چگونه در منزلمان برگه زردآلو های خوشمزه درست کنیم؟

برای تهیه قیسی در منزل نیاز به طی مراحل سختی ندارید و می توانید تهیه آن را با زردآلوهای تازه امتحان کنید. در این مطلب طرز تهیه برگه زردآلو را به دو روش متفاوت برای شما عزیزان آموزش داده ایم.

چگونه در منزلمان برگه زردآلو های خوشمزه درست کنیم؟

زردآلو میوه ای خوشبو با رنگ و لعاب عالی است که همواره مورد علاقه افراد بسیار زیادی است. این میوه در کشورهای زیادی به عنوان میوه کمیاب و گران تلقی می شود. همان طور که می دانید این میوه خواص زیادی دارد و علاوه بر آن، از طعم فوق العاده ای نیز برخوردار است. خوشبختانه این میوه در کشور ما به راحتی یافت می شود و شاهد وفور آن هستیم. طرز تهیه برگه زردآلو یا قیسی بسیار آسان  است و شما می توانید آن را در منزل تهیه کنید.

برای تهیه برگه زردآلو به دو روش متفاوت می توانید عمل کنید. برای خشک کردن میوه در منزل روش های مختلف وجود دارد. یک روش برای تهیه آن استفاده از هوای آزاد است که چند روزی طول می کشد و روش دیگر استفاده از فر گاز است که بعد از چند ساعت قیسی آماده می شود. برای تهیه قیسی نیز بهتر است مانند مربای زردآلو از زردآلو شفاف و شاداب استفاده کنید.

برگه زردآلو

طرز تهیه برگه زردآلو در منزل با استفاده از هوای آزاد

برای درست کردن برگه زردآلو ابتدا زردآلو را از وسط نصف کنید.

زردآلو شادابهسته آن را خارج کنید. آن گاه بر روی یک سبد که هوا به طور کامل از زیر آن خارج می شود، دستمال سفید و تمیزی بیندازید. زردآلوهای نصف شده را بر روی دستمال بگذارید.

حالا باید زردآلوهای خوش رنگ را به مدت یک الی دو روز در جلوی آفتاب قرار دهید. هر چند ساعت یکبار باید زردآلوها را پشت و رو کنید تا آب دو طرف آن خشک شود. بعد از دو تا سه روز می توانید آن ها را سایه خشک نمایید. یعنی دیگر نیازی نیست آن ها را در آفتاب قرار دهید.

تهیه برگه زردآلو با فر

ابتدا زردآلوها را از وسط نصف کنید و هسته را بیرون آورید.

شستن زردآلو

خارج کردن هسته زردآلو

نصف کردن زردآلو

آن ها را بر روی سینی فر بچینید.

سینی فر

چیدن زردآلوها در سینی فر

فر را داغ کنید و سینی زردآلوها را داخل فر قرار دهید.

طرز تهیه برگه زردآلو

حرارت فر را به روی حداقل تنظیم کنید.

قرار دادن سینی فر

در طرز تهیه برگه زردآلو با فر باید در فر را به صورت نیمه باز بگذارید و مدام به زردآلو سر بزنید. در صورت لزوم آن ها زیر و رو یا جا به جا کنید. زمانی که زردآلوها خشک شدند، سینی را از فر خارج کنید.

فر

بعد از اینکه آب داخل زردآلوها خشک شد، زردآلوها را به طور مرتب درون ظرفی بچینید و در جای خشک و خنک قرار دهید.

در این مطلب با دستور تهیه برگه زردآلو آشنا شدید. امید آن داریم که بتوانید با استفاده روش های ارائه شده، زردآلوهای نصف شده را در محیط منزل به راحتی خشک و آماده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان