ماهان شبکه ایرانیان

پرفروش ترین کتاب های هفته؛ «یه چیزی بگو» پرفروش شد

در هفته‌ی گذشته، انتشاراتی‌های «ثالث»، «چشمه» و «نی» شاهد فروش بالای کتاب‌هایی بودند که برخی از آنها در چند هفته‌ی گذشته، در میان آثار پرفروش این انتشاراتی‌ها قرار نداشتند. فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های این سه نشر در هفته‌ی آخر دی‌ماه را می‌توانید در مطلبی با عنوان ردیف میرزا عبدالله در صدر، در بنیتا بخوانید. با ما همراه باشید.

در هفته‌ی گذشته، انتشاراتی‌های «ثالث»، «چشمه» و «نی» شاهد فروش بالای کتاب‌هایی بودند که برخی از آنها در چند هفته‌ی گذشته، در میان آثار پرفروش این انتشاراتی‌ها قرار نداشتند. فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های این سه نشر در هفته‌ی آخر دی‌ماه را می‌توانید در مطلبی با عنوان ردیف میرزا عبدالله در صدر، در بنیتا بخوانید. با ما همراه باشید.

نشر ثالث

کتاب های پرفروش نشر ثالث

پرفروش‌ترین کتاب نشر ثالث در هفته‌ی گذشته، مربوط به فلسفه بود. همچنین کتاب «عصر قهرمان» اثر «ماریوس وارگاس یوسا» هم دوباره مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت.

1- درسگفتارهایی درباره‌ی فلسفه‌ تاریخ

نویسنده: گئورگ ویلهلم فردریش هگل

ترجمه: سیاوش فراهانی

2- شبان بزرگ امید؛ زندگی و شعر سیاوش کسرایی

نویسنده: کامیار عابدی

درباره‌ی کتاب: نگارنده در آغاز این کتاب از زندگی سیاوش کسرایی سخن می‌گوید و در بخش‌های بعدی ویژگی‌های اشعار کسرایی را ـ گاه با ترسیم خطوط اصلی شعرها، و فراز و فرود محتوایی و زبانی آنها ـ بیان می‌نماید؛ او همچنین منظومه‌های «آرش کمانگیر»، «مهره سرخ» و «با دماوند خاموش» را با محتوای اجتماعی و سیاسی این سروده‌ها شرح و تبیین می‌کند. در انتهای کتاب نمونه‌ای از اشعار کسرایی به چاپ رسیده است.

3- عصر قهرمان

نویسنده: ماریوس وارگاس یوسا

ترجمه: هوشنگ اسدی

درباره‌ی کتاب: عصر قهرمان دومین اثر یوسا و اولین رمان او محسوب می‌شود. داستان در مورد مدرسه نظامی لئونسیو پرادو می‌باشد. این مدرسه یک محیط نظامی و در حقیقت یک سربازخانه است. داستان زندگی پسرها در آموزشگاه نظامی و تحت قوانین سخت‌گیرانه‌ی ارتش، موضوع اصلی کتاب است و یوسا نظامیان و زندگی نظامی‌گری را به سخره گرفته است. در مورد زندگی پسرها در کنار هم ، آزار و اذیت سال بالایی‌ها و مقررات بی‌چون و چرای ارتش و سخت‌گیری زیاد بر روی پسران سرباز سخن گفته شده است .

خود یوسا مدتی دانشجوی این مدرسه بوده و بعد از انتشار داستان، نسخه‌های زیادی از این کتاب را در حیاط این سرباز‌خانه آتش زدند .

4- خواهر قلبی من

نویسنده: چیترا بانوجی دیوا کارونی

ترجمه: مانی صالحی علامه

درباره‌ی کتاب: این کتاب از مجموعه «خیابان هراس»، دربردارنده‌ی داستان‌های وحشت‌آفرین آمریکایی است. در خلاصه داستان آمده است: «امیلی» به تازگی صاحب خواهرخوانده جدیدی به نام «جسی» می‌شود. امیلی با تحریک دوستش «نانسی» علیه «جسی»، تمام حرکات جسی را سوء تعبیر می‌کند و او را دروغگو و فریب‌کار می‌داند، تا اینکه روزی دفتر خاطرات جسی را پیدا می‌کند و به رازی وحشتناک پی‌ می‌برد، رازی که برملا شدن آن باعث حل مشکلات بین امیلی و جسی و دوستی مادام‌العمر آن‌ها می‌شود.»

5- شعر معاصر فرانسه (نیمه دوم قرن بیستم)

نویسنده: محمدعلی سپانلو

درباره‌ی کتاب: این مجموعه شامل نمونه‌هایی از آثار سی و پنج شاعر فرانسوی است که به دو زبان فارسی و فرانسوی به چاپ رسیده است. معرفی کوتاهی در آغاز هر شعر به قلم «کلود آلن» شاعر و متخصص جریان‌های ادبی آورده شده است.»

نشر نی

کتاب های پرفروش نشر نی

این‌بار هم مانند هفته‌های گذشته، کتابی در مورد موسیقی، در میان پرفروش‌های نشر نی قرار داشت.

1- صدایی که شنیده نشد

نویسنده: علی اسدی، مجید تهرانیان

درباره‌ی کتاب: بخشی از تحقیقاتی است که در دهه‌ی 50 شمسی با عنوان «طرح آینده‌نگری» انجام شد. گذشت سالیان متمادی از زمان انجام این تحقیقات، ارزش‌های آن را بیش از پیش آشکار کرد. این تحقیق از اولین نظرسنجی‌های ملی در کشور است و اطلاعات منحصربه‌فرد تجربی را، از نگرش مردم در دهه‌ی 50 شمسی به‌دست می‌دهد، و نشان می‌دهد که چگونه در زیر پوست جامعه، جریان دینی در حال رشد بود.

2- ایران بین دو انقلاب

نویسنده: یوراند آبراهامیان

ترجمه: احمد گل‌محمدی، محمدابراهیم فتاحی

درباره‌ی کتاب: آبراهامیان در این کتاب، به تحلیل تأثیرات متقابل سازمان‌های سیاسی و نیروهای اجتماعی ایران از سده‌ی نوزدهم میلادی تا انقلاب اسلامی 1357 می‌پردازد.

3- درآمدی بر صوت‌شناسی در موسیقی

نویسنده: امین شهمیری

درباره‌ی کتاب: این کتاب ابتدا خواننده را با مبانی فیزیک صوت آشنا می‌کند، زبان احساس را به او می‌آموزد، و درنهایت با  و شناخت سازها و مختصری تئوری موسیقی، درکی بهتر از موسیقی را فراهم می‌آورد. این کتاب در سیزده فصل تنظیم‌شده است. فصل اول به کمیت‌های فیزیکی می‌پردازد. فصل دوم خواننده را با حرکت های هارمونیک آشنا می‌کند. فصل سوم نگاهی اجمالی به ماهیت صوت دارد و در فصل چهارم خواننده با سازوکار شنوایی آشنا می‌شود. فصل پنجم به آکوستیک و مزاحمت‌های صوتی اختصاص دارد. فصل ششم به تعریف گام‌های موسیقی می‌پردازد و فصل هفتم گام‌های ایرانی را معرفی می‌کند. در فصل هشتم خواننده با تارهای مرتعش آشنا می‌شود و از فصل نهم آشنایی با سازها آغاز می‌شود که تا فصل یازدهم ادامه می‌یابد. سرانجام کتاب با آشنایی مختصری درزمینه‌ی موسیقی مدرن و اثر کیفیت صدا بر انسان پایان می‌گیرد.

4- غرور و تعصب

نویسنده: جین آستین

ترجمه: رضا رضایی

درباره‌ی کتاب: غرور و تعصب محبوب‌ترین رمان جین آستین و یکی از معروف‌ترین رمان‌های تاریخ ادبیات جهان است. قهرمان داستان یکی از جذاب‌ترین قهرمانان در کل ادبیات به حساب می‌آید. در این رمان، بازیگوشی و انضباط، جنب‌وجوش و خویشتن‌داری، ارزش‌های رمانتیک و فضیلت‌های کلاسیک و بسیاری ویژگی‌های دیگر در تقابل و تعادل قرار گرفته‌اند. نهایتاً غرور جای خود را به سجایای والاتر می‌دهد و تعصب (یا پیش‌داوری) نیز در سیر داستان رنگ می‌بازد.

5- توسعه‌ی اقتصادی

نویسنده: ای.واین نافزیگر

مترجمان: غلامرضا آزاد (ارمکیامیر آزاد (ارمکی)

درباره‌ی کتاب: این کتاب به‌منظور افزایش شناخت دانشجویان علم اقتصاد، پژوهندگان اقتصاد توسعه، و استادانی که به تدریس اقتصاد توسعه مشغول هستند و علاقه‌مند به گشودن بحث‌های تازه در این زمینه‌اند، تألیف شده است. ای.واین نافزیگر، استاد ممتاز دانشگاه ایالتی کانزاس، در این کتاب به تجزیه و تحلیل اقتصادهای رو به توسعه‌ی آسیا، آفریقا و اروپای شرقی ـ مرکزی که حدود 85 درصد جمعیت رو به توسعه‌ی جهان را در خود جای داده‌اند، می‌پردازد.

نشر چشمه

کتاب های پرفروش نشر چشمه

در هفته‌ی گذشته، کتاب یه چیزی بگو، با حضور حمیدرضا صدر مترجم این کتاب در نشر چشمه رونمایی شد و با استقبال خوبی هم مواجه شد. به‌گونه‌ای که در صدر فروش این نشر قرار گرفت.

1- یه چیزی بگو

نویسنده: لاوری هانس اندرسون

ترجمه: حمیدرضا صدر

درباره‌ی کتاب: اندرسن در این رمان، زندگی یک نوجوانِ طبقه‌ی متوسطِ آمریکا را محور قرار می‌دهد و روزگار و ماجراهای ریز و درشتِ این شخصیت را طی چهار ترم تحصیل در دبیرستان به تصویر می‌کشد؛ دوره‌ای که در آن این شخصیت با وجوهِ متفاوت آدم‌ها، نظامِ آموزشی، ساختار خانواده و کلان‌هنجارهایی مواجه می‌شود. اموری که هر کدام‌شان ویژگی‌های درونی این نوجوان را در جامعه‌ی پایانِ قرنِ بیستمِ آمریکا نمایش می‌دهد.

2- به آواز باد گوش بسپار

نویسنده: هاروکی موراکامی

ترجمه: محمد حسین واقف

درباره‌ی کتاب: به آواز باد گوش بسپار اولین رمان این نویسنده‌ی ژاپنی ا‌ست که باعث شناخته ‌شدنش در ادبیات ژاپن شد. او این رمان را سالِ 1979 منتشر کرد و توانست جوایز بسیار معتبری از جمله جایزه‌ی آکوتاگاوا را از آن خود کند. این اثر داستانی ا‌ست از یک فقدان و رابطه‌هایی که شکل نمی‌گیرند و ماجراهای یک نسل. رمان در هجده روز از سال 1970 اتفاق می‌افتد. در این رمان می‌توان آغاز تکنیک‌ها و ظرافت‌های روایی این داستان‌نویس را به‌خوبی دید و یک اثر جذاب و پُراتفاق را درک کرد. به آواز باد گوش بسپار اولین بخش از سه‌گانه‌ی مشهور این نویسنده است که به تریلوژی «موش» مشهور است. تکه‌های بعدی این سه‌گانه پین‌بال 1973 و تعقیب گوسفند وحشی هستند. موراکامی می‌گوید روزی در حال تماشای مسابقه‌ی بیس‌بال طرح این رمان به سرش زد و این آغاز نویسندگی‌اش بود...

3- مارون

نویسنده: بلقیس سلیمانی

درباره‌ی کتاب: این کتاب، قصه یک شهر کوچک را روایت می‌کند که در جریان سال‌های پر التهاب پیش و پس از انقلاب قرار گرفته است. در این شهر کوچک، آدم‌هایی با عقاید و تفکرات مختلف سیاسی حضور دارند و تنوع آن‌ها با اتفاقاتی گره خورده که به تاریخ و حوادث تاریخی معاصر کشورمان مرتبطند. به‌این‌ترتیب، انقلابی‌های جوان و تازه‌نفس در کنار کاسبان خرده‌پا، دختران پر شر و شور و روستائیان کویری در کنار پسران ایده‌آلیست در این داستان به ایفای نقش می‌پردازند.

4- همین امشب برگردیم

نویسنده: پیمان اسماعیلی

درباره‌ی کتاب: همین امشب بر‌گردیم چهارمین کتاب پیمان اسماعیلی و سومین مجموعه ‌داستانش است. کتابی که پنج داستان کوتاه از نویسنده‌ای ا‌ست که به‌زعم برخی منتقدان از درخشان‌ترین کوتاه‌نویسان ادبیات معاصر ایران محسوب می‌شود. داستان‌ها هر چند فضاهای متفاوتی دارنداما باز در تمام‌شان دغدغه‌ی مشهور نویسنده آشکار است: هراس... هراسی که در شکل‌های گوناگون قرار است خواننده‌ی خود را غافلگیر و او را با لحظاتی روبه‌رو کند که پیش‌بینی‌نشدنی ا‌ست.

5- مردی به نام اوه

نویسنده: فردریک بکمن

ترجمه: حسین تهرانی

درباره‌ی کتاب: فردریک بکمن، روزنامه‌نگار و رمان‌نویس جوان سوئدی بعد از انتشارِ این رمان در سوئد و آلمان به جهان معرفی شد. مردی به نامِ اُوِه، داستانِ روزگار پیرمردی ا‌ست کم‌حرف، سخت‌کوش و بسیار سنتی که اعتقاد دارد همه‌چیز باید سرجای خودش باشد و فقط احمق‌ها به کامپیوتر اعتماد می‌کنند. او سال‌ها با قوانینِ سفت‌وسختش و همسرش که عاشقانه دوستش داشته زیسته و حالا انگار به آخر خط رسیده. تا این‌که یک روز صبح، ماشینِ یک زنِ باردارِ ایرانی و شوهرِ خنگش که قرار است همسایه‌ی او شوند به صندوقِ پستی‌اش کوبیده می‌شود و این آغاز ماجراست...

6- بهترین شکل ممکن

نویسنده: مصطفی مستور

درباره‌ی کتاب: این کتاب 6 داستان را شامل می‌شود که حوادث هر داستان در یکی از شهرهای ایران رخ می‌دهد. داستان‌ها نیز به نام این شهرها نامگذاری شده‌اند. عناوین داستان‌های این کتاب به ترتیب، از این قرار است: شیراز، تهران، بندر انزلی، مشهد، اهواز و اصفهان.

7- هنر شفاف اندیشیدن

نویسنده: رولف دوبلی

ترجمه: عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی، علی شهروز

درباره‌ی کتاب:  هنر شفاف اندیشیدن سومین کتاب فردوسی‌پور است که امسال از سوی «نشر چشمه» وارد بازار کتاب شد. این کتاب توانست در روزهای ابتدایی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به پرفروش‌ترین کتاب این انتشارات تبدیل شود. فردوسی‌پور در مقدمه بر ترجمه‌ی فارسی این کتاب می‌گوید: «تصور کنید در زمین هیچ خطایی اتفاق نمی‌افتاد. آن وقت واژه‌ای به نام پنالتی، اخطار و اخراج هم ‌معنا نداشت. اشک‌ها و لبخندها محو می‌شدند و زیبایی فوتبال هم ‌رنگ می‌باخت. آدم‌ها شبیه ربات‌های برنامه‌ریزی‌شده بودند که وظیفه‌شان بردن بدون کوچک‌ترین اشتباه بود. حالا تصور کنید که در این جهان پهناور که هزاران زمین فوتبال را در خود جای داده، قرار می‌شد هیچ انسانی دچار خطا و اشتباهی نشود؛ آیا جهان بهتری داشتیم؟

8- ملت عشق

نویسنده: الیف شافاک

ترجمه: ارسلان فصیحی

نشر: ققنوس

درباره‌ی کتاب: «خیلی وقت پیش بود. به دلم افتاد رمانی بنویسم. ملت عشق. جرئت نکردم بنویسمش. زبانم لال شد، نوک قلمم کور. کفش آهنی پایم کردم. دنیا را گشتم. آدم‌هایی شناختم، قصه‌هایی جمع کردم. چندین بهار از آن زمان گذشته. کفش‌های آهنی سوراخ شده؛ من اما هنوز خامم، هنوز هم در عشق همچو کودکان ناشی...»

9- جنگ چهره‌ی زنانه ندارد

نویسنده: سوتلانا الکساندرونا الکسیویچ

ترجمهعبدالمجید احمدی

درباره‌ی کتاب:این کتاب روایتِ پُرفرازونشیب این مستندنگارِ بلاروسی است از روزگار و خاطراتِ زنانی که در ارتشِ اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم جنگیدند و حالا بعد از سال‌ها از کابوس‌ها، تنهایی و هول‌هایشان می‌گویند. او چندصدنفر از این زنان را پیدا می‌کند و با تمامشان حرف می‌زند.

10- مثل خون در رگ‌های من؛ نامه‌های احمد شاملو به آیدا

درباره‌ی کتاب: این کتاب شامل بیست نامه‌ی احمد شاملو به همسرش آیداست که در سال‌های چهل و پنجاه خطاب به او نوشته است. «آیدا سرکیسیان» همسر احمد شاملو بعد پانزده‌سالی که از مرگ این شاعر جریان‌ساز می‌گذرد، اجازه‌ی انتشار این نامه‌ها را داده است.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان