با ادغام نقشه گوگل با موتور یونیتی، ساخت بازی های واقعیت افزوده موبایل تسهیل شد

محبوبیت سری بازی پوکمون نینتندو، بدون شک یکی از مهم ترین دلایل موفقیت «پوکمون گو» بود؛ اما قابلیت های واقعیت افزوده و امکان شکار پوکمون هایی که پشت خانه بازیکنان یا در محله پنهان شده اند هم شکلی بسیار سرگرم کننده به این بازی بخشیده بود.

با ادغام نقشه گوگل با موتور یونیتی، ساخت بازی های واقعیت افزوده موبایل تسهیل شد

محبوبیت سری بازی پوکمون نینتندو، بدون شک یکی از مهم ترین دلایل موفقیت «پوکمون گو» بود؛ اما قابلیت های واقعیت افزوده و امکان شکار پوکمون هایی که پشت خانه بازیکنان یا در محله پنهان شده اند هم شکلی بسیار سرگرم کننده به این بازی بخشیده بود.

بازیکن در هر نقطه ای از شهر که بود، می توانست موبایل خود را از جیب درآورده و به سراغ پوکمون ها برود. و به لطف اطلاعات نقشه ای که استودیوی Niantic از طریق بازی Ingress به دست آورده بود، پوکمون گو خیلی زود به محبوب ترین بازی های مبتنی بر محل تبدیل شد.

اگرچه بازیکنان پوکمون گو دیگر مثل دو سال پیش هر خیابانی را به تصرف خود در نیاورده اند، نمی توان از تاثیر پوکمون گو بر عناوین واقعیت افزوده ای که امسال عرضه می شوند چشم پوشی کرد؛ بازی هایی مانند هری پاترِ Niantic، گوست باسترزِ سونی، ژوراسیک ورلدِ یونیورسال و لودیا، و واکینگ ددِ استودیوی نکست گیمز.

از آن جایی که هر توسعه دهنده ای به امکانات نقشه برداری Niantic دسترسی ندارد، گوگل اخیراً رابط برنامه نویسی گوگل مپس را در اختیار توسعه دهندگان بازی های واقعیت افزوده موبایل قرار داده است. این کمپانی می گوید «ما غنای گوگل مپس را به موتور بازی‌سازی یونیتی آورده ایم. ما در یونیتی، ساختمان ها، جاده ها و پارک ها را به گیم آبجکت تبدیل کرده ایم و توسعه دهندگان می توانند بافت ها، استایل و شخصی سازی های خاصی را به آنها اضافه کنند».

مدیرعامل استودیوی لودیا می گوید با ادغام اطلاعات گوگل مپس با موتور یونیتی، این استودیو توانسته وقت و انرژی خود را روی ساخت تجربیات مجازی پر جزییات متمرکز کند و به کاربران اجازه دهد به دنبال دایناسورهای مجازی در جهان واقعی بگردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان