فشار اروپا روی عملکرد اپل تاثیر گذاشت!

در پی فشارهای وارده از سوی اتحادیه‌ی اروپا، تغییرات اکوسیستم iOS روی iPadOS نیز اعمال می‌شوند.

فشار اروپا روی عملکرد اپل تاثیر گذاشت!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپل امروز تأیید کرد که تمامی تغییرات اعمال‌شده در اکوسیستم نرم‌افزاری iOS در اتحادیه‌ی اروپا را در پاییز روی iPadOS نیز اعمال خواهد کرد. کمیسیون اروپا (بازوی اجرایی اتحادیه‌ی اروپا) این هفته اعلام کرد که iPadOS تحت قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، یک پلتفرم دربان (Gatekeeper) است.

براساس گزارش زومیت، توسعه‌دهندگان مستقر در اتحادیه‌ی اروپا می‌توانند برنامه‌های آیپد را خارج از اپ‌ استور، از طریق بازارهای جایگزین یا وب‌سایت‌ها توزیع کنند. با این حال، شرایط یکسانی برای همه اعمال خواهد شد.

فشار اروپا روی عملکرد اپل تاثیر گذاشت!

سیاست کارمزد Core Technology Fee (یا CTF) برای برنامه‌هایی که خارج از اپ‌ استور توزیع می‌شوند و بیش از یک میلیون نصب اولیه در سال اول دارند، اعمال خواهد شد؛ البته استثنائاتی برای توسعه‌دهندگان کوچک در نظر گرفته شده است.

با اضافه‌شدن iPadOS به فهرست پلتفرم‌های دربان، کاربرانی که برنامه‌ی مشابهی را در یک دوره‌ی 12 ماهه روی هر دو دستگاه iOS و iPadOS نصب کنند، تنها یک نصب اولیه‌ ثبت خواهند کرد. این امر به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا پایین‌تر از آستانه‌ی CTF قرار بگیرند.

تغییرات iPadOS تنها برای توسعه‌دهندگانی که برنامه‌های خود را در اتحادیه‌ی اروپا توزیع می‌کنند، اعمال می‌شوند. برای سایر نقاط جهان، هیچ تغییری صورت نمی‌گیرد و برنامه‌ها همچنان فقط از طریق اپ‌ استور دردسترس خواهند بود.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان