییرات بعد از عمل آماده کنید

 دوره­‌ی نقاهت، اغلب با حساسیت پوست سر همراه است. بهتر است مدتی دست از کار و مسئولیت بکشید، زیرا باید داروهای ضد درد مصرف کنید.

 

24- عمل کاشت را تحت نظارت متخصص انجام دهید 

در این عمل معمولا از بخش‌های پرپشت‌تر، تار مو برداشته و به قسمت‌های کم‌پشت پیوند می‌دهند. به‌همین دلیل حتما باید در مطب دکتر و تحت بیهوشی موضعی انجام شود.

25- مراحل بعد از عمل را جدی بگیرید

 

بعد از کاشت مو
 لازم است به توصیه‌­های متخصص خود به منظور رسیدن به نتیجه‌ی موفقیت‌آمیز عمل کنید. شاید لازم باشد برای مدت معینی از شستن و شانه کردن موها، فعالیت­‌های سخت، تماس با فولیکول­‌های موهای کاشته شده و... بپرهیزید.

26- محدودیت استفاده از درمان­‌های خانگی را بشناسید

درمان کم پشتی مو
صد‌ها سال است که مردان برای رفع کم‌پشتی مو‌های خود از درمان‌های خانگی استفاده می‌کنند. البته تاثیر این درمان‌ها ناشخص بوده و هنوز توسط علم پزشکی ثابت نشده است.

27- سرکه و مایونز را با هم ترکیب کنید

ترکیب سرکه و مایونر برای مو
 طبق گفته‌­ی پیشینیان، ترکیب این دو ماده بر حجم موها افزوده و رشد آن­‌ها را تسریع می‌کند. موها را به این مخلوط آغشته کرده و به پوست سر بمالید‌. بیست دقیقه بعد می‌­توانید موها را شسته و طبق معمول از شامپو استفاده کنید. تاثیر این روش در بلند مدت اتفاق می
افتد، بنابراین صبور باشید و ماهانه دستورالعمل را تکرار کنید. بهتر است بعد از انجام این روش موها را با یک ورقه­‌ی نایلونی نازک بپوشانید و سپس با حوله بپیچید.

28- به موها تخم مرغ بزنید

 پروتئین نقش بسزایی در افزایش حجم موها دارد. یک روش آن است که یک و یا دو تخم مرغ را (باتوجه به اندازه‌ی موهایتان) هم زده و بعد روی موهای نم‌دار بمالید. بگذارید حداقل سی دقیقه روی سرتان بماند و سپس با آب ولرم شست‌وشو دهید. این روش را هفته‌­ای یک و یا دو بار تکرار کنید. ممکن است چند ماه طول بکشد تا این روش نتیجه­‌ی چشم­گیری روی حجم موها داشته باشد

29- زدن روغن خوراکی به موها، آن­‌ها را پرپشت جلوه می­‌دهد

 برخی از روغن­‌های خوراکی مانند روغن زیتون و کرچک، این خاصیت دارند که مو‌هارا حجیم نشان دهند. این روغن‌ها را به تمام نواحی سر بزنید و به آرامی ماساژ دهید. بعد از سی الی چهل و پنج دقیقه موها را با شامپوی ملایم شست‌وشو دهید. هر پانزده روز یک‌بار این کار را تکرار کنید. مانند سایر روش‌­های مذکور، تاثیر این روش نیز بعد از دو الی سه ماه نمایان خواهد شد.

30- ترکیبی از محصولات طبیعی را استفاده کنید

تاثیر محصولات طبیعی بر مو
 آووکادو به دلیل داشتن ویتامین (
E) می­‌تواند موجب پرپشتی مو شود. یک عدد آووکادو را به همراه موز و یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون با هم ترکیب کرده و آن را روی سر بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد از سی دقیقه موها را با شامپوی ملایم بشویید. 

روش­‌های پرپشت نشان دادن موها برای خانم‌­ها

1- از مصرف شامپو، نرم­‌کننده و حالت‌­دهنده‌­هایی که ترکیب شیمیایی دارند بپرهیزید

شامپو های شیمیایی
 مواد شیمیایی موجود در این محصولات با وجود قدرت پاک­‌کنندگی، مضرات زیادی برای مو دارند. البته این مواد روی اغلب مردم تاثیرگذار نیست، اما برای داشتن موهایی پرپشت، بهتر است از آن­‌ها پرهیز کنید. سدیم لوریل و لورت سولفات مواد تشکیل دهنده‌ی شوینده در شامپوها هستند. این مواد چربی طبیعی مو را کاهش داده و به مرور زمان موجب تضعیف و ریزش مو می­‌گردند. 
پس تا جایی‌که امکان دارد از ترکیبات طبیعی برای شست‌وشو استفاده کنید، شامپوی بدون سولفات نیز به نسبت ضرر کمتری دارد. برای اطلاعات دقیق‌­تر راجع به مواد اورگانیک و اثربخشی هرکدام، می‌­توانید به سایت­‌های معتبر سر بزنید.

2- از شست‌و‌شوی روزانه­‌ی موها اجتناب کنید

پوست سر با چربی طبیعی پوشیده شده که از آسیب­‌های خارجی جلوگیری می­‌کند. اگر این چربی‌­ها روزانه شسته شوند، موها به مرور زمان ضعیف‌­تر خواهند شد. با این‌که بدن افراد با یکدیگر تفاوت دارد، اما معمولا شست‌وشوی موها دو بار در هفته برای همه مناسب است. اگر جنس موهایتان بیش از حد چرب است شستن آن­‌ها سه تا چهار بار در هفته کفایت می­‌کند. شست و شوی کم نیز برای موها مضر است. افرادی که موهای کم‌پشتی دارند به نظر می­‌رسد بیشتر در معرض شوره قرار می­‌گیرند. با شست‌وشوی مداوم (اما نه روزانه) می­‌توان این شوره‌­ها را از بین برد. در فواصل استحمام از شامپوی خشک استفاده کنید. این کار باعث شادابی مو شده و همچنین آن را پرپشت­‌تر جلوه می‌­دهد. شامپوی خشک، حالت پودر داشته و می‌­توانید با آن، موهایتان به ویژه اطراف ریشه را شانه کنید. بعد از استحمام نیز از نرم‌­کننده استفاده نمایید تا رطوبت به موها بازگردد.

3- از روغن­‌های تقویتی برای ضخامت موها استفاده کنید

روغن تقویتی برای مو

 بابونه، اسطوخودوس، رزماری، آویشن، گل شمعدانی، چوب سدر، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن خارتوت هندی و... می‌توانند برای ضخامت فولیکول­‌های مو مفید باشند. 10 الی 20 قطره از روغنی که انتخاب کرده‌­اید را روی پوست سر ریخته و با انگشتان طوری ماساژ دهید که روغن به نوک موها نیز برسد. همچنین می‌­توانید سه الی پنج قطره روغن تقویتی را در شامپو و نرم­‌کننده ریخته و سپس مصرف کنید. با اضافه کردن 10 قطره از این روغن­‌ها به 80 الی 110 گرم روغن آفتاب‌گردان، روغن زیتون، روغن کرچک و یا جوبابا موهایتان را تقویت کنید. بعد از اعمال این مخلوط به مدت نیم ساعت، موها را با حوله پیچیده و سپس با شامپو بشویید. هر روغنی موثر نخواهد بود، مجلات زیبایی و علمی بسیاری، روغن نارگیل را تاثیرگذارتر معرفی کرده‌­اند.
می‌توانید قسمت قبل را در «روش
 هایی برای پرپشت نشان دادن مو [قسمت دوم]» ببینید.
منابع: 
Get-Thick-Hair، Make-Your-Hair-Thicker


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان