خواص باقالا و بررسی فواید باقالا

خواص باقالا و بررسی فواید باقالا باقلا (که باقله یا باقالی هم گفته می شود) گیاهی است یک ساله از خانواده بقولات

خواص باقالا و  بررسی فواید باقالا

خواص باقالا و بررسی فواید باقالا

باقلا (که باقله یا باقالی هم گفته می شود) گیاهی است یک ساله از خانواده بقولات. دارای برگهای تخم مرغ شکل و میوه غلاف مانند است. به میوه و دانه آن نیز باقلا گفته می‌شود.باقلا با نام علمی Vicia faba گیاهی از خانواده بقولات می‌باشد. گیاهی است علفی و یکساله که ارتفاع آن تا 80 سانتیمتر می‌رسد.

مصرف باقالا به علت داشتن کلسیم و فسفر بالا از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

خواص باقالا و  بررسی فواید باقالا


یکی از متخصصان ، افزود: باقلا حاوی ویتامین‌های A،B وC و املاح معدنی مانند فسفر و آهن است.


همچنین باقلا دارای مقدار زیادی آب است که می‌تواند از یبوست پبشگیری کرده و برای سلامت پوست مفید باشد.

باقلا حاوی ویتامین های آ.ب.ث و املاح مفیدی از جمله آهک، فسفر، آهن و غیره می باشد. به همین علت در گروه خوراکی های خون ساز قرار دارد و مغز قلم استخوان ها را نیز تقویت می کند.

خواص باقالا و  بررسی فواید باقالا

برای افرادی که دوره نقاهت را به سر می برند، باقلا اثری نیروبخش دارد و در مبتلایان به برونشیت ایجاد خلط می کند، ضمنا باقلا کلیه ها را تقویت کرده و به ریه ها نیرو بخشیده و سلول های مغز استخوان را فعال می سازد.

این خوراکی زود هضم بوده و به سرعت از معده می گذرد و با خود فضولات را نیز به سهولت دفع می کند، ضمنا سینه و ریه را پاک و تقویت و سرفه های خشک را درمان می کند. برای درمان رماتیسم، سیاتیک، نقرس و درد مفاصل توصیه شده است که در حدود 30 الی 60 گرم از گل باقلا را در یک لیتر آب جوشانده و بعد از صافی گذرانده و در فواصل غذا یک فنجان از آن را نوش جان نمایید.

خواص باقالا و  بررسی فواید باقالا


به افرادی که از میگرن رنج می کشند، سفارش گردیده است که 25 الی 30 گرم از گل باقلا را جوشانده و در فواصل غذا یک فنجان بنوشند. توصیه می شود هرگز آب پخته باقلا را دور نریزید و آن را به همراه باقلا بنوشید. زیرا گلو را نرم کرده و از تولید سنگ جلوگیری می کند و گرفتگی معده را نیز برطرف می کند. افراط در خوردن باقلا باعث نفخ و سنگینی معده شده و موجب کندی ذهن می شود.


وی گفت:
باقلا یکی از منابع پروتئین و انرژی محسوب می‌شود، اما افراد مبتلا به فاویسم از مصرف این ماده غذایی و حتی بوییدن آن باید خودداری کنند، زیرا بیماری آنها تشدید می‌شود.


این متخصص تغذیه اضافه کرد: پروتئین، کلسیم و پتاسیم باقلا بسیار بالاست و مصرف آن از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.


همچنین مصرف آن به کنترل فشار خون بالا کمک کند و همچنین پتاسیم موجود در آن برای سلامت قلب‌ و ‌عروق مفید است.

گردآوری توسط : مجله دلگرم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان