ملزومات سفر جاده ای : مواردی که باید در سفر به جاده همراه داشته باشید

آیا آماده سفر جاده ای هستید؟ این راهنما در مهیا کردن وسایل مورد نیاز و ملزومات سفر جاده ای به شما کمک خواهد کرد تا با اطمینان کامل سفر خود را آغاز نمایید. در این مطلب با بامیلو بلاگ همراه باشید.

ملزومات سفر جاده ای : مواردی که باید در سفر به جاده همراه داشته باشید

آیا آماده سفر جاده ای هستید؟ این راهنما در مهیا کردن وسایل مورد نیاز و ملزومات سفر جاده ای به شما کمک خواهد کرد تا با اطمینان کامل سفر خود را آغاز نمایید. در این مطلب با بامیلو بلاگ همراه باشید.

ملزومات سفر جاده ای را فراموش نکنید

سفر جاده ای یکی از جذاب ترین انواع سفر هست. برای رفتن به سفر جاده ای کافی است با اتومبیل خود به کشف مکان های جذابی که تابحال ندیده اید بروید. مهم نیست این سفر چند روزه است و یا از اول مقصد مشخصی را انتخاب کرده اید یا خیر، چیزی که مهم است نکات ایمنی و کاربردی هست که می‌تواند اوقات خوشی را برای شما بسازد. این مطلب به شما مطالبی را یادآوری می‌کند که برای رفتن به یک سفر جاده ای لازم هست در نظر بگیرید.

انتخاب کیف های بزرگ 

ملزومات سفر جاده ای را فراموش نکنید

استفاده از کیف ها و کیسه های بزرگ (Duffle Bags) بجای چمدان برای یک سفر جاده ای مناسب است. وقتی می‌خواهید وسایل خود را در صندوق عقب ماشین جا دهید کیف های بزرگ به کمک شما می‌آید. اگر قصد دارید شب را در جاده بگذرانید وسایل لازم برای خواب شبانه را در یک کیف جای دهید و در کیف دیگری لباس هایتان را بگذارید. اگر تعداد افراد زیاد است توصیه می‌شود از چمدان های چرخدار استفاده نمایید و هر فرد یک کیف کوچک مانند کوله پشتی در کنار صندلی های خود برای راحتی و خوردن تنقلات و کارهای دیگر نگه دارد.

کیف های دوفل بیشتر در سفرهای جاده ای استفاده می‌شود، زیرا می‌توانید وسایل زیادی را به صورت فشرده در آن قرار دهید و همچنین با جیب های متعددی که دارد برای چیزهای مختلف برنامه ریزی نمایید. سایز بزرگتر کیف های دوفل برای سفرهای طولانی و یا دو نفره مناسب است. برای پیاده روی و گردش در طبیعت از کوله پشتی های کوچک استفاده نمایید. حجم حدود 3 لیتر می‌تواند مناسب باشد.

راستی بد نیست در میان سفر های خود به کمی بیشتر به فکر محیط زیست باشیم. در این مورد مطلب جذاب سفر سازگار با محیط زیست را از دست ندهید.

10 راه ساده برای سفر سازگار با محیط زیست

لباس های راحت بپوشید

ملزومات سفر جاده ای : سفر به جاده
در سفر جاده ای لباس های راحت به تن کنید. در توقف گاه های بین راه متوجه مزیت لباس های راحت خواهید شد. استفاده از رنگ های تیره بهتر است، زیرا خاک، لکه ها و چروک ها را بیشتر مخفی می‌نماید. حتی برای سفر های طولانی نیز نیازی به حمل لباس های زیاد ندارید، کافی است دو شلوار و چند پیراهن به همراه خود بردارید. زیرا در هتل ها و محل های اقامتی می‌توانید از سرویس خشک شویی استفاده نمایید و آنها را بشویید.

برای لباس هایی که نیاز به شستشو دارند می‌توانید کیف کیسه ای جداگانه بردارید تا خیال آسوده تری از بابت سازماندهی وسایل خود در سفر جاده ای داشته باشید.

آب و هوا را همیشه در نظر داشته باشید. اگر آب و هوای بارانی در پیش باشد استفاده از کیف های ضد آب یا چتر های مسافرتی و کاور بارانی کوله پشتی ضروری خواهد بود.

سفر جاده ای همراه با میان وعده ها

سفر جاده ای همراه با میان وعده ها

به همراه داشتن میان وعده های کوچک برای شما بسیار ارزان تر خواهد بود. همچنین اگر از مبدا سفر خریداری نمایید بهتر خواهد بود تا اینکه در یک ایستگاه پمپ بنزین بین جاده ای قصد خرید داشته باشید. اقلامی مانند بادام زمینی و آجیل های مختلف یا خشک شده ی میوه های مختلف می‌توانند بسیار خوشمزه و پر انرژی باشند. به عنوان یک میان وعده ی خوب و سریع در طبیعت گردی می‌توانید از شکلات های مختلف نیز استفاده نمایید.

حتی برای زباله های کوچک خود نیز کیسه ای در نظر بگیرید و از رها سازی زباله ها در طبیعت جدا خودداری نمایید تا محیط زیست بهتری داشته باشیم. از دستمال های مرطوب برای تمیز کردن می‌توانید استفاده نمایید. دستمال های مرطوب زیست تخریب پذیر هستند. از ظروف دربدار استیل نیز برای سفرهای جاده ای می‌توانید استفاده نمایید. این ظروف کوچک کارایی زیادی برای شما خواهند داشت.

وسایل بازی سرگرم کننده

وسایل بازی سرگرم کننده در سفر جاده ای

همیشه همراه داشتن چند وسیله بازی کوچک برای ایجاد اوقات سرگرمی در سفر بسیار مهم به نظر می‌رسد. وسایلی که بتوان با آنها چند نفره بازی کرد و لحظات خوش و سرگرم کننده ای را فراهم ساخت. با سر زدن به مغازه های اسباب بازی فروشی می‌توانید بازی های فکری و خلاقانه ی مختلفی مانند کارت های بازی مختلف و  موارد زیاد دیگری را ببینید و خریداری نمایید.

پیشنهاد می کنیم حتما مقاله فوق العاده ی 10 نوع آدم که حتما باید با آن ها همسفر شوید را مطالعه کنید.

10 نوع آدم که حتماً باید با آن‌ها همسفر شوید

پلی لیست موزیک خود را آماده کنید

تجهیزات سفر جاده ای

با یک پلی لیست موزیک با آهنگ های جذاب و پرطرفدار می‌توانید تمام افراد را در اتومبیل خود به سر ذوق بیاورید تا همه یک صدا با صدای بلند بخوانند. همچنین پخش موزیک به شما کمک می‌کند که در هنگام رانندگی به خواب نروید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که پلی لیستی از موزیک های ملایم و آرام نیز آماده کنید تا بتوانید در زمان هایی که نیاز به آرامش و استراحت دارید آنها را پخش نمایید.

بروی اتومبیل خود دستگاه مسیر یابی نصب کنید

سفر جاده ای

خرید یک دستگاه GPS جاده ای نیز می‌تواند در اوقاتی که سرویس آنتن دهی موبایل ندارید و نمی‌توانید از سرویس گوگل مپ یا دیگر اپلیکشن های نقشه موبایل استفاده نمایید به کمک شما بیاید. مدلی را انتخاب نمایید که بتوانید در اتومبیل خود شارژ نمایید. دستگاه های جی پی اس و مسیریابی مقرون به صرفه هستند و دارای تمام ویژگی هایی که در سفر جاده ای نیاز دارید مانند اتصال موبایلی و نمایشگر رنگی و نقشه های آفلاین می باشند.

همچنین شاید زمانی فرا برسد که استفاده از هیچ دستگاه الکترونیکی برای شما میسر نباشد. برای این زمان ها نقشه های چاپی از مسیر سفر خود می‌تواند راهنمای خوبی به سبک سفرهای قدیم باشد.

ایمنی بیشتر با جعبه کمک های اولیه

ملزومات سفر

برای ایمنی هرچه بیشتر سفر خود جعبه کمک های اولیه و وسایل اضطراری مخصوص سفر جاده ای را تهیه نمایید و همراه خود داشته باشید. همچنین یک پاوربانک برای زمان هایی که باتری موبایل شما رو به اتمام است و نیاز به تماس های ضروری دارید نیز توصیه می‌شود.

جمع آوری و آماده سازی وسایل برای یک سفر جاده ای نباید آنچنان برای شما سردرگم کننده باشد. لیستی که اشاره شد را در نظر بگیرید و آیتم های دیگری که فکر می‌کنید برای سفرهای جاده ای لازم است را نیز در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

منبع: Ordinarytraveler

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر