ماهان شبکه ایرانیان

پرفروش ترین کتاب های هفته؛ همه در جستجوی آثار نایاب صادق هدایت

انتشارات چشمه، ثالث و نی جزو معروف‌ترین و معتبرترین انتشاراتی‌های کشور هستند که هرکدام در نشر آثار خاصی در حوزه‌ی ادبیات و کتاب فعالیت می‌کنند

انتشارات چشمه، ثالث و نی جزو معروف‌ترین و معتبرترین انتشاراتی‌های کشور هستند که هرکدام در نشر آثار خاصی در حوزه‌ی ادبیات و کتاب فعالیت می‌کنند. چشمه بیشتر در زمینه‌ی رمان و ادبیات داستانی اثر منتشر می‌کند و نشر نی هم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین انتشاراتی‌ها در زمینه‌ی علوم انسانی مطرح شده. نشر ثالث هم در این میان در زمینه‌های مختلف جهان کتاب دست به انتشار اثر  می‌زند. آمار پرفروش‌های هفته‌ی گذشته این سه انتشاراتی عمده نیز گویای همین امر است.

چشمه

کتاب های پرفروش هقته

 دو هفته‌ای است که در نشر چشمه، کتاب «آثار نایاب صادق هدایت» وارد 10 کتاب پرفروش این نشر شده است.اما نکته‌ی جالب، خارج شدن کتاب «خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست نیمه‌وقت» از لیست پرفروش‌های نشر چشمه بود. مطلب مربوط به پرفروش‌ترین کتاب‌های هفته که این کتاب هم در بین آن‌ها بود را می‌توانید با عنوان استقبال از خاطرات واقعی یک سرخپوست در بنیتا بخوانید.

1- آثار نایاب صادق هدایت

به کوشش و مقدمه‌ی: جهانگیر هدایت

درباره‌ی کتاب: صادق هدایت در سال‌های 1310 تا 1325 نوشته‌های طنز، پژوهشی، ترجمه و غیره را در روزنامه‌های آن ایام چاپ می‌کرد و در اکثر موارد از نام مستعار یا «ص.ه» استفاده می‌کرد. در حقیقت دو نسل از زمان انتشار این آثار گذشته و این آثار برای خوانندگان امروزی، آثار نایابی است که چاپ شده‌اند‌. اکنون این آثار با مقدمه برای هر یک و اطلاعاتی که به اثر بینش بیشتری می‌بخشد جمع‌آوری و چاپ شده که از تنوع و مفهوم چشمگیری بهره‌مند هستند.

2- مردی به نام اوه

نویسنده: فردریک بکمن

ترجمه: حسین تهرانی

درباره‌ی کتاب: فردریک بکمن، روزنامه‌نگار و رمان‌نویس جوان سوئدی بعد از انتشارِ این رمان در سوئد و آلمان به جهان معرفی شد. مردی به نامِ اُوِه، داستانِ روزگار پیرمردی ا‌ست کم‌حرف، سخت‌کوش و بسیار سنتی که اعتقاد دارد همه‌چیز باید سرجای خودش باشد و فقط احمق‌ها به کامپیوتر اعتماد می‌کنند. او سال‌ها همراه با قوانینِ سفت‌وسخت خود و همسرش که عاشقانه دوستش داشته زیسته و حالا انگار به آخر خط رسیده. تا این‌که یک روز صبح، ماشینِ یک زنِ باردارِ ایرانی و شوهرِ خنگش که قرار است همسایه‌ی او شوند به صندوقِ پستی‌اش کوبیده می‌شود و این آغاز ماجراست...

3- نوروزنامه‌ی عمر بن خیام نیشابوری

به کوشش: علی حصوری

4- سه قصه

نویسنده: ایرج طهماسب

درباره‌ی کتاب: داستان‌های این کتاب طی دوران فعالیت‌های هنری طهماسب به عنوان کارگردان و بازیگر نوشته شده‌اند و خودش در معرفی آن‌ها می‌گوید: «این داستان‌ها تعدادی از داستان‌هایی است که طی کار هنری‌ام نوشته‌ام؛ به سال های دور و نزدیک باز می‌گردد و هر یک شیوه نگارش خاصی دارد. همه‌ی آن‌ها را دوست دارم و وقتی آدم چیزی را دوست دارد، دلش می‌خواهد آن را با دیگران تقسیم کند؛ بنابراین تصمیم گرفتم بعد از سالیان‌سال آن‌ها را چاپ کنم. این نوشته ها برای دوستانی که تنها یک چهره‌ی این جانب را شناخته‌اند جالب‌تر است.»

5- تن تنهایی

نویسنده: سحر سخایی

درباره‌ی کتاب: تنِ تنهایی روایتِ چند شخصیتِ جوان و پُرشور است در روزگارِ ما. دختری نوازنده، پسری آهنگساز و پدران و مادرانی از نسلی دیگر. در رمان روایت‌هایی از میلِ این شخصیت‌ها را می‌توان برای ساختنِ جهانِ خود دید. در دانشگاه و فضای خانواده و برخوردشان با انبوه تناقض‌هایی که باعث می‌شود مسیرشان به‌کل عوض شود.

6- میمِ عزیز

نویسنده: محمدحسن شهسواری

درباره‌ی کتاب: میمِ عزیز نُهمین کتابِ داستانی منتشرشده‌ی محمدحسن شهسواری است. شخصیتِ اول این رمان یک نویسنده است. او همزمان مشغولِ نوشتن یک رمان و یک فیلمنامه است و منبع الهامش شخصیت‌های اطرافش است. قهرمانِ شهسواری در این مسیر علاوه‌ بر رمانِ خود رمانی دیگر هم در دلِ متن می‌نویسد که با روزگارِ خودش متفاوت است .

7- مارون

نویسنده: بلقیس سلیمانی

درباره‌ی کتاب: این کتاب، قصه‌ی یک شهر کوچک را روایت می‌کند که در جریان سال‌های پر التهاب پیش و پس از انقلاب قرار گرفته است. در این شهر کوچک، آدم‌هایی با عقاید و تفکرات مختلف سیاسی حضور دارند و تنوع آن‌ها با اتفاقاتی گره خورده که به تاریخ و حوادث تاریخی معاصر کشورمان مرتبطند. به‌این‌ترتیب، انقلابی‌های جوان و تازه‌نفس در کنار کاسبان خرده‌پا، دختران پر شر و شور و روستائیان کویری در کنار پسران ایده‌آلیست در این داستان به ایفای نقش می‌پردازند.

8- جلبک

نویسنده: کتایون سنگستانی

درباره‌ی کتاب: رمان«جلبک» نوشته‌ی کتایون سنگستانی، داستان ساده اما غیر متعارفی دارد. این داستان سرگذشت دختر جوانی است که به رغم تلاش هایش برای غلبه بر مشکلات زندگی روزمره، اهداف خاصی را دنبال نمی کند. گویی به این نتیجه رسیده که فقط برای بقاء تلاش کند و آمال و آرزوهایش در این مسیر جای خاصی ندارد. او نه از گذشته خیر دیده و نه امیدی به آینده دارد و فقط لحظه های حال را دارد که آن هم چندان برایش مطلوب نیست.

9- سن عقل

نویسنده: ژان پل سارتر

ترجمه: حسین سلیمانی‌نژاد

درباره‌ی کتاب: کتاب حاضر یکی از مهم‌ترین رمان‌های «ژان پل سارتر» و منعکس کننده‌ی اکثر افکار و دیدگاه‌های فلسفی این نویسنده است. رمان «سن عقل» داستان زندگی معلم فلسفه‌ای به نام ماتیو را روایت می‌کند که به‌دنبال راهی برای جلوگیری از به دنیا آمدن فرزند ناخواسته‌اش به هر دری می‌زند. او به دنبال پیدا کردن راهی و پولی برای راحت شدن از شر موجود سومی است که می‌پندارد باعث از بین رفتن ازادی‌اش می‌شود.

10- جان‌های شیفته

نویسنده: واهه آرمن

درباره‌ی کتاب: اریک:

برای من

مرگ

 یک واقعه نیست

یک راز است»

واهه :

 و لذت آگاه نبودن از یک راز

بیشتر از لذت آگاه بودن از واقعه‌‌ای‌ست

که هنوز

 اتفاق نیفتاده...

نی

کتاب های پرفروش هفته

با این که نشر نی به عنوان یک انتشاراتی که در زمینه‌ی علوم انسانی فعالیت می‌کند، مطرح شده  اما در هفته‌ی گذشته چند اثر در حوزه‌ی ادبیات داستانی در میان پرفروش‌های این نشر قرار گرفتند.

1- شب‌های وحشی

داستان روز‌های آخر زندگی امیلی دیکینسون، مارک تواین، ارنست همینگوی، ادگار آلن پو

نویسنده: جویس کرول اوتس

ترجمه: فرزانه دوستی

درباره‌ی کتاب: حرف‌های زن با خنده‌ای عصبی قطع شد. فروشنده از روی مانیتور کامپیوترش خواند: «امیلی دیکینسون نسخه‌ی کمیابیه که به‌زودی تولیدش متوقف می‌شه اما هنوز تا ماه آوریل با بیست درصد تخفیف می‌شه خریدش. بدلِ امیلی دیکینسون برای سنین سی تا پنجاه‌و‌پنج سالگی یعنی زمانِ مرگِ شاعر برنامه‌ریزی شده، بنابراین مشتری می‌تونه بیست‌وپنج سال اون رو داشته باشه یا برنامه رو به میل خودش جلو یا عقب ببره، البته هیچ‌وقت قبلِ سی سالگی نمی‌ره. پیشنهاد فروش محدود تا تاریخ...»

2- جاناتان مرغ دریایی

نویسنده: ریچارد باخ

ترجمه: کاوه میر‌عباسی

درباره‌ی کتاب: سابقه نداشت که مرغان دریایی در پاسخ به «شورای بزرگ» سخنی بگویند و اعتراضی بکنند، ولی صدای جاناتان بلند شد. چنین خروشید: «بی‌مسئولیتی؟ برادران! رفتار چه کسی مسئولانه‌تر است از مرغی دریایی که برای زندگی مفهومی والاتر و مقصودی برتر یافته و از پی آن‌ها می‌رود؟ هزاران سال دنبال کله‌ی ماهی‌ها به هر کنج و گوشه‌ای سرک کشیده‌ایم، ولی حالا دلیلی برای زیستن نداریم: یادگیری، کشف، نیل به آزادی.»

3- بن‌بستی در آفریقا

نویسنده: پیمان فیوضات

درباره‌ی کتاب: بن‌بستی در آفریقا عنوان کتابی است از پیمان فیوضات که در 96 صفحه و توسط انتشارات نشر نی در سال 1395 به چاپ رسیده است. موضوع اصلی این کتاب داستان‌های فارسی است.

4- رساله‌ای در باب تساهل

نویسنده: جان لاک

ترجمه: شیرزاد گلشاهی کریم

درباره‌ی کتاب: جان لاک، در این کتاب، برای برخورداری از تساهل دو شرط اساسی را لازم می‌داند: شرط اول این‌که وابستگی‌های مذهبی با تعلقات سیاسی که منجر به ساقط ‌نمودن دولت یا حکومت می‌گردد، توأم نشود. بنابراین، آن فرقه‌های مذهبی که تعلقات دینی آنان منافع ملی یک حکومت را به‌گونه‌ای به مخاطره می‌اندازد که امکان غلبه‌ی بیگانگان را فراهم می‌سازد، مشمول عمل متساهلانه قرار نمی‌گیرند. شرط دوم این‌که برخورداری از تساهل فقط از آنِ موحدان است. استفاده از امکان تساهل به ملحدان تسری نمی‌یابد.

5- سینمای طبیعی

نویسنده: جانی چلاتی

ترجمه: تارا کابلی

درباره‌ی کتاب: در میانه‌ی دریا به این‌سو و آن‌سو تاب می‌خورد. آن‌جا، در میان جنونِ امواج، مردم در یک ردیف به صف شده‌اند. از دور به‌نظر می‌آید در وضعیت بدی گیر افتاده باشند. با چترها، پلاستیک یا روزنامه‌هایی که بالای سرشان گرفته‌اند و یا زندانی در بارانی‌های ضد‌آبشان و با دستانی فرورفته در جیب اما آرام، ساکن، بی‌تفاوت. معلوم نیست برای چه کاری در آن طوفان سهمگین لشکرکشی کرده‌اند. گویی چشم‌به‌راه پایان همه چیزند. با صبوری و بی هیچ حرکتی. در میان قطراتِ امواجی که به سر و صورتشان می‌پاشد و در معرض طوفانی که قصد ندارد از قهرش چشم‌پوشی کند.

ثالث

کتاب های پرفروش هفته

در میان آثار پرفروش نشر ثالث، همچنان عناوین آشنایی به چشم می‌خورند. کتاب‌هایی مانند «خواهر قلبی من» و «آسمان تغییر می‌کند»، جزو پرفروش‌های هفته‌های گذشته‌ی این نشر نیز بودند.

1- خواهر قلبی من

نویسنده: چیترا بانوجی دیوا کارونی

ترجمه: مانی صالحی علامه

درباره‌ی کتاب: این کتاب از مجموعه «خیابان هراس»، دربردارنده‌ی داستان‌های وحشت‌آفرین آمریکایی است. در خلاصه داستان آمده است: امیلی به تازگی صاحب خواهرخوانده جدیدی به نام جسی می‌شود. امیلی با تحریک دوستش «نانسی» علیه «جسی»، تمام حرکات جسی را سوء تعبیر می‌کند و او را دروغگو و فریب‌کار می‌داند، تا اینکه روزی دفتر خاطرات جسی را پیدا می‌کند و به رازی وحشتناک پی‌ می‌برد، رازی که برملا شدن آن باعث حل مشکلات بین امیلی و جسی و دوستی مادام‌العمر آن‌ها می‌شود.»

2- آسمان تغییر می‌کند

نویسنده: زو ینی

ترجمه: سحر توکلی

درباره‌ی کتاب: نخستین رمان زو ینی با نام اتاق گرده‌افشانی عنوان پر فروش‌ترین نویسنده سوئیسی را از آن خود کرد. آسمان تغییر می‌کند، رمان جدید این نویسنده پرآوازه، به تحولات روحی و روانی زنی مدرن در جامعه اروپا می‌پردازد و این حقیقت غریب را پیش رویمان تصویر می‌کند که چقدر آدم‌ها از یکدیگر کم می‌دانند.

3- درس‌گفتارهایی درباره‌ی فلسفه‌ تاریخ

نویسنده: میخائیل آپوف

ترجمه: سیاوش فراهانی

4- عقاب

نویسنده: اسماعیل کاداره

ترجمه: محمود گودرزی

نشر: مروارید

درباره‌ی کتاب: مَکس، قهرمان رمان، بدون هیچ دلیل و توجیهی در مکانی خارج از فضا و زمان سقوط میکند، جایی که حکومتی خودکامه و مرموز برای سکونت افرادِ فروافتاده در نظر گرفته است. در این دنیای سفلی، فرار چیزی نیست جز یک رؤیا، و همچین دلیلی مضاعف برای احساس گناهِ مبهمی که گریبان‌گیرِ شخصیتهای رمان است. قهرمان داستان برای پیوستن به آن‌هایی که در دنیای بالا زندگی میکنند، از اسطوره‌ای کهن، الگوبرداری می­کند و سوار بر عقاب به بالا پرواز میکند، عقابی که در ازای کرایهی این سفر، گاه و بی‌گاه گوشت تنِ راکبِ خود را میطلبد.

5- میوه‌ی خارجی

نویسنده: جوجو مویز

ترجمه: مریم مفتاحی

نشر: آموت

درباره‌ی کتاب: جوجو مویز در رمان میوه‌ی خارجی با محوریت شخصیت زن‌ها و روایت دو داستان موازی در حال و گذشته، بار دیگر داستان پرکششی را به خواننده عرضه می‌دارد. این رمان با داستان زندگی لوتی از آوارگان جنگ جهانی دوم شروع می‌شود که در کودکی به خانواده دکتر هولدن سپرده می‌شود و در کنار سیلیا، دختر خانواده هولدن که هم‌سن اوست، رشد می‌کند و سال‌های نوجوانی را پشت سر می‌گذارد.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان