ماهان شبکه ایرانیان

افزایش سوخت و ساز بدن با ۳ راهکار ساده و عملی

راهکارهای متفاوتی برای افزایش سوخت و ساز بدن وجود دارد. البته در صورتی که می خواهید وزن کم کنید برخی از این راهکارها بهتر از بقیه جواب می دهند

افزایش سوخت و ساز بدن با 3 راهکار ساده و عملی

راهکارهای متفاوتی برای افزایش سوخت و ساز بدن وجود دارد. البته در صورتی که می خواهید وزن کم کنید برخی از این راهکارها بهتر از بقیه جواب می دهند. رژیم های غذایی وجود دارند که با تغییر روند سوخت و ساز بدن حتی برای شما اضافه وزن می آورند. راه حل چیست؟ چگونه می توان با افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن به کاهش وزن دست یافت؟ پاسخ این سؤالات را در ادامه ی این مطلب از بامیلو بلاگ خواهید یافت.

راهکار نادرست افزایش سوخت و ساز بدن

افزایش سوخت و ساز بدن

مطالب زیادی در سطح اینترنت در خصوص افزایش سوخت و ساز بدن وجود دارد. بیشتر آنها توصیه می کنند با مصرف صبحانه بسیار مقوی و خوردن میان وعده های متعدد کالری بیشتری بسوزانید. مشکل اینجاست که این روش ها همزمان با افزایش سوخت و ساز، میزان کالری ورودی را نیز افزایش می دهند.

در حقیقت کالری ورودی شما بیش از درصد افزایش سوخت و ساز بدن خواهد بود. از همین رو به جای کاهش وزن، افزایش وزن پیدا می کنید. مشکلی با خوردن غذا وجود ندارد. لازم نیست در طول روز به خودتان گرسنگی بیش از حد بدهید. اما از طرفی نباید تغییر در سوخت و ساز به گونه ای باشد که شما را تحریک به پرخوری کند.

بنابراین ممکن است در رژیم های غذایی اشتباهات و مشکلاتی وجود داشته باشد. برای آشنایی با اشتباهات رایج در زمینه رژیم های غذایی مطلب مفید 5 اشتباه رایج در رژیم غذایی سالم را از دست ندهید.

5 اشتباه رایج در رژیم غذایی سالم

مسیر درست افزایش متابولیسم بدن

مسیر درست افزایش متابولیسم بدن

راه های ساده ای برای افزایش سوخت و ساز جهت کاهش وزن وجود دارد. این راهکارها شامل خوردن غذاهای بخصوص، مکمل های غذایی یا میان وعده های متعدد نمی شود. در حقیقت استراتژی افزایش سوخت و ساز و سوزاندن کالری بیشتر، ساده تر از آن است که به نظر می رسد.

کافی است تحرک بیشتر بدون خوردن غذای بیشتر داشته باشید. البته اجرای یک راهکار ساده همیشه ساده نیست. تغییر عادت های روزانه می تواند مقداری مشکل باشد. از این رو در این مطلب 3 قدم اساسی برای تغییر عادت های روزانه و افزایش سوخت و ساز بدن همزمان با خوردن غذاهای همیشگی را برایتان تدارک دیده ایم.

مطلب مرتبط و جذاب: رژیم غذایی پیتزا چیست؟ آیا می توانیم پیتزا بخوریم اما لاغر شویم؟ بیشتر شبیه کتاب های تخیلی است؟ اما شاید تخیل نیست. در مطلب رژیم پیتزا چیست؟ آیا می توان تنها با خوردن پیتزا وزن کم کرد؟ بیشتر در این مورد بخوانید.

رژیم پیتزا چیست؟ آیا می توان تنها با خوردن پیتزا وزن کم کرد؟

1- اعداد مخصوص به شما

افزایش متابولیسم بدن

اعداد رژیم غذایی شما متفاوت از اعداد هر فرد دیگری است. بدن شما، برنامه روزانه شما و راهکارهای سلامت شما منحصر به فرد است. در صورتی که برای کاهش وزن، افزایش متابولیسم بدن را در دستور کار دارید بهتر است اعداد مختص به خودتان را بشناسید.

مهمترین عدد میزان کالری ورودی است که برای حفظ وزن خود نیاز دارید. برای اطلاع از این عدد محاسبه گرهای آنلاین بیشماری وجود دارند که بهتر است از آنها استفاده کنید. میزان کالری ورودی موردنیاز برای حفظ وزن کنونی برای هر فرد متفاوت است. بهتر است از چند روش متفاوت این عدد را به دست بیاورید تا دقت شما بیشتر شود.

2- افزایش تحرک روزانه

افزایش سوخت و ساز بدن با 3 راهکار

اکنون که میزان کالری ورودی خود را می دانید زمان افزایش متابولیسم بدن است. قرار نیست برای این کار یک وعده ی بزرگ و غیرمعمول صبحانه مصرف کرده و تعداد میان وعده های خود را افزایش دهید. خوردن چای لاغری، شربت های کاهش اشتها و نظایر آنها نیز لازمه ی کار شما نخواهد بود. قرار است رژیم غذایی خود را دقیقاً مانند گذشته حفظ کنید. از طرفی باید میزان تحرک خود را افزایش دهید.

در ابتدا لازم نیست حتماً ورزش کنید. تا جایی که وقت به شما اجازه می دهد پیاده روی کنید. از مسیر بازار تا خانه، خریدهای خود را پیاده حمل کنید. به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. اندکی زودتر از خانه به سمت محل کار حرکت کنید تا پیاده به آنجا بروید. اگر محل کار شما بسیار دور است تا ایستگاه اتوبوس یا مترو پیاده روی کنید. کافی است بیش از روزهای عادی و گذشته فعالیت داشته باشید.

پس از گذشت از این مرحله روی فعالیت بیشتر تمرکز کنید. حدود 2 الی 3 هفته بعد می توانید ورزش های منظم را امتحان کنید. به عنوان مثال هفته ای 1 روز به استخر بروید. قبل از شروع روز و خوردن صبحانه 10 دقیقه ورزش کنید. با دوستان خود در پارک محله به ورزش های مفرح نظیر بدمینتون بپردازید. پس از مدتی که کم کم سبک زندگی شما با ورزش عجین شد می توانید در صورت تمایل به باشگاه ورزشی رفته و افزایش سوخت و ساز بدن را بیش از پیش تجربه کنید.

3- پاداش غیر از غذا

افزایش سوخت و ساز بدن

پس از افزایش فعالیت های روزانه و به دنبال آن افزایش متابولیسم بدن بدون شک احساس گرسنگی بیش از پیش به سراغتان می آید. این بار باید به فکر کنترل میزان کالری ورودی خود باشید. میزان کالری ورودی خود را با عددی که در مرحله ی اول محاسبه کردید مقایسه کنید. مطمئن شوید که به خاطر افزایش سوخت و ساز، میزان کالری بیشتری از قبل مصرف نمی کنید.

نان سفید و برنج بیش از حد مصرف نکنید. نان سبوس دار و برنج قهوه ای به دلیل فیبر بالا به شما کمک می کنند که مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید. سعی کنید در هر وعده ی غذایی پروتئین مصرف کنید. البته شمار میزان کالری ورودی را در دست داشته باشید.

پس از ورزش کردن ممکن است احساس گرسنگی به شما دست دهد. بیشتر افراد در این مواقع به داخل یخچال شیرجه می روند و رژیم شکسته می شود. به جای خوردن غذا و هله هوله، با پیاده روی ساده، تماشا کردن فیلم، دوش گرفتن و از این دست موارد به خودتان پاداش دهید.

منبع: verywell

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان