ماهان شبکه ایرانیان

پرفروش ترین کتاب های هفته؛ استقبال از خاطرات واقعی یک سرخپوست

در میان کتاب‌های پرفروش هفته‌ی گذشته‌ی سه انتشاراتی عمده، یعنی نشر «نی»، «نشر ثالث» و «نشر چشمه»، تغییرات محسوسی در اقبال مخاطبان به کتاب‌ها دیده می‌شد. با اینکه تنوع موضوعات بالاتر رفته بود، اما همچنان بیشتر استقبال از کتاب‌های داستانی و به‌ویژه رمان بود. با پرفروش‌های کتاب بنیتا همراه باشید.

در میان کتاب‌های پرفروش هفته‌ی گذشته‌ی سه انتشاراتی عمده، یعنی نشر «نی»، «نشر ثالث» و «نشر چشمه»، تغییرات محسوسی در اقبال مخاطبان به کتاب‌ها دیده می‌شد. با اینکه تنوع موضوعات بالاتر رفته بود، اما همچنان بیشتر استقبال از کتاب‌های داستانی و به‌ویژه رمان بود. با پرفروش‌های کتاب بنیتا همراه باشید.

نشر نی

کتاب های پرفروش

در بین کتاب‌های پرفروش نشر نی، تقریبا از تمام موضوعات علوم انسانی و نیز داستان، مواردی به چشم می‌خورد. موضوعی که  بسیار جلب توجه می‌کرد، پرفروش شدن معروف‌ترین کتاب «تزوتان تودوروف»، فیلسوف، مورخ و نشانه‌شناس  بلغاری-فرانسوی، آن هم یک هفته بعد از مرگش بود.

1- سینمای طبیعی

نویسنده: جانی چلاتی

ترجمه: تارا کابلی

درباره‌ی کتاب: در میانه‌ی دریا به این‌سو و آن‌سو تاب می‌خورد. آن‌جا، در میان جنونِ امواج، مردم در یک ردیف به صف شده‌اند. از دور به‌نظر می‌آید در وضعیت بدی گیر افتاده باشند. با چترها، پلاستیک یا روزنامه‌هایی که بالای سرشان گرفته‌اند و یا زندانی در بارانی‌های ضد‌آب‌شان و با دستانی فرورفته در جیب اما آرام، ساکن، بی‌تفاوت. معلوم نیست برای چه کاری در آن طوفان سهمگین لشکرکشی کرده‌اند. گویی چشم‌به‌راه پایان همه چیزند. با صبوری و بی هیچ حرکتی. در میان قطراتِ امواجی که به سر و صورت‌شان می‌پاشد و در معرض طوفانی که قصد ندارد از قهرش چشم‌پوشی کند.

2- بوطیقای نثر؛ پژوهش‌هایی نو درباره‌ی حکایت

نویسنده: تزوتان تودوروف

ترجمه: انوشیروان گنجی‌پور

درباره‌ی کتاب: در سنت پر فروغ و اما مستعجل ساختارگرایی ادبی، بوطیقای نثر جایگاه یگانه‌ای دارد. این اثر معروف‌ترین تألیف تودوروف هم به حساب می‌آید.

3- تضاد دولت و ملت؛ نظریه تاریخ و سیاست در ایران

نویسنده: محمدعلی همایون کاتوزیان

ترجمه: علیرضا طیب

درباره‌ی کتاب: این کتاب مجموعه مقالاتی مستقل و، درعین‌حال، وابسته به‌هم‌اند که در مجموع دلایل و شواهد مؤید نظریهٔ حکومت خودکامه را به‌دست می‌دهند و در آن‌ها ریشه‌ها و اعتبار علمی نظریهٔ حکومت خودکامه و مطالعات موردی مرتبط با آن ارائه شده است. همچنین نظریهٔ عمومی انقلاب‌های ایرانی، فرّه ایزدی و حق الهی پادشاهان، لیبرالیسم اروپایی و مفاهیم نو آزادی در ایران، و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

4- گوادالا خارا

نویسنده: کیم مونسو

مترجم: پژمان طهرانیان

درباره‌ی کتاب: مجموعه داستانِ گوادالاخارا  به پنج بخش تقسیم شده: بخش اول تک‌داستانی بلند است که با روایتی دایره‌ای سنت خانوادگی مهیبی را واکاوی می‌کند. بخش دوم چهار داستان است که ارجاعاتی عجیب هستند به داستان‌ها و افسانه‌های اساطیری و تاریخی در قالبِ بازگویی‌های بازیگوشانه‌ی مونسو، که حرف‌های مهمی برای دنیای امروز دارند. بخش سوم پنج داستان است که به ظاهر واقع‌گرایانه‌ترند اما موقعیت‌هایی دور از ذهن را برای خواننده تجسم می‌بخشند. بخش چهارم تک‌داستانی بلند است که با روایت گسترده‌اش دور باطلی را به تصویر می‌کشد. دو داستانِ بخش پایانی نیز بیش از هرچیز واگویه‌های ذهنیِ شخصیت‌هایی پیچیده هستند.

5- هویت‌های مرگبار

نویسنده: امین معلوف

مترجم: عبدالحسین نیک‌گهر

درباره‌ی کتاب: هویت با پیکربندی مؤلفه‌های کم‌وبیش بی‌شمارش، جنسیت، ملیت، دین، زبان، نژاد، خاستگاه اجتماعی، بومی یا مهاجربودن، در اقلیت یا در اکثریت‌بودن و... که شخص در انتخابِ هیچ‌یک از آن‌ها اختیاری ندارد، ناگزیر است همه‌‌ی عمر، دست‌کم از زمان رسیدن به بلوغ فکری، تَبعات آن را متعهد شود، عده‌ای با سربلندی و عده‌ی کثیر دیگری با شرمندگی!

چشمه

کتاب های پرفروش

در میان پرفروش‌های نشر چشمه هم چند عنوان جدید دیده می‌شد.«وسوسه‌های دون کیشوت» و «خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست نیمه‌وقت» از جمله‌ی این تغییرات بودند.

1- مردی به نام اوه

نویسنده: فردریک بکمن

ترجمه: حسین تهرانی

درباره‌ی کتاب: فردریک بکمن، روزنامه‌نگار و رمان‌نویس جوان سوئدی بعد از انتشارِ این رمان در سوئد و آلمان به جهان معرفی شد. مردی به نامِ اُوِه، داستانِ روزگار پیرمردی ا‌ست کم‌حرف، سخت‌کوش و بسیار سنتی که اعتقاد دارد همه‌چیز باید سرجای خودش باشد و فقط احمق‌ها به کامپیوتر اعتماد می‌کنند. او سال‌ها با قوانینِ سفت‌وسختش و همسرش که عاشقانه دوستش داشته زیسته و حالا انگار به آخر خط رسیده. تا این‌که یک روز صبح، ماشینِ یک زنِ باردارِ ایرانی و شوهرِ خنگش که قرار است همسایه‌ی او شوند به صندوقِ پستی‌اش کوبیده می‌شود و این آغاز ماجراست...

2- وسوسه‌های دون کیشوت

نویسنده: جانسون کرول بی

ترجمه: ایرج کریمی

درباره‌ی کتاب: وسوسه‌های دن‌کیشوت یکی از مهم‌ترین و خواندنی‌ترین کتاب‌هایی ا‌ست که درباره‌ی اهمیت و جایگاهِ این رمان جریان‌ساز تاریخِ بشریت نوشته شده است. کرول ب. جانسن نویسنده‌ی این کتاب فارغ از بسیاری بدیهیاتِ مسلمِ تاریخی‌ای که درباره‌ی شاهکارِ سروانتس وجود دارد، نشان می‌دهد که چگونه می‌توان انبوهی از نگاه‌ها و امورِ نو را در این کتاب درک کرد که در روزگارِ ما خوانش جدی پیدا می‌کنند. او درباره‌ی ویژگی‌های متفاوت و گوناگون این کتاب تکه‌هایی را کنار هم گرد می‌آورد که برای هر مخاطبی جذاب و نو به‌نظر می‌رسد.

3- مارون

نویسنده: بلقیس سلیمانی

درباره‌ی کتاب: این کتاب، قصه یک شهر کوچک را روایت می‌کند که در جریان سال‌های پر التهاب پیش و پس از انقلاب قرار گرفته است. در این شهر کوچک، آدم‌هایی با عقاید و تفکرات مختلف سیاسی حضور دارند و تنوع آن‌ها با اتفاقاتی گره خورده که به تاریخ و حوادث تاریخی معاصر کشورمان مرتبطند. به‌این‌ترتیب، انقلابی‌های جوان و تازه‌نفس در کنار کاسبان خرده‌پا، دختران پر شر و شور و روستائیان کویری در کنار پسران ایده‌آلیست در این داستان به ایفای نقش می‌پردازند.

4- سه قصه

نویسنده: ایرج طهماسب

درباره‌ی کتاب: داستان های این کتاب طی دوران فعالیت های هنری طهماسب به عنوان کارگردان و بازیگر نوشته شده‌اند و خودش در معرفی آن‌ها می‌گوید: «این داستان‌ها تعدادی از داستان‌هایی است که طی کار هنری‌ام نوشته‌ام؛ به سال های دور و نزدیک باز می‌گردد و هر یک شیوه نگارش خاصی دارد. همه آن‌ها را دوست دارم و وقتی آدم چیزی را دوست دارد، دلش می خواهد آن را با دیگران تقسیم کند؛ بنابراین تصمیم گرفتم بعد از سالیان سال آن‌ها را چاپ کنم. این نوشته ها برای دوستانی که تنها یک چهره این جانب را شناخته‌اند جالب‌تر است.»

5- میمِ عزیز

نویسنده: محمدحسن شهسواری

درباره‌ی کتاب: میمِ عزیز نُهمین کتابِ داستانی منتشرشده‌ی محمدحسن شهسواری است. شخصیتِ اول این رمان یک نویسنده است. او همزمان مشغولِ نوشتن یک رمان و یک فیلم‌نامه است و منبع الهامش شخصیت‌های اطرافش است. قهرمانِ شهسواری در این مسیر علاوه‌بر رمانِ خود رمانی دیگر هم در دلِ متن می‌نویسد که متفاوت است با روزگارِ خودش.

6- خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست نیمه‌وقت

نویسنده: شرمن الکسی

ترجمه: رضی هیرمندی

درباره‌ی کتاب: جونیور پسرکِ سرخپوست جسوری است که با وجود مشکلات جسمانی تصمیم می‌گیرد برای ادامه تحصیل از اردوگاه سرخ پوستی بزند بیرون و 35 کیلومتر دور‌تر با سفیدپوست‌ها همکلاس شود. تیر و طایفه سرخوپوستی‌اش، حتی بهترین دوستش او را یک خائن می‌دادند و سفید پوست‌ها هم اعتنایی به او نمی‌کنند ولی جونیور مرد مبارزه است و به این راحتی‌ها صحنه را خالی نمی‌کند.

7- هنر شفاف اندیشیدن

نویسنده: رولف دوبلی

ترجمه: عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی، علی شهروز

درباره‌ی کتاب: هنر شفاف اندیشیدن سومین کتاب فردوسی‌پور است که امسال از سوی «نشر چشمه» وارد بازار کتاب شد. این کتاب توانست در روزهای ابتدایی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به پرفروش‌ترین کتاب این انتشارات تبدیل شود. فردوسی‌پور در مقدمه بر ترجمه‌ی فارسی این کتاب می‌گوید: «تصور کنید در زمین هیچ خطایی اتفاق نمی‌افتاد. آن وقت واژه‌ای به نام پنالتی، اخطار و اخراج هم ‌معنا نداشت. اشک‌ها و لبخندها محو می‌شدند و زیبایی فوتبال هم ‌رنگ می‌باخت. آدم‌ها شبیه ربات‌های برنامه‌ریزی‌شده بودند که وظیفه‌شان بردن بدون کوچک‌ترین اشتباه بود. حالا تصور کنید که در این جهان پهناور که هزاران زمین فوتبال را در خود جای داده، قرار می‌شد هیچ انسانی دچار خطا و اشتباهی نشود؛ آیا جهان بهتری داشتیم؟»

8- ملت عشق

نویسنده: الیف شافاک

ترجمه: ارسلان فصیحی

نشر: ققنوس

درباره‌ی کتاب: «خیلی وقت پیش بود. به دلم افتاد رمانی بنویسم. ملت عشق. جرئت نکردم بنویسمش. زبانم لال شد، نوک قلمم کور. کفش آهنی پایم کردم. دنیا را گشتم. آدم‌هایی شناختم، قصه‌هایی جمع کردم. چندین بهار از آن زمان گذشته. کفش‌های آهنی سوراخ شده؛ من اما هنوز خامم، هنوز هم در عشق همچو کودکان ناشی...»

9- تن تنهایی

نویسنده: سحر سخایی

درباره‌ی کتاب: تنِ تنهایی روایتِ چند شخصیتِ جوان و پُرشور است در روزگارِ ما. دختری نوازنده، پسری آهنگ‌ساز و پدران و مادرانی از نسلی دیگر. در رمان روایت‌هایی از میلِ این شخصیت‌ها را می‌توان برای ساختنِ جهانِ خود دید. در دانشگاه و فضای خانواده و برخوردشان با انبوه تناقض‌هایی که باعث می‌شود مسیرشان به‌کل عوض شود.

نشر ثالث

کتاب های پرفروش

اما آنچه که در میان کتاب‌های پرفروش نشر ثالث به چشم می‌آمد، از رونق افتادن دوباره‌ی «بختیار علی»، نویسنده‌ی کُرد بود. پیش از این 3 اثر از این نویسنده در میان 5 کتاب پرفروش نشر ثالث قرار داشت. مطلب مربوط به استقبال از آثار بختیارعلی را می‌توانید در بنیتا بخوانید.

1- آسمان تغییر می‌کند

نویسنده: زو ینی

ترجمه: سحر توکلی

درباره‌ی کتاب: نخستین رمان زو ینی با نام اتاق گرده‌افشانی عنوان پر فروش‌ترین نویسنده سوئیسی را از آن خود کرد. آسمان تغییر می‌کند، رمان جدید این نویسنده پرآوازه، به تحولات روحی و روانی زنی مدرن در جامعه اروپا می‌پردازد و این حقیقت غریب را پیش رویمان تصویر می‌کند که چقدر آدم‌ها از یکدیگر کم می‌دانند.

2- فردای همان اتفاق؛ مجموعه شعر معاصر

نویسنده: محمد پروین

درباره‌ی کتاب: شعرهای این مجموعه، در سال‌های 90 تا 93 سروده ‌شده‌اند و از جمله ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به کشف و نگاه دیگر به محیط و اتفاقات‌ پیرامون، وارد شدن در ژانر گوتیک و اسطوره‌زدایی اشاره کرد. درون مایه شعرها عموما مربوط به موضوعاتی نظیر مرگ، تنهایی و سوژه‌های اجتماعی است. استفاده از عنصر تخیل در ارائه تصویرها، تکیه به روایت درونی به عنوان یک عامل فرم‌ساز و سورئال بودن این مجموعه با شعرهای کوتاه و بلند، از دیگر ویژگی‌های مجموعه شعر محمد پروین به شمار می‌آید.

3- باخیال‌ها و بی‌خیال‌ها؛ مجموعه داستان ایران

نویسنده: حسن لطفی

4- داستان‌های دو نفره

نویسنده: آزاده حسینی تنکابنی

5- مبانی ویرایش کتاب و مقدمه‌ی داستان

نویسنده: محمد حسینی

درباره‌ی کتاب: ویرایش مهارتی است که در سایه دانش ویراستار رشد می‌کند. دانش نخستین و مهارت کسب شده در طول سالیان ویراستاران را به پاسداران انتقال معانی و مفاهیم دقیق در شکل مناسب بدل می‌کند. این کتاب تلاشی است برای عرضه‌ی دانش اولیه به علاقه‌مندان ویراستاری، و راهنمایی است برای کسب مهارت ایشان؛ گو این‌که همچنان «کار نیکو کردن از پر کردن است».

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان