معرفی بهترین غذاهای سن پترزبورگ ؛ از سولیانکا تا هرینگ

معرفی بهترین غذاهای سن پترزبورگ ؛ از سولیانکا تا هرینگ شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - گردشگری,جهان گردی,فرهنگ ملل,آشپزی,سبک زندگی سن پترزبورگ یکی از شهرهای بزرگ کشور روسیه می باشد

سن پترزبورگ یکی از شهرهای بزرگ کشور روسیه می باشد. غذاهای سن پترزبورگ بسیار معروف و خوشمزه در جهان هستند. در تمام شهرهای روسیه غذاها به یک صورت طبخ می شود و هر کدام از شهرها غذاهای خاص که فقط برای آن شهر باشد را ندارند. در اینجا به بهترین غذاهای سن پترزبورگ می پردازیم، برای اینکه با غذاهای محلی سن پترزبورگ و مسکو مانند سولیانکا، اوکا، هرینگ و ... آشنا شوید با همگردی همراه شوید.
غذاهای سن پترزبورگ

سولیانکا (Solyanka)

یکی از سوپ های خوشمزه روسی که بسیار غلیظ هم می باشد و دارای محبوبیت زیادی میان مردم و از بهترین غذاهای سن پترزبورگ است، سولیانکا می باشد. این سوپ در سه نوع مختلف سولیانکا گوشت، سولیانکا ماهی و سولیانکا قارچ آماده می شود و این سوپ ها از مواد غذایی مشترک قارچ نمک سود، خامه ترش، خیارشور، آب نمک و شوید تهیه می شود.
برای تهیه سولیانکا گوشت از مواد غذایی همچون گوجه، روغن زیتون، فلفل خانگی، جعفری، سوسیس، همبرگر، گوشت گاو، پیاز، و شوید استفاده می کنیم و آن ها را در قابلمه ای به همراه مقداری آب می گذاریم تا بپزد.
برای تهیه سولیانکا ماهی از مواد غذایی مشابه سولینکا گوشت استفاده می کنیم و به همراه مقداری آب لیمو در آب می گذاریم تا بپزد.
برای تهیه سولیانکا قارچ از مواد غذایی همچون گوجه، خیارشور، کلم، قارچ، پیاز استفاده می کنیم. در ابتدا کلم را در کره همراه با خیارشور و گوجه کمی تفت می دهیم و سپس قارچ و پیاز را جداگانه تفت می دهیم و بعد از آن مقداری آب لیمو به آن اضافه می کنیم و سپس آن ها را با هم ترکیب می کنیم. در نهایت تکه های نان و کره را به سوپ سولیانکا اضافه می کنیم و به آرامی شروع به پزیدن می کند.

سولیانکا

گولابتسی (Golubtsi)

گولابتسی از غذاهای محلی سن پترزبورگ یک نوع دلمه است که مواد اصلی آن گوشت، برنج، آلو بخارا، سبزیجات و فلفل می باشد. این مواد غذایی درون ادویه ها تفت داده می شوند و سپس آن ها را داخل برگ کلم پیچ قرار می دهند. این غذا شبیه دلمه کلم پیچ ما ایرانی ها می باشد.

گولابتسی

اولادی (Oladyi)

اولادی یک نوع پنکیک است که بسیار ضخیم و در ابعاد کوچک آماده می شود. برای تهیه خمیرابه پنکیک اولادی از موادی همچون گندم یا گاها از آرد گندم سیاه، تخم مرغ، شکر، نمک و شیر استفاده می کنند و برخی اوقات هم در آن کشمش یا سیب اضافه می کنند.
این غذای سن پترزبورگی اکثر اوقات به همراه مربا، عسل، خامه ترش و خاویار قابل سرو است.

اولادی

پلو (Plov)

پلو از بهترین غذاهای سن پترزبورگ و یکی از غذاهای خوشمزه سن پترزبورگ است که برای تهیه آن از مواد غذایی همچون برنج، هویج، روغن زیتون، گوشت مرغ، گوشت گوسفند یا بوقلمون استفاده می کنیم. این غذای ریشه آذربایجانی دارد و برای روسیه نمی باشد ولی با این حال از غذاهای مورد علاقه روسی ها است.

پلو

Meat a la Peter

برای تهیه غذای Meat a la Peter از گوشت، پیاز و قارچ استفاده می کنیم و آن ها در داخل یک قابلمه تفت می دهیم و مقداری آب به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا به آرامی بپزد و در نهایت آن را با کمی از آب خورشت سرو می کنیم. این غذا مخصوص دورهمی ها و تعطیلات آخر هفته می باشد.

Meat a la Peter

اوکا (Ukha)

اوکا یک نوع خورشت دریایی از غذاهای محلی سن پترزبورگ می باشد که دارای ریشه روسی است. خورشت اوکا به نام آکا هم شناخته می شود و خورشت اوکا یکی از بهترین غذاهای روسیه به حساب می آید. مواد اصلی اوکا تشکیل شده از موادی همچون ماهی سیم، اسبله یا روف، سبزیجات، شوید، برگبو، تره، جعفری، فلفل سیاه، گوجه و رازیانه می باشد. کسانی که برای ماهیگیری می روند معمولا خورشت اوکا را درست می کنند و از خوردن خورشت اوکا لذت می برند. پیشنهاد می کنیم اگه عاشق غذاهای دریایی هستید حتما اوکا را امتحان کنید.

اوکا

کولودتس (Kholodets)

کولودتس یک نوع غذای گوشتی می باشد که ابتدا تکه های گوشت را می پزند و بعد از آن منتظر می مانند تا خنک شود. سپس تکه های گوشت بخاطر سرد شدن شبیه ژله می شوند. کولودتس را معمولا در کریسمس، ایستر و تعطیلات زمستان درست می کنند و از خوردن آن لذت می برند.

کولودتس

قارچ

روسیه یکی از کشورهای است که مصرف قارچ میان مردم آن بسیار زیاد است و اکثر غذاهای این کشور همراه با قارچ تهیه می شود. مردم روسیه معمولا طبق سنت قدیمی شان در جنگل ها پیاده روی می کنند و مشغول قارچ چیدن می شوند و از آن ها به صورت های مختلف استفاده می کنند. حتی برخی مردم از قارچ ها شوری در می آورند و آن ها را در زمستان استفاده می کنند.

قارچ

سالاد وینگرت (Vinaigrette)

سالاد وینگرت یکی از سالادهای بسیار خوشرنگ و خوشمزه است که از موادی همچون چغندر، گوجه و خیارشور تشکیل شده است و در آخر روی این مواد روغن ریخته می شود.

سالاد وینگرت

هرینگ (Herring)

یکی از سالادهای معروف دیگر سن پترزبورگ، هرینگ است. این سالاد متشکل شده از چند طبقه سبزیجات پخته (گوجه، هویج، چغندر)، پیاز خرد شده و سس مایونز تشکیل شده است می باشد و حتی برخی از مردم به این سالاد سیب اضافه می کنند.
در آخر هم سس مایونز را همراه با چغندر مخلوط می کنند و سپس روی سالاد می ریزند تا رنگ بنفش را به خود بگیرد. همچنین برای تزئین این سالاد از تخم مرغ استفاده می کنند.

هرینگ


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر