با حضور وزیر دفاع؛

قول مساعد اتریشی ها برای حمایت از طرح های کلان ملی

تهران- ایرنا- دبیرکل شورای عالی عتف از قول مساعد مقامات دانشگاهی اتریش به منظور مذاکره با وزارتخانه های اقتصاد، تحقیقات، فناوری و نوآوری اتریش برای حمایت از برخی طرح های کلان ملی ذیل شورای عالی عتف خبر داد.

قول مساعد اتریشی ها برای حمایت از طرح های کلان ملی
دکتر وحید احمدی که هفته گذشته در راس هیاتی به اتریش سفر کرده بود، امروز یکشنبه درباره برخی دستاوردهای این سفر به خبرنگار علمی ایرنا گفت: در جریان این سفر دیداری با'استفان زوتی' مدیرکل همکاری ها و هماهنگ کننده دانشگاه های اتریش داشتیم و پیرامون ارتقای همکاری های مشترک علمی و فناوری بین ایران و اتریش به تفاهم رسیدیم.
وی افزود: در انتهای این مذاکره و دیدار با توافق دو مقام علمی دو کشور قرار شد، ظرفیت حمایتی دانشگاههای اتریش برای افزایش دوره های فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت برای اعضای هیات علمی و دانشجویان دوره دکترای تخصصی ایران به طور معنی داری افزایش یابد.
احمدی خاطرنشان کرد: مشارکت مقامات علمی و تحقیقاتی ایران و اتریش در حمایت از دوره های فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت برای اعضای هیات علمی و دانشجویان دوره دکترای تخصصی ایران و حمایت از برخی پروژه های کلان شورای عالی عتف ازجمله پروژه های مرتبط با حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی از دیگر خواسته های ما در این دیدار بود که مورد تایید طرف اتریشی قرار گرفت.
وی به تغییر جهت و ماموریت وزارت علوم در ایجاد دانشگاههای نسل سوم و کارآفرین اشاره کرد و گفت: اکنون درحال تامین زیرساختهای لازم برای رسیدن به این هدف مهم هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک با ورود هرچه بیشتر علم و فناوری در چرخه توسعه به توسعه پایدار و دانش بنیان دست یابیم.
به گزارش ایرنا، طرح های کلان ملی پژوهش و فناوری طی سالهای اخیر برگرفته از نیازها و اولویت های اصلی کشور در حوزه های مختلف، تعریف و تصویب شده اند و تا پایان سال 1392 تعداد 47 طرح کلان ملی پژوهش و فناوری به تصویب شورای عالی عتف رسید.
از آن زمان تاکنون، تعدادی از طرح های کلان ملی عملیاتی و با پیشرفت فیزیکی خوبی دنبال شدند ولی برخی از طرح های کلان به دلیل محدودیت اعتبارات پژوهشی و همچنین نداشتن کارفرمای مشخص که هزینه اجرای طرح ها را برعهده بگیرد از فهرست اولویتها کنار گذاشته شدند.
جلب مشارکت بخش خصوصی داخل و خارج کشور، نویدبخش شروع مجدد طرح های پژوهشی در حوزه های مختلف است و می تواند طرح های کلان بر زمین مانده را مجددا احیا کرده و به ثمر برساند.
علمی**1055**1440
خبرنگار : زینب کارگر ** انتشار: گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:irnaelm@https://telegram.me
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان